|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
|
![]() Tar miljøhensynet også ferie? (Agderposten)Mange er veldig flinke med søppelsortering, men blir mer slepphendte/giddalause i ferien.
![]() |
#2 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tar miljøhensynet også ferie? (Agderposten)Vi kildesorterer året rundt hjemme. På sommerhuset vårt er det bare papir- og restavfall, så der sorteres det mindre, men det har med kommunen der å gjøre, ikke at vi har ferie.
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Tar miljøhensynet også ferie? (Agderposten)Ja, det er en annen ting jeg har lurt på. Hvorfor har de forskjellige kommunene ikke samme retningslinjer når det gjelder kildesortering? Klart det har med penger å gjøre, men alle kommunene skulle jo blitt pålagt de samme retningslinjer.
![]() |
#4 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tar miljøhensynet også ferie? (Agderposten)Tja, det er forskjell innad i kommuner også. Ikke alle i Oslo har fått plast- og matavfall enda, mens andre har sortert dette i flere år.
![]() |
#5 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Tar miljøhensynet også ferie? (Agderposten)Vi har reist til et feriested med mer omfattende kildesortering enn vi har hjemme. Så vi er definitivt mer miljøvennlige i ferien. Hvis det er det man skal regne etter. På den annen side går det sikkert mer småmat i enkeltemballasje, samt engangskopper og dill nå i ferien.
![]() |
#8 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Tar miljøhensynet også ferie? (Agderposten)
Men det er skammelig å kjøpe så masse posjons-Wasa-pakker som vi gjør nå i ferien. Jeg tåler å høre det.
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Tar miljøhensynet også ferie? (Agderposten)Den ser jeg. Men derfor burde hver enkelt kommune få tilsvarende i pengestøtte, slik at slike anlegg kan bygges. Og da får man også flere arbeidsplasser. :ser verden gjennom lysegule briller:
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tar miljøhensynet også ferie? (Agderposten)men sånne litt større fillekommuner som den jeg bor i burde klare å få ut fingeren snart...
![]() |
#12 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tar miljøhensynet også ferie? (Agderposten)Vi gjør på nesten samme måte på hytta som hjemme. Men jeg er usikker på om det er henting av plast der vi har hytte, så den tar vi med hjem (faktisk).
![]() |
|
|