Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Acta Graco Belogic

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-11, 23:13   #1
mylady
Aktiv

mylady sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
mylady er litt kul
Standard

Acta Graco Belogic

Jeg har kjøpt Acta Graco Belogic bilstol til 1 åringen min, for noen måneder siden.
Kjøpte den pga bestått plus testen og for at den er bakovervendt og opp til 25 kg.

Men ser nå at den kom veldig dårlig ut i testen til forbrukerrådet.
Sliter selv med at jeg synes den er vanskelig å montere så den sitter godt fast, synes det blir litt vinglete...

Hva ville du gjort? Burde vi kjøpe ny eller skal den være såpass sikker i og med den har bestått plus testen?

Kjenner jeg blir veldig usikker nå, kjøpte jo stolen for jeg trodde den skulle være en av de sikreste på markedet. Men synes det er dumt å måtte kjøpe en ny stol...

http://forbrukerportalen.no/produkter/22803/

Gammel 28-06-11, 23:17   #2
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Acta Graco Belogic

Få hjelp til å montere den skikkelig der du kjøpte den. Ofte får man tips på typiske feil og hva man bør være obs på.

Om jeg ikke husker helt feil, så kom stolen dårlig ut fordi brukervennlighet teller like mye eller mer enn sikkerhet.

Gammel 28-06-11, 23:28   #3
mylady
Aktiv

mylady sin avatar

mylady er litt kul
Standard

Vi fikk hjelp til å montere den da vi kjøpte den, men synes ikke hun gjorde en god nok jobb. Beltene var altfor slakke,men kanskje det er noen andre som jobber der som er flinkere på å feste bilseter.

Det er sant da, den kom ikke så dårlig ut i sikkerhet, men om den ikke blir festet godt nok så hjelper vel det lite med sikkerheten.

Men jeg skal hører på rådet ditt å dra tilbake til butikken å få mer hjelp til å feste det bedre. Jeg prøvde lenge i går å feste det så det skulle sitte bra, men følte fortsatt at jeg ikke greide å få det skikkelig på plass.

Gammel 28-06-11, 23:34   #4
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Det er jo akkurat brukervennligheten som trekker ned, det er et bra sete når det er festet skikkelig. Få hjelp av noen som kan det skikkelig.

Gammel 29-06-11, 00:15   #5
mylady
Aktiv

mylady sin avatar

mylady er litt kul
Standard

Jeg skal høre om de kan hjelpe med der jeg kjøpte barnesete. Men er det noen andre plasser man kan få sjekket om barnesete er festet godt nok?

Synes det er litt dumt at jeg ikke skal klare å feste det godt nok selv...

Gammel 29-06-11, 19:22   #6
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Det ligger vel skikkelig brukerveiledning på nettsidene til acta, tror jeg?

Gammel 29-06-11, 19:48   #7
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Det er da ikke så vanskelig å feste? Det er godt forklart hvordan man skal gjøre det, man må bare stramme hardt. Vi har setet og ville kjøpt et til, hadde det ikke vært for at det antakelig blir for trangt bak førersetet - må nok prøve noe annet først.

Gammel 29-06-11, 19:58   #8
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Med DL hjelper det ihvertfall veldig å legge hele kroppsvekten på når man strammer selen. Når du da slipper vekten strammer selen seg litt ekstra siden bilens sete utvider seg litt igjen.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 15:17   #9
mylady
Aktiv

mylady sin avatar

mylady er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Det ligger vel skikkelig brukerveiledning på nettsidene til acta, tror jeg?

Takk for tipset, det skal jeg sjekke ut!

Jeg synes ikke det virker så komplisert å feste det, men føler ikke sete sitter stramt nok, uansett hvor hardt jeg prøver å feste beltene. Men skal sjekke nettsidene te acta og prøve en gang til.

Gammel 03-07-11, 22:32   #10
Levic
Bør lage seg en tittel selv

Levic sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg sliter med å få det helt bom fast hvis jeg ikke setter knærne nedi setet samtidig som jeg strammer alt jeg makter.
Hvis du har beltespenne i bilen som sitter løst/ stikker opp, så bruk heller den ved siden av som sitter dypt nedi setet. Jeg får det ikke stramt dersom beltespennen er opp fra setet.
Bruk alle krefter på å stramme samtidig som du står på knær i setet, så sitter det bom fast. Kan ikke rikkes en milimeter.

Gammel 04-07-11, 23:56   #11
mylady
Aktiv

mylady sin avatar

mylady er litt kul
Standard

Jeg fikk mannen til å prøve, å det virker som det sitter veldig godt nå. Tusen takk for alle tilbakemeldingene! Kjente jeg ble veldig bekymret når jeg leste testen, men dere fikk roet meg ned. Så da skal vi huske på å stramme alt det vi makter!

Sist redigert av mylady : 04-07-11 kl 23:56. Årsak: skrivefeil...
mylady er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 15:27   #12
mylady
Aktiv

mylady sin avatar

mylady er litt kul
Standard

Føler vi fortsatt sliter med å få sete helt fast. Det satte ganske godt fast en stund, men føler beltene er for slakke igjen. Nå har vi prøvd å begge to å stramme samtidig, brukt all kroppsvekten på sete mens vi strammer. Og flyttet sete der beltepennen sitter dypt ned i sete. Og sliter med å finne en god plass å ha forankringbelte. Skjønner ikke hvorfor sete ikke vil sitte helt fast.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:32.