Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Oblater til bil

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-11, 07:43   #1
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oblater til bil

Hvem er det som sender ut disse?

Vi har ikke fått våre, så jeg skulle gjerne ringt en eller annen plass og etterlyst dem før fristen for å sette dem på går ut ...

Gammel 14-07-11, 08:13   #2
Mira

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Oblater til bil

Det er statens vegvesen som sender de ut. Vi har heller ikke fått de ennda.

Fant dette nå:

Sitat:

Siste frist for å sette oblatene på bilskiltene er 14. august kl. 24.00. Oblatene sendes ut fra mai og gjennom hele sommeren, og mange får de mot slutten av perioden.

Er ikke noen fare ennda da. Tror uansett de prioriterer å klippe av sklitene til de som ikke har betalt.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 08:40   #3
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Hvem er det som sender ut disse?

Vi har ikke fått våre, så jeg skulle gjerne ringt en eller annen plass og etterlyst dem før fristen for å sette dem på går ut ...

Du er sikker på at årsavgift og forsikring er betalt, og at EU-kontrollen er OK? En venninne av meg oppdaget at verkstedet ikke hadde sendt inn melding om at bilen hadde vært på EU-kontroll, og bilen stod derfor inne med avskiltingsbegjæring.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 08:41   #4
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Du er sikker på at årsavgift og forsikring er betalt, og at EU-kontrollen er OK? En venninne av meg oppdaget at verkstedet ikke hadde sendt inn melding om at bilen hadde vært på EU-kontroll, og bilen stod derfor inne med avskiltingsbegjæring.

Ja, det er jeg.

Gammel 14-07-11, 08:54   #5
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ingen fare enda og du kan trygt ta det med ro en stund til.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 11:31   #6
Sonar

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kan man få nye om de tilsendte oblatene på mystisk vis er blitt borte

Håpet er at mannen har festet dem før de reiste på ferie. For da er jeg ikke så surrete likevel Jeg får sjekke imorgen når de kommer hjem.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 11:34   #7
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg har fått oblatene, men fikk nå brev om at jeg ikke har tatt EU-kontroll, den må man jo huske på selv nå.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 11:35   #8
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Synes egentlig det er litt utrolig at Norge fikk på plass oblater bare noen få år i forkant av at andre land begynte å kyutte dem ut, og kontrollene nå er vel stort sett basert på avlesning av numerskiltet. Ved funn av biler uten nyeste oblat skal vel nummeret sjekkes opp før de klipper skiltene - vil vel tro at de også her bruker ganske så automatisk avlesning av nummeret.... så hvorfor ikke bare skippe hele greia og heller overføre kostnadene for produksjon og administrasjon over til å gjøre mer kontroll...

Gammel 14-07-11, 11:37   #9
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Jeg har fått oblatene, men fikk nå brev om at jeg ikke har tatt EU-kontroll, den må man jo huske på selv nå.

Her synes jeg det er litt merkelig at ikke verkstedene som man vanligvis utfører service er litt med "på'an" i henhold til å få sine kunder inn på dette.

Ellers finnes det SMS-tjeneste hos f.eks. NAF der man kan få SMS når man skal inn. Greit nok at ikke staten skal minne oss på dette gjennom brev lengre, men de kunne jo kanskje sende en SMS og kanskje unngått det ekstra greiene når folk som ikke er inne til eu-kontroll skal ettergås.....

Men som i mitt forrige innlegg, byråkratiet er vel viktig for å holde det norske folk i arbeid...

Gammel 14-07-11, 11:45   #10
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Her synes jeg det er litt merkelig at ikke verkstedene som man vanligvis utfører service er litt med "på'an" i henhold til å få sine kunder inn på dette.

Jeg får brev fra verkstedet når det er på tide med EU-kontroll. Veldig praktisk. Tror det kommer et par mnd før fristen går ut.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 18:08   #11
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har visst rotet bort oblatene.

Gammel 14-07-11, 18:20   #12
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Har hørt at de skulle komme innom 30.7, og evt avskilting begynner 14.8. Jeg reiser bort 30.7 og er trolig borte til etter 14.8.

Jeg tok en tur til biltilsynet og fikk oblater.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:05.