Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Butikkene tar inn mer og mer økologisk nå

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-07, 13:21   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Butikkene tar inn mer og mer økologisk nå

Det er helt knall!

Jeg var på Obs Mariero i helgen og der så jeg de hadde fått en egen frukt- og grønnsaksdisk med bare økologisk! Appelsiner, epler, gulrøtter, kiwi, løk og mye annet snadder.
Ultra har jo vært flinke en stund, og nå så jeg de også hadde fått inn økologisk kjøttdeig.
På Rema idag, så jeg de hadde tatt inn økologisk hermetisk ananas.

Det går iallfall rette veien.

PS: 3-åringen min likte ikke gulrøtter før hun fikk smake de økologiske. Da var det plutselig bedre enn snop.


Sist redigert av Dixie Diner : 12-03-07 kl 13:33.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 13:24   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Butikkene tar inn mer og mer økologisk nå

Obs har hatt det hele tiden, men det har vært godt gjemt baki en krok. Kjempefint at de har fått det frem og at det ser litt mer innbydende ut. (Hva ER det med at økologisk mat må være uvasket?)

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 13:25   #3
Virra
Superaktiv
 
Virra sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Sv: Butikkene tar inn mer og mer økologisk nå

Jeg er så enig Det er knall at flere og flere butikker har et bredt utvalg i økologisk mat. I helgen prøvde jeg Hipp(?) babymat til minsten, og det gikk ned på høykant. Herlig, for i vårt hus er de ganske kresne


Sist redigert av Virra : 14-03-07 kl 14:14.
Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 13:26   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Butikkene tar inn mer og mer økologisk nå

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Obs har hatt det hele tiden, men det har vært godt gjemt baki en krok. Kjempefint at de har fått det frem og at det ser litt mer innbydende ut. (Hva ER det med at økologisk mat må være uvasket?)

Har de hatt det hele tiden? Jeg har bare fått med meg den hylla med økologisk krydder, belgfrukter, tørket frukt, babymat osv, men jeg går jo mest på Obs på Kvadrat, siden den er nærmere. Håper de får det inn der også!

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 13:29   #5
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Butikkene tar inn mer og mer økologisk nå

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Har de hatt det hele tiden? Jeg har bare fått med meg den hylla med økologisk krydder, belgfrukter, tørket frukt, babymat osv, men jeg går jo mest på Obs på Kvadrat, siden den er nærmere. Håper de får det inn der også!

Vi har pleid å kjøpe økologisk der i flere år. Men da var det altså bortgjemt i en krok (bak der de står nå -om det er Mariero du snakker om). Veldig fint at det blir mer og mer i alle butikker ja.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 13:32   #6
Virra
Superaktiv
 
Virra sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Sv: Butikkene tar inn mer og mer økologisk nå

Jeg har heller ikke lagt merke til de økologiske varene på Obs, Mariero.

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 13:32   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Butikkene tar inn mer og mer økologisk nå

Okei, da er det ikke så rart at jeg ikke har sett det nei, hehe. Godt de har tatt det frem nå. Ble VELDIG overrasket idag, da til og med REMA hadde begynt å ta inn økologisk. Hallo - Rema, det er vel den siste butikken jeg hadde ventet noe slikt fra.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 13:36   #8
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Butikkene tar inn mer og mer økologisk nå

Meget bra! Vi må bare fortsette og øke etterspørselen, også på f.eks klær av økologisk bomull.

Alle er ikke klar over at bomull inneholder massevis av kjemiske kjemikalier og rester av sprøytemidler. Her står det mer om dette, og om hvor du får kjøpt klær av økologisk bomull:

http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?artikkelid=14

På tide at vi som forbrukere blir mer bevisst.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 10:30   #9
pixie
Fullverdig medlem
 
pixie sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: oslo
Innlegg: 34
pixie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Butikkene tar inn mer og mer økologisk nå

jeg fikk kjøpt økologisk løk, gulrøtter og poteter på rema 1000 i går!

pixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 19:58   #10
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Butikkene tar inn mer og mer økologisk nå

Hos RIMI her har jeg funnet rug-, hvete- og speltmel, knekkebrød, tomatsauser, diverse syltetøy, pasta, ris, saft, diverse frukt og grønt og egg. Og en hel del annet jeg ikke husker i farta. Det synes jeg er ganske imponerende, det er tross alt en RIMI. Det jeg savner er brød. Ellers har de det meste.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 20:08   #11
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Butikkene tar inn mer og mer økologisk nå

Jeg blir også hverdagslykkelig over nye økologiske ting i butikkhyllene. Og som regel grabber jeg tak i nærmeste ansatte for å fortelle hvor bra det er at de tar inn øko-varer. Og nevner det for den i kassa i samme slengen. Bare sånn at jeg er sikker på at de får det med seg

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 20:25   #12
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Butikkene tar inn mer og mer økologisk nå

Jeg spurte etter mer økologisk og vegitarmat på vår lokale Rema butikk, og hun skulle se hva hun kunne ordne hun. De tar vel ikke inn når ingen spør.. Hun ble glad for at jeg spurte, og var enig i at det er tungvint å handle på flere forskjellige butikker. Så nå er det bare å vente og se hva de gjør.

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no