|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Liker du folkemusikk?Da tenker jeg på typisk folkemusikk fra Tyrkia, Hellas og andre steder som ofte har et litt annet lydbilde, og litt andre instrumenter enn oss. |
![]() |
![]() |
#2 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Liker du folkemusikk?Jeg har noen cd`er med "magedansemusikk" som jeg synes svinger. Så svaret er ja. Liker det meste egentlig, unntatt jazz. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Liker du folkemusikk?Jeg kan like jazz også, hvis det ikke er av den blytunge sorten, hvor man ikke skjønner en dritt av hva som foregår. Helt uten system og rytme ut fra mitt synspunkt. |
![]() |
![]() |
#6 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Liker du folkemusikk?Joa. Tarkan går an for eksempel. Muligens det ble litt annerledes med musikken hans siden vi var i Tyrkia på ferie da han fikk en hit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Liker du folkemusikk?Jeg er veldig glad i norsk folkemusikk, og en god del fra andre land også. MEN, og det er et stort men: Folkemusikk må høres live, helst i en setting der jeg kan danse (forutsatt at jeg kan dansen). Å høre folkemusikk i opptak fungerer generelt dårlig, synes jeg.
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Liker du folkemusikk?Da jeg var i Egypt så hadde sjåføren oppheng på en kassett med noe som sikkert var pop og ikke folkemusikk, men i mine ører var det fremmed ihvertfall. Det var veldig kult, syns jeg. Ellers er jeg ikke noen stor fan av folkemusikk hverken herfra eller derfra. |
![]() |
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Liker du folkemusikk?Ja, jeg liker mye folkemusikk, både norsk og utenlandsk. I tillegg er jeg veldig glad i kinesisk og japanske svisker fra sekstitallet med mye folkemusikkelementer. :guilty pleasure:
![]() |
#11 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Liker du folkemusikk?Ja, det finnes mye folkemusikk jeg liker. Jeg har veldig sans for svensk, finsk og irsk folkemusikk, men som flere nevner her er det jo nokså likt som vår, også kan jeg fint like folkemusikk fra diverse andre land.
![]() |
![]() |
#14 |
Forelska
|
![]() Sv: Liker du folkemusikk?...og så er eg litt storfrelst på ekstrem-balkan-terror-messing-musikken til Fanfare Ciocarlia:
Sist redigert av Didjeridust : 13-07-11 kl 17:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Liker du folkemusikk?Nope, folkemusikkish er er ikke min greie. Magedansmusikk, tyrkisk, Balkan o.l. gjør meg irritabel når jeg hører på. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|