|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2010
![]() |
Tips til sunn "frokost-to-go"..?Vi er en familie med to voksne som jobber og tre barn i barnehage (dvs. 2 av dem begynner til høsten). Ser det som en utfordring å komme oss av gårde om morgenen, og tenker det er mye tid å spare på å ikke spise frokost hjemme. Barnehagen tilbyr frokost, men tenker det kan være greit å ha noe med i hånda for å stille den verste sulten både hos barn og voksne. Har selv tenkt at grove horn med ost og skinke (innbakt) kan være en mulighet. Trenger tips til andre (sunne & gode) ting jeg kan bake inn i grove horn, og selvfølgelig andre matvarer som er lette å ta med i hånden! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Tips til sunn "frokost-to-go"..?Brødskiver? Lage klar kvelden før og sette i kjøleskapet?
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips til sunn "frokost-to-go"..?Oppskjært frukt og grønnsaker er lettvindt å gjøre i stand dagen i forveien. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips til sunn "frokost-to-go"..?Omelett laget kvelden før og varmes i micro rett før dere drar og puttes i en boks med plastbestikk.
|
|
|
#5 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Tips til sunn "frokost-to-go"..?Gode forslag over her, men er du sikker på at de trenger spise i bilen eller på vei til barnehagen? :blander meg borti: |
|
|
|
|
|
#6 |
|
blid
Sv: Tips til sunn "frokost-to-go"..?
Jeg tenker at dersom barnehagebarn skal spise yoghurt, knekkebrød og kokte egg i bilen på vei til barnehagen så må man være innmari glad i å vaske bil
|
|
|
#8 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Tips til sunn "frokost-to-go"..?Jeg har ei jente som alltid er sulten når hun står opp, og hun får gjerne en yoghurt, fruktmos eller brødskive mens jeg lager matpakker. Selv spiser jeg når jeg kommer på jobb.
|
|
|
#9 |
|
Borte
|
Sv: Tips til sunn "frokost-to-go"..?To brødskiver i handa funker fint her. Spises i bilen på vei til jobb. Lillesøster blir vekket, vasket og satt rett i bilen - hun rekker ikke å kjenne at hun er sulten før hun sitter foran frokosten i barnehagen.
|
|
|
#10 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Tips til sunn "frokost-to-go"..?
Du har et poeng der.
|
|
|
#11 |
|
nygift
|
Sv: Tips til sunn "frokost-to-go"..?Mine skolegutter har frokost i hånda på vei til skolen, og det er gulrot, banan eller havre polarbrød med pålegg.
|
|
|
|
#12 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2010
![]() |
Sv: Tips til sunn "frokost-to-go"..?Tusen takk for mange fine tips!! Jeg har ikke hatt tid til å sjekke tråden etter at jeg la ut spørsmålet, men ble så glad nå når jeg gikk inn her igjen og så alle de gode svarene |
|
|
|
![]() |
|
|