Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Bergen - Oslo med campingvogn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-11, 10:39   #1
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Bergen - Oslo med campingvogn

Hvilken vei er å anbefale? Mannen ønsker å kjøre rv 7. Jeg synes den virker i overkant smal og svingete. Vi er jo på ferie så det trenger ikke nødvendigvis være den raskeste veien. Jeg kan jo legge til at jeg hater tunneler, noe jeg har skjønt kan være vanskelig å unngå.

Gammel 16-07-11, 11:51   #2
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bergen - Oslo med campingvogn

Den raskeste og beste veien er via Lærdal og over Hemsedal.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 12:05   #3
Manga

Manga sin avatar

Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Det er E16? Med veldig veldig mange tunneller? Det er kanskje det på alle veiene over?
Er det fin natur og sånn over der?

Gammel 16-07-11, 12:13   #4
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Veldig mange tunneller på strekningen Bergen-Lærdal. Uansett så må du gjennom tunnellene Bergen-Voss selv om du velger RV7 over Hardangervidda, og det er også en del tunneller ned til Hardangerfjorden fra Voss, dog kanskje ikke like mange som fra Voss til Lærdal. Hardangervidda er den fineste veien - altså finest natur og slikt. Der får man også naturlig pause på ferga over Hardangerfjorden. Det er en fin tur det altså, så om naturen skal bety noe som er det definitivt RV7 som er å anbefale . Skal man bare transportere seg fra øst til vest, eller omvendt, så ville jeg valgt en annen vei.

Jeg hater tunneller jeg også - og det er alltid mannen min som kjører bilen på tunnelstrekninger.

Gammel 16-07-11, 12:14   #5
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Standard

Ei virkelig flott rute er om man kjører fra Bergen til Voss, over Hardangervidda, nedover Numedalen fra Geilo og til Kongsberg via Drammen til Oslo. Nyyyydelig både over Hardangervidda og Numedalen.

Gammel 16-07-11, 12:20   #6
Manga

Manga sin avatar

Standard

Vi hadde nok garantert gått for Hardangervidda hvis vi bare hadde kjørt med bil. Jeg er bare litt usikker på hvordan det er å kjøre med campingvogn. Vi har allerede hatt et par episoder denne sommeren på smale svingete veier der vi har møtt på andre store kjøretøy og det var ikke så innmari morsomt.

Gammel 16-07-11, 12:23   #7
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Standard

Da er vi tilbake på å kjøre over Lærdal . Det er den veien som er best egnet til campingvogner.

Gammel 16-07-11, 12:37   #8
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Hør på Darth!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 13:12   #9
Manga

Manga sin avatar

Standard

Jeg hører. Må få mannen til å høre også.

Gammel 16-07-11, 14:07   #10
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Foreldra mine trekker den største typen campingvogn som er å få tak i ( det ser i alle fall slik ut ) Dei har ikkje ein liten bil heller akkurat. Dei har kjørt over hemsedal no dei siste 3-4 åra. Den veien er blitt utbetra ein del, så dei føler den er finare å kjøra enn over Hardangervidda. Sjølv om det er over vidda me har kjørt i over 30 år.
Dei fleste tunnelane er opp mot Voss, så dei slepper du dessverre ikkje unna.

Gammel 16-07-11, 16:24   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Europavei 7 er jo desidert den vakreste ruten!
Vi kjører alltid der på sommeren, og så Hol-Aurland på vinterstid.
Lærdal kjører vi aldri.

Gammel 16-07-11, 17:47   #12
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Her i huset hadde grad av resesykerisiko bestemt utfallet.

Gammel 16-07-11, 17:58   #13
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Europavei 7 er jo desidert den vakreste ruten!
Vi kjører alltid der på sommeren, og så Hol-Aurland på vinterstid.
Lærdal kjører vi aldri.

Vi kjører også Hol-Aurland en del, på sommeren, fordi det er minst campingvogner den veien . Jeg anbefaler ikke direkte den ruten til folk med campingvogn, det er kronglete oppover Aurlandsdalen, men til gjengjeld får man en av Norges vakreste utsikter fra toppen der.

Gammel 16-07-11, 19:06   #14
Ylvania
Steiketakkehatar

Ylvania sin avatar

Ylvania er litt kul
Standard

Samme hvilken veg du velger. Bare du holder fartsgrensa, ikke ligg i 60 i 90 sonene.

:fustrert vestlandsferierende:

Gammel 16-07-11, 19:08   #15
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ylvania, her.

Samme hvilken veg du velger. Bare du holder fartsgrensa, ikke ligg i 60 i 90 sonene.

:fustrert vestlandsferierende:

Imponert over at du har funnet 90-soner på Vestlandet. Jeg kan i farten ikke komme på noen.

Gammel 16-07-11, 19:14   #16
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Standard

Det er jeg også imponert over - hvis du kan en vei med 90 sone fra Oslo til Bergen så er jeg lutter øre - jeg skal over i neste uke antagelig

Gammel 16-07-11, 20:12   #17
Ylvania
Steiketakkehatar

Ylvania sin avatar

Ylvania er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Imponert over at du har funnet 90-soner på Vestlandet. Jeg kan i farten ikke komme på noen.

Ok, slå av litt da

Gammel 16-07-11, 21:16   #18
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Fra Grotli et stykke mot Lom er det faktisk 90-sone. Jeg holdt på å kjøre av veien i forskrekkelse over dette høye tall på en Vestlandsvei da vi kjørte der i går.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 22:48   #19
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mellom Nesbyen og Bromma er det gjennomsnittsmåling, visstnok. Hold 60 for sikkerhetsskyld, det er ikke merket annet en vanlig blinkeboks.

Mens jeg har kjentfolk i tråden: Når ble Rv7 til E7? Jeg la først merke til det nå forrige helg da vi kjørte over vidda?

Eller er den kanskje ikke E-vei selv om det er grønt skilt, kanskje?

Gammel 16-07-11, 23:51   #20
Manga

Manga sin avatar

Standard

Vi har fått et tips om å kjøre ned til Gjermundshavn (tror jeg det het..), ferje over, Folgefonntunnelen, Odda og så til E134 over Haukelifjell. Noen synspunkter?

Etter å ha sjekket veier med Streetview så tror jeg enten jeg lar campingvogna bli i Bergen eller så blir jeg i Bergen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:25.