Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

[Matallergi] Ferdig kakemix uten egg?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-11, 23:04   #1
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

[Matallergi] Ferdig kakemix uten egg?

Finnes det ikke sånn ferdig kakemix uten egg og melk? Jeg trodde Møllerens var det i alle fall, men da jeg leste på pakken i dag stod det at den inneholder eggepulver. Ikke det at jeg aner hva eggepulver er, men det høres jo ut som det inneholder egg.

Jeg må i alle fall bake kake på onsdag, og jeg har strengt tatt ikke tid til husmoderlig eksperimentering på kjøkkenet før ferien, jeg trenger en ferdigmix.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 23:06   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Matallergi] Ferdig kakemix uten egg?

Du kan lage vaniljekaka som ligger her inne. Den er enkel og god

Gammel 27-06-11, 23:07   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.foreldreportalen.no/forum...ht=vaniljekake

Gammel 27-06-11, 23:07   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Du kan lage vaniljekaka som ligger her inne. Den er enkel og god

Men vaniljesaus inneholder vel ting en melkeallergiker ikke skal ha, eller?

Gammel 27-06-11, 23:10   #5
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Du får kjøpt melkefri vaniljesaus. Har den ofte på Meny ol. Og helsekost m matavdeling.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 23:12   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

jeg var bare opptatt av egg jeg
Tar tilbake alt!

Gammel 27-06-11, 23:12   #7
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Møllerens kakemons sjokoladekake er uten melk og egg

Gammel 27-06-11, 23:14   #8
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Eller kjøp Hildes sjokoladekake i frysedisken, fra Allergikokken. Den er uten det meste, utrolig at det er en kake igjen i eska.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 23:14   #9
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Du får kjøpt melkefri vaniljesaus. Har den ofte på Meny ol. Og helsekost m matavdeling.

Flott, greit å vite!

Gammel 27-06-11, 23:15   #10
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Møllerens lyse muffins på pose er også uten egg og melk

Gammel 27-06-11, 23:41   #11
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Møllerens langpanne sjokoladekake og Møllerens muffins (begge i pose) er uten egg.
Der står det også på baksiden hvordan de kan tilberedes med eller uten egg.
Uten egg så tilsettes bare olje og vann.

Det er de som kommer i pose som er uten egg. Ikke kjøp eske.
Eggepulver er egg og må ikke gis til eggallergiker.

Vi bruker Møllerens i pose masse til Mellomste.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 23:42   #12
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av goldnugget, her.

Møllerens kakemons sjokoladekake er uten melk og egg

Aha! Nå har jeg vært inne på nettsidene til Møllerens og blitt klok. Sjokoladekaka inneholder ikke egg eller melk, men jeg har tydeligvis sett på en browniespose, som inneholder eggepulver. Da må jeg ut og handle riktig kakemix i morgen da, bare.

Gammel 27-06-11, 23:43   #13
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Den er veldig god også.

Gammel 27-06-11, 23:44   #14
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Jeg får ikke til prikke deg, fnatten, men takk for at du tar deg tid til å forklare akkurat så detaljert som jeg trenger det. Den browniesposen var veldig lik den vanlige kakemixposen!

Gammel 28-06-11, 14:48   #15
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Regal sin langpanne sjokolade kake inneholder ikke melk i hvertfall og jeg tror den ikke inneholder egg men jeg er ikke 100% der altså

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 14:55   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Melkefri vaniljesaus bruker jeg mye, men tåler de varme da? Jeg prøvde å lage skoleboller med havrevaniljesaus, det gjør jeg ikke igjen. Alt bare fløt utover, den blir som vann i ovnen. Kanskje det går bedre når den er i ei kake da.

Gammel 28-06-11, 14:56   #17
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Oh.. da vet jeg hva jeg skal kjøpe inn neste gang vi skal ha selskap. Den kakemonskaka så goood ut.. *lyst på sjokoladekake nå og skal allerhelst ikke ha hverken egg eller melk*

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:38.