Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

USA med barn - hvor store bør de være?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-11, 14:13   #1
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

...

...

Sist redigert av Sonja Sockersöt : 22-02-18 kl 01:09.
Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 14:19   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: USA med barn. -Hvor store bør de være?

Vi reiser i oktober, med poden på 6 år. Jeg tror han er i yngste i laget, men det kan jeg komme tilbake med rapport om etterpå.

Gammel 02-07-11, 14:32   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: USA med barn. -Hvor store bør de være?

De er ikke for små, det er noe for de fleste aldrer der, i hvert fall fra 3 år. Men det er klart at det er morsommere når de er større og man kan gjøre ting som passer både barn og voksne. Men for barna tror jeg ikke det er kjedelig. Disney World er Florida, Disneyland er California.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 14:58   #4
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: USA med barn - hvor store bør de være?

Vi vurderer å dra neste sommer. Minste er da nesten 6 og eldste 10. Jeg kjenner mange som har vært med barn på samme alder (og yngre også), og det har vært vellykket.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 18:57   #5
Maki
Erfaren

Maki sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Vi reiser i neste uke, og etter en uke på cruise i karibien skal vi være to uker i Florida. Våre barn er 15, 12 og 2 år. Minste hadde vel hatt like stort utbytte av en tur til Huderfossen, eller lekeplassen for den del. Mens de to største gleder seg til alt fra Disney og kanskje et par parker til, til shopping, delfiner, beach'n, sol og sommer.

Jeg er ganske sikker på at dere vil finne masse å gjøre med barna i USA.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 19:05   #6
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Vi reiste for 2 år siden da storebror var 2 1/2. Da var det selvfølgelig mest for oss voksne, men det var enkelt å tilrettelegge for han også uten at det gikk for mye på bekostning av hva vi ville se og oppleve.

Vi leide hus. Fant hus på http://www.homeaway.no/ og så bestilte vi fly og leiebil gjennom Ebookers. Jeg syns det var veldig behagelig å ha eget hus. Da ble vi mye friere syns jeg. Kunne legge storebror for kvelden og kose oss på terrassen ved bassengkanten.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 19:16   #7
Maki
Erfaren

Maki sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Vi reiste for 2 år siden da storebror var 2 1/2. Da var det selvfølgelig mest for oss voksne, men det var enkelt å tilrettelegge for han også uten at det gikk for mye på bekostning av hva vi ville se og oppleve.

Vi leide hus. Fant hus på http://www.homeaway.no/ og så bestilte vi fly og leiebil gjennom Ebookers. Jeg syns det var veldig behagelig å ha eget hus. Da ble vi mye friere syns jeg. Kunne legge storebror for kvelden og kose oss på terrassen ved bassengkanten.

Vi har også leid villa ei uke i Orlando, via homeaway. Tror det blir deilig å trekke seg tilbake i egen villa med eget basseng etter en lang dag i parken. Forøvrig veldig god erfaring med homeaway!

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 19:22   #8
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maki, her.

Vi har også leid villa ei uke i Orlando, via homeaway. Tror det blir deilig å trekke seg tilbake i egen villa med eget basseng etter en lang dag i parken. Forøvrig veldig god erfaring med homeaway!

Ja, vi leide hus i Ft.Lauderdale og hadde 2 dager i Orlando med overnatting på hotell. Og jeg syns det var helt grusomt å bo på hotellet. Servicen var flott, rommene var supre, men etter en hel dag i en park var jeg sliten av folk, støy og varme .. og når vi kom tilbake på hotellet var det akkurat det samme. Verandaen på hotellet vendte ut mot bassenget, og det var åpent til kl 23, med musikk. Verandaen hadde ingen vifte slik vi hadde i huset vi leide, så luften ble veldig stillestående og tung.
Da vi kom tilbake til huset etter andre dag i en park var det fantastisk deilig. Stillhet og ro ..

Gammel 02-07-11, 19:22   #9
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Om ikke dette er noe som skal gjentas før yngste flytter ut, ville jeg ventet et år eller to. Det har med hva de husker senere. En femåring mister raskt minnene etter en slik tur, og det koster jo litt. Men nå er jeg litt slik at jeg gjerne vil at de skal sitte igjen med noe av det fantastiske flere år senere, da

Gammel 02-07-11, 19:27   #10
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

En ting jeg synes er litt viktig er at de husker noe av turen og minnene senere.

HI: Jeg synes absolutt dine barn er store nok.

En annen ting også er at det er langt å reise og kan være veldig varmt der samt lange avstander å gå (i parkene) så de bør kunne orke varmen og den lange flyturen.

