Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva finner man på rundt Røros?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-11, 00:57   #1
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Hva finner man på rundt Røros?

Hva kan man gjøre i og rundt Røros (maks to timers kjøreradius, tenker jeg), om er morsomt/interessant for små barn?

Vi har vært på Røros mange, mange ganger og jeg har beæret familien med ca 7500 små forelesninger om bunnmorener, eskere og eoliske avsetninger, samt at vi har trava byen, slagghaugene og kirka rundt, men nå må vi utvide reportoaret litt. Noen som har forslag?

Hvordan er det med båten på Femunden? Kan det fort bli kjedelig for ungene? Og kommer jeg til å bli gal mens jeg forsøker hindre tvillingene kaste hverandre og svenske pensjonister over bord?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 01:01   #2
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva finner man på rundt Røros?

Vi var 6 t på doktortjønna, ca 3 min å kjøre fra sentrum. Vært der? Barna elsket det, og vi betalte vel 250 for dagskort for oss alle. De kjørte så mye Elias båter de ville, fisket, var ute i robåt og kano flere ganger. Tittet på dyra, og leika i apparatene som var der. Fin cafe der og. Aktiviteter hver dag kl 13. Vi var der en lørdag, da snekret de fuglehus.
Anbefaler opplegget på det varmeste!

Gammel 09-07-11, 01:05   #3
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Vi var 6 t på doktortjønna, ca 3 min å kjøre fra sentrum. Vært der? Barna elsket det, og vi betalte vel 250 for dagskort for oss alle. De kjørte så mye Elias båter de ville, fisket, var ute i robåt og kano flere ganger. Tittet på dyra, og leika i apparatene som var der. Fin cafe der og. Aktiviteter hver dag kl 13. Vi var der en lørdag, da snekret de fuglehus.

Det var jo ikke så dumt. Vi har bare ruslet rundt der, ikke vært der når det har vært noe opplegg.

Gammel 09-07-11, 01:22   #4
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Har dere vært i Olavsgruven? Barna våre syntes det var kjempespennende!

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 01:37   #5
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

Har dere vært i Olavsgruven? Barna våre syntes det var kjempespennende!

Vi har vært oppe og gått rundt Storwartzområdet, men ikke inne i Olavsgruva. Jeg tror ikke det er noe for de minste våre, i alle fall ikke tvillingene. De er ganske elleville, og bæremeiser er ikke anbefalt pga den lave takhøyden, ser jeg på nettsidene.

Gammel 09-07-11, 10:02   #6
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Takk for tips! Vi skal til Røros i neste uke og dette tror jeg vi skal prøve å få med oss. Olavsgruva skal mannen min & de største ungene i, men jeg tviler på at det er noe for vesla.

Følger med i tråden din, Cuyahoga.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 10:04   #7
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Takk for tips! Vi skal til Røros i neste uke og dette tror jeg vi skal prøve å få med oss. Olavsgruva skal mannen min & de største ungene i, men jeg tviler på at det er noe for vesla.

Følger med i tråden din, Cuyahoga.

Jeg anbefaler Smelthytta. Det er et veldig fint museum med mange fine modeler fra gruvedriften blant annet.

Gammel 09-07-11, 10:24   #8
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg tror ikke det er noe for de minste våre, i alle fall ikke tvillingene. De er ganske elleville, og bæremeiser er ikke anbefalt pga den lave takhøyden, ser jeg på nettsidene.

Nei, bæremeis går nok ikke der. Yngste vår var ganske liten da hun var der, men det er nok heftig med fire barn delt på to voksne når tre av dem er så små som dine. Dere burde nok enten dratt en sammen med eldste eller hatt med flere voksne om dere har mulighet til det.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 10:34   #9
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dølmotunet, Tolga
http://www.olavsrosa.no/objektinfo.aspx?id=27846

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 10:38   #10
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I helgen er det Høstdalsdager i Høstdalen, litt lenger enn en time å kjøre, men verdt turen. Høstdalen ligger i Alvdal.

http://www.alvdalmiv.no/Kultur/hostd...r-pa-gang.html

Aukrustsenteret er verd en tur.
www.aukrust.no

Når dere først er på tur har Tynset verdens største spark, et noe omdiskutert ståltårn og elger på det som er kåret til norges styggeste (tøffeste) rådhus.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 11:30   #11
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Takk for alle tips!
Aukrustsenteret er fint, der var vi senest i fjor - må nok ta en tur i år også.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 13:28   #12
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere kan jo besøke Savalen og julenissens hus? Åpent nå fra 10. juli til 10. august.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 14:07   #13
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Dra til Hessdalen og speide etter UFOer.
Huset til Falkberget har dere kanskje besøkt? Det ligger noen vann med fine sandstrender i området rundt huset, de kan være verdt et besøk med ungene.

Gammel 09-07-11, 15:05   #14
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Falkberget var ikke dumt.

Hessdalen? Been there, done that, missed the ufo. Men mye morsom geologi da.

Savalen kan være noe. Jeg har sett på Vingelen også, det så jo litt koselig og smånbarnsvennlig ut.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:41.