Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Små barn med langt hår - hårnåler/klemmer?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-11, 19:54   #1
OleKEH
Nybegynner

OleKEH sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
OleKEH har et hav av muligheter foran seg
Standard

Små barn med langt hår - hårnåler/klemmer?

Hei - jeg har et lite spørsmål. Jenta vår er 15 måneder og panneluggen er litt lang. Er det forsvarlig å bruke hårnåler eller er strikk/klipping eneste utvei ? - Jeg er litt skeptisk til hårnåler enda - hvor gamle kan de eventuelt være før man bruker dette ?

OleKEH er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 19:56   #2
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: små barn langt hår - hårnåler

Opprinnelig lagt inn av OleKEH, her.

Hei - jeg har et lite spørsmål. Jenta vår er 15 måneder og panneluggen er litt lang. Er det forsvarlig å bruke hårnåler eller er strikk/klipping eneste utvei ? - Jeg er litt skeptisk til hårnåler enda - hvor gamle kan de eventuelt være før man bruker dette ?

Hårnåler?
Jeg har brukt klemmer på vesla her, og så lenge hun er under oppsikt og ikke piller klemmen ut av håret og stapper i munnen, går det greit.

Gammel 10-07-11, 19:56   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hårnåler? Hva med vanlige hårspenner?

Gammel 10-07-11, 20:01   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Velkommen hit. :-)

Er hun en slik som putter ting i munnen?
Jeg tror jeg ville gått for hårspenner istedet for slike tynne hårnåler, men når det er sagt så har verken sønn eller stedatter hatt noe særlig hår før de var 2-3 år, så det er en litt ny problemstilling for meg.

Gammel 10-07-11, 20:04   #5
OleKEH
Nybegynner

OleKEH sin avatar

Standard

Mange takk - skal skaffe klemmer eller spenner. Har greid å få klippet luggen her nå denne gangen, men det tar ikke lang tid før problemet er her igjen, så da får jeg ta meg en tur og skaffe slikt. - ingen hårnåler.

Er ikke stort problem med at hun putter ting i munnen enda, men det kan jo skje. Tenker på lang lugg og mulighet for øyekatarr etc. Best å ha en løsning som er OK også om natta.

Ole K E H

Sist redigert av OleKEH : 10-07-11 kl 20:08. Årsak: Svar på flere
Gammel 10-07-11, 20:22   #6
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Hun trenger ikke klemmer i håret om natta, og du må ikke sende henne alene i seng med små gjenstander tilgjengelig. Bare fukt hendene litt, og stryk håret bort fra fjeset før du legger henne Øyekatarr får man ikke av lang lugg.

Gammel 10-07-11, 20:45   #7
OleKEH
Nybegynner

OleKEH sin avatar

Standard

Sv: Små barn med langt hår - hårnåler/klemmer?

OK - hun er ganske liten enda, og har ikke fått helt til dette med å stryke bort hår fra øynene. Har sett at hun har hatt hårtuppene inn i øynene enkelte ganger og da har jeg tatt det bort. Trodde da det kunne irritere litt og skape katarr, men man vet ikke alt.

Hun synes å være blid og i godt humør nå etter at jeg fikk klippet panneluggen - selv om det var litt skrik og skrål mens det pågikk.

Gammel 10-07-11, 20:46   #8
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg stemmer for at du får klippet lugg på henne

Gammel 10-07-11, 20:47   #9
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Min halvannetåring er kjapp til å dra ut spennene av håret og å putte dem inn i munnen for å erte. Like greit å bare kjøre kort lugg fram til hun får litt mer vett, synes jeg.

Gammel 10-07-11, 20:53   #10
OleKEH
Nybegynner

OleKEH sin avatar

Standard

Mange takk for alle svar og innlegg i denne tråden.
mvh,
Ole Kristian Ek Hornnes

Gammel 10-07-11, 21:32   #11
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Jeg bruker små hårstrikk av tøy fra h&m, av kliper så bruker jeg helst litt store med sløyfe. De er også kjøpt på h&m, skal godt gjøres at hun rekker å svelge dem før jeg merker det.

Eller så er det en god ide å børste håret til siden rett etter bading, kommer ikke så mye i øynene da.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 22:08   #12
Tuva Birgitte
Aktiv

Tuva Birgitte sin avatar

Hvor: Sola - Rogaland
Tuva Birgitte er litt kul
Standard

Jenta mi tok alltid ut hårklemmene, enten for å kaste dem bort eller for å tygge på dem. Jeg gikk rett og slett over til å kun bruke hårstrikker, de sitter bedre og holder lengre. Hun har enten fletter eller hale i håret, da slipper vi alt håret ned i øynene. Om natten har hun ingenting i håret og har aldri hatt problemer med at håret plager henne om natten.

Tuva Birgitte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 22:59   #13
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klippet heller luggen.

Ellers kan små hårstrikker være et alternativ. Hvis du drar håret til siden, og samler det med noe av håret lenger bak, vil strikken fungere på samme måte som en hårspenne gjør, og holde håret vekk fra ansiktet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 00:22   #14
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi hadde kort lugg til nærmere 3 år. Nå har hun spart den siden jul. Så skal hun få bob senhøstes.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
hårnåler sikkerhet

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:01.