Gammel 02-07-11, 19:30   #11
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

En ting jeg synes er litt viktig er at de husker noe av turen og minnene senere.

HI: Jeg synes absolutt dine barn er store nok.

En annen ting også er at det er langt å reise og kan være veldig varmt der samt lange avstander å gå (i parkene) så de bør kunne orke varmen og den lange flyturen.

I parkene er det parkvogner man kan låne. Jeg så mange litt større barn som brukte disse også for å slippe å gå så mye. (Type 4-6 år)

Gammel 02-07-11, 19:45   #12
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Var i USA da minsta var 2-3 år gammel. Hun husker fremdeles ting derfra. Men vi var ikke på noe spesiell park eller noe. Vi storkoste oss i El Paso med masse bading og shopping!

Gammel 02-07-11, 23:18   #13
mamsen74
Aktiv

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
mamsen74 er litt kul
Standard

Vi var et par dager i LA på vei til Australia i fjor sommer. Da var jentene 3 og 5 år. De storkoste seg og Disneyland er ennå det beste landet de har vært i

Jeg tror absolutt at barna dine er store nok og kommer til å ha bra utbytte av og huske turen. Vi har reist med barna siden de var noen mnd gamle og vi er ikke så opptatt av at de skal huske turen for all evighet heller (forventer jo ikke det med bitte små barn), men at man har en fin ferie, er sammen og at små og store koser seg.

mamsen74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 23:44   #14
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg skulle gjerne tatt med mine til USA, (3,3,5) men tror ikke de er modne nok. De hadde vel taklet flyturen, men det hadde gått riktig galt med tre så små barn allerede i immigrasjon og passkontroll. Den køståingen der er nok til at jeg har lyst til å holde meg hjemme.
Jeg ville heller ikke satset så mye på Disneyparker ol. før de er istand til å stå i kø. Når det er sagt, tror jeg vår familie ville digget å reise dit på ferie. USA er jo veldig barnevennlig.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 23:50   #15
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Til Florida synes jeg man kan reise helt uavhengig av alder, faktisk. Det er så mye å finne på der. Vi har vært der med 9 måneder gammel baby, 7 måneder- og 2,5 år gammelt barn og skal til høsten med hhv. 2- og 4-åring. Like topp hver gang.

Gammel 03-07-11, 00:18   #16
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi planlegger USA-tur før eldste blir 12. Da blir det jo voksenbilletter å betale overalt. Barna vil nok ha utbytte av det uavhengig av alder tenker jeg, men de voksne vil nok ha mest utbytte av turen med litt større barn.

Gammel 03-07-11, 00:32   #17
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var selv i Disney World da jeg var 19 år gammel og tenkte da at evt. egne barn burde være minst 7 år for å ha fullt utbytte av parken(e). Det er bare 1 år igjen til yngste er 7 og lurer på å vente enda lenger.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 04:23   #18
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi flytta hit til USA i januar med en tiåring og en på fem og et halvt, og vi har reist en del rundt og gjort mye rart, og det har vært veldig passe aldre, synes jeg. Disneyland gikk veldig fint, men vi var der midt i uka i januar så det var ikke så syke køer og veldig varmt. (Akkurat nå er vi i en indianerlandsby i bunnen av Grand Canyon og går langtur i tretti varmegrader og bader i turkisblå fosser og sånt, og det ville jeg ikke gjort med noen yngre enn Plutten, men det er kanskje ikke helt sånne ting dere ser for dere? )

Gammel 03-07-11, 11:57   #19
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Du- de gutta dine kan du jo ta med hvor som helst- de er jo fantastiske!
Jeg er ikke i tvil om at også USA vil gå som en drøm (Uten å være myrsnipete )

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 13:40   #20
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne tråden vil jeg gjerne følge med i. Vi har lyst på en tur til USA, men har snakket om at vi da ønsker mer enn en uke eller to, og at barna skal være ganske mye større enn de er nå.

Det som er den største bøygen for meg ifht. å dra til USA er tidsforskjellen. At det er morsomme ting for barn der trenger jeg ikke hjelp for å forestille meg. Jeg tenker mer på at jeg selv gjerne trenger noen dager dager for å komme meg sånn halvveis til hektene ifht. tidsforskjell (jeg har søvnproblemer). Og at jeg ser for meg at dette kan bli problematisk for barna også. Hva slags erfaringer har dere som har reist langt i tidsforskjell med barna? Hvordan takler de at døgnet snus på hodet?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:46.