Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Lilla farge

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-07, 22:43   #1
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lilla farge

Skal ha en vegg med lilla kontrast farge og lurte på om noen kan hjelpe meg med fargekode?
Den skal være litt mørk.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 22:56   #2
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lilla farge

Opprinnelig lagt inn av Anne M, her.

Skal ha en vegg med lilla kontrast farge og lurte på om noen kan hjelpe meg med fargekode?
Den skal være litt mørk.

Kva for lillafarge er du ute etter då?
Kamelon frå Jotun er fin. Lilla med grått. Har den som kontrastvegg på soverommet.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 23:03   #3
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Kva for lillafarge er du ute etter då?
Kamelon frå Jotun er fin. Lilla med grått. Har den som kontrastvegg på soverommet.

Den var flott, kunne dog tenkt meg en enda mørkere. Det går vel med å ta en dæsj sort i?

Gammel 11-03-07, 23:05   #4
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det vil eg tru. Ein kompetent fargeforhandlar vil kunne resonnere seg fram til fargekoden på ein mørkare versjon. Men, berre så det er sagt, den er mørkare på veggen enn på fargekartet

Gammel 11-03-07, 23:06   #5
Anne

Anne sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Ja, det vil eg tru. Ein kompetent fargeforhandlar vil kunne resonnere seg fram til fargekoden på ein mørkare versjon. Men, berre så det er sagt, den er mørkare på veggen enn på fargekartet

Takk for tipset, tror kanskje jeg skal prøve meg på denne jeg, så kan jeg heller male med en mørkere over om jeg må. Men om den er mørkere enn på prøven, så holder det nok. De bruker være litt mørkere.

Takk, Alfa

Gammel 11-03-07, 23:08   #6
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Standard

Takk for tipset, tror kanskje jeg skal prøve meg på denne jeg, så kan jeg heller male med en mørkere over om jeg må. Men om den er mørkere enn på prøven, så holder det nok. De bruker være litt mørkere.

Takk, Alfa

Berre hyggeleg, snuppa.

Gammel 11-03-07, 23:11   #7
Anne

Anne sin avatar

Standard

Skal legge inn bildet av ferdig resultat, håper å få tid denne uken :travel:

Gammel 11-03-07, 23:32   #8
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Standard

Skal legge inn bildet av ferdig resultat, håper å få tid denne uken :travel:

:gler seg til å sjå:
Lykke til!

Gammel 11-03-07, 23:34   #9
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

Hvor: Oslo
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det hørtes spennende ut, digger lilla. Gleder meg til å se

Gammel 12-03-07, 00:12   #10
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har lilla vegg i stua

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 07:24   #11
Anne

Anne sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Jeg har lilla vegg i stua

Lyst å ta bilde?

Gammel 12-03-07, 07:47   #12
Pastill
Pauset

Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lyst å ta bilde?

Jeg har et gammelt et. Før jeg fikk alt stæsjet på plass.
Litt mye tull på fotoknudsen nå så får ikke lagt ut.. skal prøve i kveld.

Gammel 12-03-07, 08:32   #13
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leter også etter den perfekte lillafargen. Vi har malt en lilla vegg i gangen, men jeg er ikke helt fortrolig med fargen enda. Skal sjekke fargekoder når jeg kommer hjem.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 08:37   #14
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Alt avhenger jo av hvilke farge den andre veggen har...

S 3050-R60B passer er en fin ren lillafarge. S 3050-R50B har litt mer rødt i seg og er varmere.

S 3555-R60B er ganske mørk.

Ja, det var dagens fargekoder fra meg
NCS-fargesystem

Gammel 12-03-07, 12:16   #15
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har bestemt oss for lilla badevegg (skal male 1 vegg på badet) og i helgen malte vi første strøk med 4020-R50B og den ble altfor lys lilla i forhold til fargeprøven. Det er egentlig en veldig fin farge, men ikke helt den jeg hadde tenkt...Tror vi må prøve med en med mer grått i - feks 5010-R50B. (Ikke lett å se fargene dersom man ikke har fargeprøvene foran seg )

Skal se om jeg kan få tatt bilde av den snart og lagt ut.

Kan også fortelle at snekkerne ristet voldsomt på hodet da de så den lilla veggen - den falt tydeligvis ikke i smak.

Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 12:23   #16
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

5010 r50b var ganske grå da. jeg syns 5020 r50b var fin. mer lilla og mørkere.
gleder meg til å se resultatet

Gammel 12-03-07, 12:30   #17
Katrin
Superaktiv

Katrin sin avatar

Hvor: Follo
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Aveny fra Jotun er litt stilig. Den er endel av fargeutvalget Jotun Street.

Ta en titt på Jotun sine sider, de har en fargevelger hvor du kan se endel farger på nett.

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 12:44   #18
Carrie
-

Carrie sin avatar

Hvor: Akershus
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Jeg har malt lilla kontrastvegg på barnerommet. Min erfaring er at fargen forandrer seg veldig i forhold til lyset. Bare så det er sagt. Jeg holdt på å få sjokk da jeg satte i gang, hva hadde jeg gjort liksom - den stygge fargen Resultatet tilslutt ble heldigvis fint.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 13:08   #19
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

5010 r50b var ganske grå da. jeg syns 5020 r50b var fin. mer lilla og mørkere.
gleder meg til å se resultatet

Ja, den er ganske grå, men siden 4020-R50B ble så innmari knall/lys lilla, så tror jeg vi må prøve med mer grått. Har jo hvite vegger og grått gulv sånn ellers.
Helt enig i at 5020-R50B var fin, men jeg klarer ikke helt se den for meg på badet vårt...

Jaja, vi får se hva det blir etterhvert.

Sånn, da skal jeg ikke kuppe tråden mer

Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 17:26   #20
Pastill
Pauset

Standard

Here we go.

Sist redigert av Pastill : 27-03-07 kl 17:19.
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:22.