Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Liker du folkemusikk?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-11, 12:47   #1
Left
Passiv

Standard

Liker du folkemusikk?

Da tenker jeg på typisk folkemusikk fra Tyrkia, Hellas og andre steder som ofte har et litt annet lydbilde, og litt andre instrumenter enn oss.

Jeg sitter og hører på tyrkisk musikk akkurat nå, og selv om jeg ikke skjønner et plukk av hva som synges, så synes jeg lydbildet er nydelig.

Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 12:49   #2
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du folkemusikk?

Jeg har noen cd`er med "magedansemusikk" som jeg synes svinger. Så svaret er ja. Liker det meste egentlig, unntatt jazz.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 12:50   #3
Left
Passiv

Standard

Jeg kan like jazz også, hvis det ikke er av den blytunge sorten, hvor man ikke skjønner en dritt av hva som foregår. Helt uten system og rytme ut fra mitt synspunkt.

Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 12:51   #4
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Mesteparten liker jeg ikke.
Men mesteparten blir faktisk gøy når man er på folkemusikkfestivalen hjemme.

Gammel 11-07-11, 13:10   #5
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker irsk folkemusikk, men den er jo ikke så annerledes enn vår. Også liker jeg folkemusikk fra Balkan.

Gammel 11-07-11, 13:59   #6
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Joa. Tarkan går an for eksempel. Muligens det ble litt annerledes med musikken hans siden vi var i Tyrkia på ferie da han fikk en hit.
Det er en del annen musikk jeg også liker uten at jeg kommer på det akkurat nå.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 14:01   #7
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er veldig glad i norsk folkemusikk, og en god del fra andre land også. MEN, og det er et stort men: Folkemusikk må høres live, helst i en setting der jeg kan danse (forutsatt at jeg kan dansen). Å høre folkemusikk i opptak fungerer generelt dårlig, synes jeg.

Gammel 11-07-11, 14:33   #8
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joa. Jeg har vel ikke oppsøkt det spesielt, men jeg har ikke noe i mot å høre på det.

Gammel 11-07-11, 14:35   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Da jeg var i Egypt så hadde sjåføren oppheng på en kassett med noe som sikkert var pop og ikke folkemusikk, men i mine ører var det fremmed ihvertfall. Det var veldig kult, syns jeg. Ellers er jeg ikke noen stor fan av folkemusikk hverken herfra eller derfra.

Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 14:39   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg liker mye folkemusikk, både norsk og utenlandsk. I tillegg er jeg veldig glad i kinesisk og japanske svisker fra sekstitallet med mye folkemusikkelementer. :guilty pleasure:

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 20:07   #11
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Ja, det finnes mye folkemusikk jeg liker. Jeg har veldig sans for svensk, finsk og irsk folkemusikk, men som flere nevner her er det jo nokså likt som vår, også kan jeg fint like folkemusikk fra diverse andre land.

Gammel 11-07-11, 20:15   #12
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg leste: Liker du folkeskikk, og syns det var et litt rart spørsmål

Tja, jeg liker noe, men ikke alt.

Gammel 13-07-11, 15:31   #13
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja - så definitivt - og dess "rarare"/meir uvante instrument dess betre.

Gammel 13-07-11, 17:28   #14
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

...og så er eg litt storfrelst på ekstrem-balkan-terror-messing-musikken til Fanfare Ciocarlia:
Ah Ya Bibi
Mig, mig
Ibrahim
Sandala

Redigerer for å få med denne perla: Nakelavishe
...og denne: Que Dolor

Sist redigert av Didjeridust : 13-07-11 kl 17:59.
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 17:49   #15
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nope, folkemusikkish er er ikke min greie. Magedansmusikk, tyrkisk, Balkan o.l. gjør meg irritabel når jeg hører på.
Jeg liker endel av den norske musikken som er tuftet på folkemusikk, f. eks Gåte.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:29.