|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
Spoon2
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolesekk med eller uten lokk?Vi har gått fra Bergans (uten lokk) til Beckmann med lokk, for jeg synes det var praktisk at de kan putte med seg en jakke e.l under lokket. Men byttet også fordi jeg synes det er mer plass i Beckmannsekkene enn Bergans, noe som er greit når de blir litt større og har mer bøker.
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Sv: Skolesekk med eller uten lokk?Vi har bergans uten lokk, og de blir lukket igjen i motsetning til de med lokk som bare hang løst og slang og hektet seg opp i ting hos oss. Jeg synes de sekkene er supre. Og så har de regntrekk til øsevær, det har vel vært i bruk en gang tror jeg. Jakkeproblemet løser de ved å ha jakken tredd mellom sekken og ryggen.
|
|
|
#5 |
|
Spoon2
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolesekk med eller uten lokk?Jeg er enig i at begge deler kan være greit, det viktigste er jo at man finner en sekk som passer
|
|
|
#6 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolesekk med eller uten lokk?
Signerer på alt her.
|
|
|
#7 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolesekk med eller uten lokk?Storesøster har Bergans med lokk. Bestilte den fordi jeg ville ha lokk. Lettere å fylle sekken med diverse på toppen. Lokket henger alltid over som beskyttelse, selv om man skulle glemme å dra igjen toppen.
|
|
|
#8 |
|
Epikur
|
Sv: Skolesekk med eller uten lokk?Vi har gått til Bergans med lokk, regntrekk (essensielt i Bergen) og liker at den sitter tettere inntil ryggen og er bedre å bære enn den gamle sekken som var en typisk skolesekk (Trollsekk). De drasser på for mye og sekken ble baktung.
|
|
|
#9 |
|
snur
|
Sv: Skolesekk med eller uten lokk?Begge to har Bergans uten lokk og sekken er lukket til enhver tid, i motsetning til når største hadde sekk med lokk. Jakker og vinterbukser henger de gjennom skulderstroppen helt nede, altså bak ryggen.
|
|
|
#10 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
Sv: Skolesekk med eller uten lokk?Vi har prøvd både beckmann og Bergans. Begge med lokk og de har fungert utmerket, selvom storesøster ikke alltid gidder å lukke igjen klipsene. Sekken er jo tett likevel pga snøringen inni |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Etylbarbital
Sv: Skolesekk med eller uten lokk?Vi kommer til å ha separat tursekk for uteskole en dag i uken, så tanken er å gå for sekk uten lokk siden vi har kort vei til skolen og jeg ser for meg at lokket er i veien og at det er plundrete å lukke skikkelig når den unge mannen er i farta.
|
|
|
#12 |
|
nuftig
Medlem siden: May 2010
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Skolesekk med eller uten lokk?Vi har gått fra sekk med lokk til sekk uten lokk, og snuppa trives mye bedre med sekk uten lokk. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Aktiv
Medlem siden: May 2007
![]() |
Sv: Skolesekk med eller uten lokk?
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
På vei
Sv: Skolesekk med eller uten lokk?Neststørstesøster uttalte for få dager siden at hun liker best sekker uten lokk. Hun har nå en Bergans uten lokk. Jakken greier de å få med seg selv uten lokk, de stapper den enten i sekken, innenfor noen stropper på siden eller henger den fast i et eller annet på sekken. |
|
|
|
![]() |
|
|