Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Kan noen gi meg en kjapp innføring av de forskjellige Nintendo-dingsene?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-11, 20:15   #1
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Kan noen gi meg en kjapp innføring av de forskjellige Nintendo-dingsene?

Pr i dag har de tre eldste hver sin Nintendo ds.

Nå ønsker eldste seg en ny konsoll med kamera, og jeg ser at det er flere forskjellige konsoller på markedet.

Nintendo 3DS
Nintendo DSi XL
Nintendo DSi

Er det flere? Hvilke bør hun egentlig ønske seg? Og er det stor prisforskjell på dette?

Gammel 08-07-11, 20:47   #2
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan noen gi meg en kjapp innføring av de forskjellige Nintendodingsene?

Det er vel ikke flere fra Nintendo med kamera. Våre har begge to nettopp kjøpt seg DSi XL og de er kjempefornøyd med den. De har også prøvd 3DS og den ville de ikke ha, tror det ble ekkelt med 3D for lenge. Det går an å slå av 3D men da har du en vanlig DSi. 3DS'en er ganske dyr, over 2000. Vi kjøpte XL'ene Lefdal og betalte 1495,- for dem. De kostet egentlig 1695,- i butikken men 1495,- i nettbutikken. Da jeg påpekte det fikk vi den til nettpris

Om det er en hun skal ha med seg rundtomkring mye så er XL'en en del større en den vanlige DSi'en og ikke like lett å bare stikke i lomma.

Gammel 08-07-11, 22:28   #3
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Ok, så det er kamera på alle disse?
Er noen å anbefale fremfor andre? Hun fyller 10 år, om alder har noe å si.

Gammel 08-07-11, 22:35   #4
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

3DSi har også kamera, og er den nyeste konsollen. På denne maskinen kan du spille de nyeste spillene som kommer i 3D, det kan du ikke på noen andre maskiner fra Nintendo.
DSi XL har større skjerm enn DSi. DSi er som regel den rimeligste.
Personlig ville jeg gått for 3DSi, siden de framtidige stortitlene fra Nintendo kommer i 3D.

Gammel 09-07-11, 00:51   #5
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Alle de tre du nevner har kamera ja. 3DS er den nyeste, men begge mine valgte XL for de ville heller ha en med større skjerm enn 3D. De prøvde begge variantene lenge og nøye når vi var på Nintendo butikken i New York Begge synes det var ubehagelig med 3D i lengden, ble fort slitne i øynene.

Gammel 09-07-11, 01:35   #6
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Alle de tre du nevner har kamera ja. 3DS er den nyeste, men begge mine valgte XL for de ville heller ha en med større skjerm enn 3D. De prøvde begge variantene lenge og nøye når vi var på Nintendo butikken i New York Begge synes det var ubehagelig med 3D i lengden, ble fort slitne i øynene.

Eldstejenta vår kom til samme konklusjon og endte med XL. 3D ble ubehagelig og slitsomt.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 12:46   #7
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Nå har hun bestemt seg for Nintendo dsi XL.
Men de spillene hun allerede har, kan de brukes på den?

Gammel 07-08-11, 13:11   #8
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Nå har hun bestemt seg for Nintendo dsi XL.
Men de spillene hun allerede har, kan de brukes på den?

Ja. Men hun kan ikke spille 3DS-spillene som har kommet i butikken, som for eksempel det nyeste Nintendogs spillet som garantert blir en hit blandt småjentene.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:11.