|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
har tatt seg sammen
|
Parkere i OsloVi skal altså til Hovedstaden med bil. Bilen er også pakket for camping i Sverige. Vi skal bo i søster sin toroms v Birkelunden, og lurer på hvor man kan parkere noenlunde trygt i nærheten. Budsjettet er overkommelig så vi kan vurdere parkeringshus for å unngå innbrudd om det ikke koster all verden og er verdt pengene i form av sikkerhet.
|
|
|
#2 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Parkere i OsloDu kan stå på gårdsplassen min. Det er bare litt upraktisk å komme seg til Birkelunden.
|
|
|
#3 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Parkere i OsloDet er Mølla P Hus rett over Grünerløkka, ellers ville jeg gateparkert på oversiden av Sannergata. Men tømt bilen, eller tatt ut det som er synlig.
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Parkere i OsloVi bor ved valle hovin kan parkere her, men det er et lite stykke fra
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: Parkere i OsloMølla p-hus er helt åpent, så det er egentlig ikke noe tryggere i p-hus, altså. Men det betyr at det ikke er spesielt utrygt på gata. Tøm bilen for alt synlig, så går det fint. Parker enten på oversiden av sannergata, eller langs sofienbergparken.
|
|
|
#6 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Parkere i OsloDe stille gatene på Rodeløkka er også et alternativ, Langgata eller Tromsøgata, mange er på ferie så det skulle ikke være noe problem å finne plass. Det er kun 10 minutters gange fra Birkelunden og veldig trygt, selv med pakket bil, vil jeg påstå.
|
|
|
#7 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Parkere i OsloMange takk for tips.
|
|
|
#9 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Parkere i OsloIstemmer Lisas forslag. Rodeløkka er nok tryggere enn gatene rett rundt Birkelunden.
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: Parkere i OsloHvis man parkerer sånn like ved Birkelunden og tror at skiltene om gatevasking gjelder "bare der nede", blir det også dyrt. Bilhotell en natt er jaggu ganske stivt priset. Kombiner det med fylleangst, så blir det så fint! |
|
|
|
|
|
#11 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Parkere i OsloMan ser ikke om det er noe under trekket nei, men det kan kanskje være like greit å la det stå oppe, sånn at man ser at det er tomt - eller?
|
|
|
#13 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Parkere i OsloHm, tenketenke. Uttalte meg litt dårlig i sted.
|
|
|
#14 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Parkere i OsloHvis dere har trekk til å dra over, så ville jeg gjort det og parkert i nærheten av der dere bor. Vi hadde sånn trekk, og som regel hadde vi det igjen selv om det ikke var noe der.
|
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Sv: Parkere i OsloDe aller færreste biler har innbrudd, selv i Oslo. Unntaket er de som etterlater DVD-spillere, pc, vesker eller alt pikkpakket godt synlig, eller biler som er veldig lette å bryte seg inn i, slik som vår.
|
![]() |
|
|