|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Vaklende
|
Hva er ditt beste pakkelistetips til telttur?Noe som må være med, eller noe som gjorde turen ekstra hyggelig? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Metallica!!
|
Sv: Hva er ditt beste pakkelistetips til telttur?Telt, sovepose, liggeunderlag, stol som er god å sitte i men som er lav nok til at en kan sitte inne i teltet når det er stygt vær, et godt ull/fleecepledd til å tulle rundt seg, termokopp så ikke kaffen/teen/kakaoen blir kald med en gang, nok varme tørre sokker.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Hva er ditt beste pakkelistetips til telttur?Valium. |
|
|
|
#4 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er ditt beste pakkelistetips til telttur?Eurax. Myggen finner alltid veien inn i teltet uansett hvor man er. Om man kjører luftmadrass, så er sånn liten kompressor gull. Jeg var skikkelig novise i Danmark på camping og endte opp med å kjøpe en flaske vin til den meget hyggelige dansken med kompressor som forbarmet seg over meg etter å ha sett på meg i 15 minutter med en sånn fotpumpe - og 4 madrasser på vent.
|
|
|
#5 |
|
Vaklende
|
Sv: Hva er ditt beste pakkelistetips til telttur?
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Hva er ditt beste pakkelistetips til telttur?Ikke fotpumpe - det er bedre å blåse opp med lungekraft - tar et par minutter maks. Husk av luftmadrassen ikke skal blåses helt opp - den skal være myk og god å ligge på. |
|
|
|
#8 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: Hva er ditt beste pakkelistetips til telttur?Myggmiddel! Jeg var i myggeldorado par excellence i helgen, og etter å jevnlig ha smurt meg med et-eller-annet fikk jeg faktisk ikke et eneste myggestikk. Dette til tross for at håret til tider var svart av krek. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Sv: Hva er ditt beste pakkelistetips til telttur?Førstehjelpsutstyr (inkl paracet eller lignende) i liten format er alltid kjekt å ha. Vann/vannflaske, fiskeutstyr.
|
|
|
#10 |
|
Sperret
|
Du husker ikke hva dette magiske middelet het? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Dessverre, jeg fikk det av en fastboende. Jeg tror det var helt vanlig myggmiddel faktisk, sånn i roll-on-form. Jeg påførte noen ganger rundt håndleddene og på hendene, hals/nakke og ører, i ansiktet (faktisk) og i håret (faktisk). Jeg ble ikke stukket, til tross for at det var tett av mygg til tider. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
trenger lading
|
Sv: Hva er ditt beste pakkelistetips til telttur?Jeg har pakkeliste under utarbeiding, så blir det spennende å se om alt blir med. Er forresten et par telt-tråder til her.
|
|
|
|
#14 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Det synes jeg du skal gjøre og så lager du en tråd på det. Myggen elsker både meg og Ungen. Flaks for Mannen, som som regel aldri blir stukket mens vi ender opp med en million stikk som klør som bare det. Ungen får skikkelige vabler etter stikk.
|
|
|
#15 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Hva er ditt beste pakkelistetips til telttur?Penger til å sjekke inn på hotell.
|
|
|
#16 |
|
Vaklende
|
Sv: Hva er ditt beste pakkelistetips til telttur?Fniser av Tulte. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
tankefull
|
Sv: Hva er ditt beste pakkelistetips til telttur?Du var fornøyd med kinsarvik camping ja? Vi skal dit så snart det blir noenlunde fint vær igjen. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Vaklende
|
Sv: Hva er ditt beste pakkelistetips til telttur?Kinsarvik lå veldig fint til, med utsikt over fjorden, på en bitteliten høyde. Toalettene var veldig fine og ble holdt godt rent, nye denne sesongen. Dusjene var mer sånn passelig, men greit nok. Jeg er ikke helt sikker på hva et familierom er, jeg er ikke erfaren camper og derfor har jo heller ikke sammenligningsgrunnlag. Det ligger sikkert noe info på nett? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Hva er ditt beste pakkelistetips til telttur?Så flott info, vi skal til Kinsarvik Camping og Mikkelparken i helgen som kommer. Vi skal også ligge i telt!
|
|
|
#20 |
|
Vaklende
|
Sv: Hva er ditt beste pakkelistetips til telttur?God tur til både Hannah og Daisy. Jeg er litt misunnelig, for det var virkelig flott. Stedet har fantastisk natur og er kulturhistorisk interessant også. |
|
|
|
![]() |
|
|