|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Jeans og størrelserJeg har for første gang shoppet jeans som passer. Til nå har jeg slått meg til ro med jeans som er store nok, liksom. Men er det riktig at buksa passer sånn ahakkurat nå, og at den går ut senere? |
![]() |
![]() |
#2 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeans og størrelserMin erfaring med jeans er at du kan kjøpe den litt for trang, så passer den ganske fint etter en liten stund.
![]() |
#3 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Jeans og størrelserSom regel stemmer det, men jeg har også et par Nudie-bukser hvor det ikke er tilfelle til tross for at damen i butikken forsikret meg om det. :hrmf:
![]() |
#4 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Jeans og størrelserMin erfaring er at hvis du må vri på deg og holde pusten og nesten bruke tang for å få den igjen i prøverommet, så blir den passe etter hvert.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Jeans og størrelser
Jepp. Har hatt alt for mange bukser som blir løse og saggete etter et par gangers bruk.
![]() |
![]() |
#7 |
intro
|
![]() Sv: Jeans og størrelserJeg har aldri opplevd at olabkser har gått ut etter en tids bruk. Er de ubehagelig i prøverommet, forblir de ubehagelige.
![]() |
![]() |
#8 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Jeans og størrelserHvis buksa blir for vid etter en stund pleier det å hjelpe med en ekstra lang runde i tørketrommelen. Men de må kjøpes litt trange ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Live and let live
|
![]() Sv: Jeans og størrelserHvis det er stretch i dem, så går de ut ja. Hvis det ikke er stretch i dem, så forblir de ubehagelige.
![]() |
#10 |
Pauset
|
Litt det samme her. Men det henger nok sammen med at jeg ikke orker å gå de ut. Kjøper de heller litt romsligere og har det behagelig, men dog litt slakkere bukser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Jeans og størrelserTakk for svar. Jeg har ikke tatt av lappene ennå, sånn i tilfelle. Nå klarte jeg å sitte i dem, det er jo et godt tegn. Buksene altså, ikke lappene. Hm, vanskelig. |
![]() |
![]() |
#12 |
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeans og størrelserJeg synes at noen bukser som det ikke er stretch i også kan bli en del videre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Jeans og størrelserStr. 29 er uansett aaaaalt for trangt til meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Jeans og størrelserDet er litt forskjell på fargene også, kunne den unge mannen i levi's-butikken fortelle meg. Fargene påvirker fibrene forskjellig, så svart er mindre stretchy enn blått, tror jeg det var.
![]() |
#16 |
intro
|
Det er mulig min erfaring har noe med farger å gjøre også. Jeg kjøper bare helt, helt mørkeblå eller svarte olabukser, og de virker på et vis mindre tøyelige enn lysere blå, som er "slitt" på forhånd.
![]() |
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Jeans og størrelserDet samsvarer med det jeg fikk høre i butikken. Veldig mørke eller svarte jeans går lite eller ingenting ut, mens lyse gjerne blir videre etter en tids bruk. Dette er en ganske lys variant, da. Fingers crossed. |
![]() |
![]() |
|
|