|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Pakking til badeferieVi reiser på badeferie til Italia om noen få dager. Jeg er uerfaren med å reise til sydligere strøk midt på sommeren. Hva trenger vi av klær utover badetøy, shortser og t-skjorter? Hvor høy solfaktor bør vi bruke til voksne og ungdommer med normal hud? Og bør vi ha med (eventuelt burde vi allerede ha tatt ...) Idoform eller lignende?
|
|
|
#2 |
|
Grubler.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pakking til badeferieJeg ville sjekket værvarselet for der dere skal. Men dersom det kun er meldt pent og varmt, ville jeg dratt på minimalt av andre klær. Kanskje en tynn cardigan/jakke/genser til å utenpå dersom det blir litt kjølig om kvelden. Evt tights til kjole for jentene.
|
|
|
#3 |
|
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pakking til badeferieJeg ville begynt å tatt Idoform en stund før ja, og fortsatt under oppholdet. Bedre føre var osv. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pakking til badeferieDe første årene vi dro til Spania hadde jeg alltid med gensere til alle i tilfelle vi skulle "fryse litt". De ble ikke brukt, så nå har jeg sluttet. Man trenger ikke langbukser, langermede gensere, sokker eller sko. Det holder med sandaler. Dongeriplagg er heller ikke det mest behagelige i varmen.
|
|
|
#6 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Pakking til badeferieJeg liker også kjoler, og vi bruker UV-drakter til barna for å slippe å smøre så grassalt mye. Ellers trengs det nesten aldri noe varmt.
|
|
|
#7 |
|
Fortynnet
|
Sv: Pakking til badeferieVi skal til samme trakter tror jeg, og jeg pakker mange tynne sommerkjoler, skjørt, shorts og t-skjorter + badetøy. I tillegg tar jeg med et par-tre langermete cardigans og en tynn langbukse + sokker, i tilfelle mygg. Har også tatt med myggspray. Vet ikke hvordan det er der vi skal nå, men i Toscana var det fryktelig mye mygg om kvelden, og ikke lurt å sitte med bare legger. Vi har noen ganger tatt Idoform og noen ganger ikke, har aldri (bank i bordet) blitt syke. Jeg tar med solkremer fra faktor 10 til 30, det pleier å holde til alles behov. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Pakking til badeferieKjoler til kvelden hvis man skal ut og spise. Jeg er litt jålete, og syns det er gøy å stæsje seg opp. Strandkjole er et must. Og får dere låne strandhåndklær på hotellet?
|
|
|
|
#9 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Pakking til badeferieEn tube med Eurax er alltid smart. Nå har jeg aldri vært i Italia, men på Kreta er det skrekkelig mye mygg og da er Eurax gull verdt. Jeg drar egentlig aldri noe sted uten Eurax siden myggen elsker meg og Ungen.
|
|
|
#11 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Pakking til badeferieNord-Italia er i alle fall stinn av mygg, så sørg for myggspray eller tilsvarende ja.
1999 2001 2004 Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun. Sist redigert av Synnemor : 27-06-11 kl 23:01. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Oslo
Sv: Pakking til badeferie*noterer myggmiddel på handlelista* Det var jeg ikke klar over, vi reiser til Nord-Italia i sommer. Jeg pleier å være svært populær blant de små krekene, så da er det godt å være forberedt!
|
|
|
#13 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Pakking til badeferieVi har aldri brukt Idoform og bruker flaskevann til tannpuss og aldri isbiter i drikken.
|
|
|
|
#14 |
|
med tunga på styret
Sv: Pakking til badeferieDit dere skal, faktor 30 den første uken på store og små, og dekk til skuldre i tillegg. Kos dere på tur. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Pakking til badeferieAldri tatt eller savnet Idoform i Italia. Utover det som er nevnt, synes jeg det er greit med Burn Aid spray, greit til stikk og hudskade. Vi bruker ArnyWear tørklær mot mygg, de kjøpes på Handysize og sikkert flere.
|
|
|
|
#17 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pakking til badeferieIdoform testet vi en gang og aldri mer, kom oss nesten ikke på do, ble veldig hard i magen. |
|
|
|
![]() |
|
|