|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
geskjeftig
|
![]() Handy MannyJeg har nettopp fått meg tv-kanaler, for første gang på tre år, og ser at jeg tydeligvis har vært forskånet for en del. Som søplete barne-tv.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Handy MannyTanken er nok at det skal lære dem noen engelske ord, stort sett gjentas jo ordet på norks også? "vi klarte det, we did it!" men ikke alltid, akurat som i introsangen, som jeg hørte akkurat nå.
![]() |
#3 |
Trøtt
|
![]() Sv: Handy MannyJeg syns faktisk det er helt ok at de lærer en del engelske ord og uttrykk gjennom tv. Dora er jo litt av det samme, der det meste skjer på norsk, men at enkelte ord er på engelsk og blir repetert i alle episoder. Det å blande norske og engelske ord i dagligspråket er nok mer et tenåringsproblem, og jeg tror ikke at de minste barna blir usikre på sitt eget språk ved å lære grandpa og tractor.
![]() |
#4 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Handy MannyGuttungen plukket opp mange ord og uttrykk på engelsk gjennom Handy Manny, men jeg har aldri opplevd at han blander språkene av den grunn. Det var heller: "mamma - jeg veit hva bestefar er på engelsk - det er Granpa," og slikt.
![]() |
#5 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Handy MannyLære seg engelsk midt i norsken? Er ungene klar over det?
![]() |
#6 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Handy MannyGuttungen var i hvertfall veldig bevisst på at Manny snakket både norsk og engelsk - han trodde ikke at det var et slags "kvasinorsk" han hørte.
![]() |
#7 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Handy MannyUngene mine vet veldig godt at de lærer engelske ord midt i norsken, ja.
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Handy MannyJeg synes det er glimrende. Originalversjonen er på engelsk og spansk, men vi har den på norsk. Jeg er jo drittlei hele Handy Manny, men minsten digger det og jeg tror det er ganske lærerikt, faktisk.
![]() |
#9 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Handy Manny
Samme her.
![]() |
#10 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Handy Manny
Sånn er det her også. Til tider er engelskspørsmålene så mange at jeg nesten slutter å gi fornuftige svar.
![]() |
#11 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Handy MannyJeg har ikke sett på Handy Manny, men har en mening allikevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Handy MannyVi ser originalversjonen av Handy Manny, altså engelsk og spansk. Malin har jo pratet ganske godt engelsk lenge allerede, men det ser ikke ut som om de spanske ordene forvirrer. Leo er visst også i gang med å prøve ut engelske ord. "Oh no!" utbryter han når han mister noe.
![]() |
![]() |
#13 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Handy MannyJeg konkluderer at jeg nok så dette programmet med sur-kjerring-briller på.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Handy MannyPoenget med språkopplæringen skjønner nok ikke Knerten heller, som altå er like gammel som din eldste, men han elsker Handy Manny likevel, snekker/verktøy-gal som han er, og ser det derfor gjerne.
![]() |
#15 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Handy MannyJeg skjønner jo litt av skepsisen din, i og med at han som dubber serien prater helt ufattelig dårlig engelsk. "Come let's gøu".
![]() |
|
|