Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hjelp meg med en amerikansk oppskrift, please

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-11, 14:30   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp meg med en amerikansk oppskrift, please

Jeg og mannen blir ikke enige her. I en oppskrift jeg har på ostekake, står det:

2 (8 ounce) tubes soy cream cheese
1 (12 ounce) box firm silken tofu

Skal det da være TO bokser kremost, altså 16 ounce? Jeg forstår det slik, men min mann mener bestemt at oppskriften sier at 2 bokser er 8 ounce tilsammen og at jeg da kun skal bruke 1. Den boksen jeg har er på rundt 230 gram, som jo er 8 ounce. Dessuten er det akkurat det merket (Tofutti) som er beskrevet i boka.

Jeg har rett, har jeg ikke? Det skal være TO bokser?

Gammel 17-07-11, 14:31   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med en amerikansk oppskrift, please

Det står at det skal være to 8 ounce bokser, ja. Hadde det vært to bokser som skulle være 8 ounce til sammen, burde det stått "2 tubes (8 ounces) soy cream cheese".

Gammel 17-07-11, 14:32   #3
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg forstår det som at det skal være to bokser av 8 ounce ja.
og at det skal være en boks av 12 ounce av den andre.

Gammel 17-07-11, 14:32   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hah! Takk. Jeg brukte bare én, men det funket. Jeg skal dog bruke 2 bokser neste gang.

Gammel 17-07-11, 14:40   #5
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kva er ounce?

Gammel 17-07-11, 14:48   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Amerikansk mål, de bruker vel det oftere enn dl og gram. Det går mest i cups og ounces. Et ounce er ca. 230 gram.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.