Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Serviceminded :)

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-11, 19:41   #1
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Serviceminded :)

For noen uker siden var jeg i Oslo, og en av dagene var jeg på fest hos en venninne av en venninne. Jeg hadde såvidt møtt denne damen en gang før.
Jeg hadde på meg en ny tunika og klarte og søle rødvin på hele framsiden. Skikkelig kjipt og jeg ble jo egentlig rimelig fortvilet. Men vertinnen var ikke tapt bak en stol, hun sa kjapt at den vasker vi, jeg tenkte at det var jo ingen vits, vi skulle jo snart gå ut. Neida, sa hun, det tar bare en halvtime. Hun hev den i vaskemaskinen og etter en halvtime var den ferdig men selvsagt våt. Vel, damen ga seg ikke med det, neida hun fant fram strykjernet og strøk den tørr. Skikkeelig service og jeg kunne dra på byen som planlagt i en tunika uten rødvinsflekker, for det var jo det mest fantastiske at alle flekkene gikk bort

Etterpå ble jeg og mine venninner sittende og snakke om dette er noe alle ville tilbudt seg og gjort. Vi var vel enige om at det mest sannsynligvis ikke var noe vi ville gjort.

Ville dere kunne gjort noe slikt?

Gammel 15-07-11, 19:45   #2
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serviceminded :)

Ja har gjort det samme selv for mine venner/bekjenter. Ikke at det skjer så ofte, men de få gangene har jeg vasket klærne i full fart for folk, mens de har lånt en topp av meg.

Gammel 15-07-11, 19:48   #3
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

For min del tror det er fordi jeg rett og slett ikke helt vet om vaskemaskinen min har et så kort vaskeprogram, men det har den jo sikkert. Nå er det ikke så ofte jeg har slike festligheter her, så jeg kan vel egentlig ikke huske at noe sånt har skjedd her iallefall.
Men helt ærlig om jeg hadde vasket en topp i full fart for noen så hadde jeg nok ikke stått og strøket den etterpå, jeg hadde sikkert funnet fram strykjernet og sagt værsågod

Gammel 15-07-11, 19:52   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg vet ikke. :går ikke på vorspiel:

Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 19:58   #5
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde vaska den og satset på at den tålte tørketrommelen. Jeg hater å stryke.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 20:01   #6
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Det var skikkelig snilt gjort ja!

Jeg har aldri opplevd det, og hadde jeg det så hadde jeg sikkert prøvd å vaske det av for hånd siden jeg ikke aner om vaskemaskinen har så kort program. Og jeg har aldri strøket tørt et plagg før heller.

Gammel 18-07-11, 19:58   #7
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Det var skikkelig snilt gjort ja!

Jeg har aldri opplevd det, og hadde jeg det så hadde jeg sikkert prøvd å vaske det av for hånd siden jeg ikke aner om vaskemaskinen har så kort program. Og jeg har aldri strøket tørt et plagg før heller.

Ca som her tenker jeg

Veldig snillt gjort

Gammel 15-07-11, 20:03   #8
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, det hadde jeg gjort. Jeg har faktisk gjort det en gang også, når jeg tenker meg om

Gammel 15-07-11, 20:12   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde helt sikkert gjort det - Evy tilbudt henne klesskapet mitt for kleslån om vi har hatt samme stil og størrelse.

Gammel 15-07-11, 20:48   #10
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke om jeg hadde kommet på at det kunne være en mulighet. Jeg hadde med glede gjort det hvis tanken hadde slått meg.

Gammel 15-07-11, 20:53   #11
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tja, hadde jeg hatt en vaskemaskin med så kort program hadde jeg nok gjort det. Og jeg hadde kunnet funnet på å stryke den tørr også. Om ikke glassføringen hadde vært for høy.

Men mest sannsynlig hadde jeg tilbudt den utsølte noe fra mitt eget klesskap.

Gammel 15-07-11, 21:39   #12
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg vet ikke om jeg hadde kommet på at det kunne være en mulighet. Jeg hadde med glede gjort det hvis tanken hadde slått meg.

Jeg er også litt der. Men det er nok mer sannsynlig at jeg ville slengt til henne en diger pakke salt.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 21:42   #13
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg er også litt der. Men det er nok mer sannsynlig at jeg ville slengt til henne en diger pakke salt.

Det var det første vi gjorde, strødde salt på meg, men så tok vertinnen kontroll og fikset og reddet kvelden min

Gammel 16-07-11, 23:45   #14
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Omtrent noe slikt ja.

Antakelig hadde jeg ikke skjønt av meg sjøl at det gikk an en gang, og tilbudt vedkommende å låne noe fra klesskapet mitt, om vi hadde noenlunde lik størresle i hvertfall.

Gammel 15-07-11, 20:55   #15
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

For min del var det jo perfekt at hun vasket den, det spørs om flekkene hadde gått bort om den hadde blitt liggende.

Gammel 15-07-11, 21:20   #16
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Det er en typisk ting jeg hadde kunnet gjøre i en slik situasjon. *Løsningsorientert*

Gammel 15-07-11, 21:25   #17
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Tja, vasking og stryking er liksom ikke helt min greie. Men jeg ville strukke meg langt for å løse situasjonen, og kan finne på å diske opp med andre løsninger som andre vil se på som krevende., uten at det koster meg stort at tid, krefter og bekymringer der og da.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 21:47   #18
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Tja, vasking og stryking er liksom ikke helt min greie. Men jeg ville strukke meg langt for å løse situasjonen, og kan finne på å diske opp med andre løsninger som andre vil se på som krevende., uten at det koster meg stort at tid, krefter og bekymringer der og da.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 21:29   #19
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er god på flekker, så hadde nok kunne fått hevet den på vask ja. Kort program har vi også, men hadde vel gått for et lengre ett, og latt plagget ligget med flekkfjerner/avfettingsmiddel litt først. Så hadde jeg tilbudt å låne henne et plagg.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 21:51   #20
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Litt rart dette, at den ting som var så naturlig for henne å tilby deg, kom så overraskende på og gjorde deg positivt overrasket. Det er herlig med disse små tingene som faktisk betyr så mye og utgjør en forskjell. Skulle egentlig ønske at alle var flinkere til å gjøre slike små ting for hverandre i hverdagen.

Det ville helt ærlig ikke falt meg inn å tilby dette en gang om det hadde skjedd med noen som var på besøk hos meg. Snille damen.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:59.