Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvilken farge er det på blinket i fotoboksen?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-11, 22:37   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Hvilken farge er det på blinket i fotoboksen?

Kan det være grønt? Nå er det vel forskjell på typene kanskje, dette dreier seg om den nederst i omkjøringsveien, Trondheim om noen har erfaring med blink fra den. Eller er blinket hvitt bare at det kan se grønt ut om sola skinner på den?

Kjørte ned der i forrigårs og er alltid påpasselig å holde fartsgrensa, men av en eller annen grunn havnet jeg litt i egne tanker og da fotoboksen kom til syne oppdaget jeg at jeg nok lå noen km over 70, trolig mellom 75 og 78km/t en plass før jeg bremset ned noe som trolig var en anelse sent for jeg er sikker på at det blinket grønt i boksen. Jeg kjørte på samme plassen i går også og da var det også sol, men så da ikke noe gjennskinn i boksen så jeg er nesten sikker på at den blinket i alle fall.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 22:43   #2
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Hvilken farge er det på blinket i fotoboksen?

Det blinket grønt (eller var det rødt?) til meg en gang. Det var ikke på den fotoboksen du prater om, men en påvei hjem fra oslo til Trondheim.
Jeg kjørte ikke over fartsgrensa, men tror det var en slik som måler gjennomsnittsfarta.

Den på omkjøringsveien er ikke en slik, men en vanlig fotoboks. Jeg trodde man måtte kjøre fortere enn 5-8 km/t over grensa før det ble tatt bilde.

Er ikke sikker, men tror det er et hvit lys/blits som blinker.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 22:47   #3
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken farge er det på blinket i fotoboksen?

Opprinnelig lagt inn av Mira, her.

Det blinket grønt (eller var det rødt?) til meg en gang. Det var ikke på den fotoboksen du prater om, men en påvei hjem fra oslo til Trondheim.
Jeg kjørte ikke over fartsgrensa, men tror det var en slik som måler gjennomsnittsfarta.

Den på omkjøringsveien er ikke en slik, men en vanlig fotoboks. Jeg trodde man måtte kjøre fortere enn 5-8 km/t over grensa før det ble tatt bilde.

Er ikke sikker, men tror det er et hvit lys/blits som blinker.

Da spørs det nok om det kommer ei lita bot til meg ja, for jeg lå jo mellom 5-8 km over, vil jeg tro. Nærmere 5 da min bil viser ca 3 km feil, men det er vel nok til bota det. Blinket så trolig grønt ut pga solskinnet kanskje... Vel, ikke mye annet å gjøre enn å vente å se. Jeg som alltid er så nøye med å holde fartsgrensa, mine venner som sitter på blir gjerne irritert og sier at "man skal ligge 10 km/t over fartsgrensa di sinke". Nei, for tenkt. Det skal man ikke, da går det ikke så bra når man blir målt.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 22:58   #4
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farge er det på blinket i fotoboksen?

Det var ikke bare gjenskinn i etellerannet da? Jeg har aldri blitt tatt i sånn boks, men etter sigende er man ikke i tvil når den flasher av.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 22:59   #5
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farge er det på blinket i fotoboksen?

Den ene gangen det blinka for meg, var det hvitt. Hvis det ikke bare var forskrekkelsen som kjentes hvit.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 23:01   #6
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.707
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken farge er det på blinket i fotoboksen?

Hvitt...veldig hvitt.

Nå skal det sies at det er noen år siden jeg så det blinket, så det er mulig at de digitale kameraene gir et annet lys.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 23:06   #7
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.691
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken farge er det på blinket i fotoboksen?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det var ikke bare gjenskinn i etellerannet da? Jeg har aldri blitt tatt i sånn boks, men etter sigende er man ikke i tvil når den flasher av.

Jeg har blitt tatt uten å merke noe. En annen gang syntes jeg det skimtet i rødt, men var ikke sikker på hva det var. Fikk bot da også. Grønt har jeg dog ikke sett. Og de har ganske stort slingringsmonn på farten, altså.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 23:31   #8
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken farge er det på blinket i fotoboksen?

Jeg og tenkte først at det kunne vært gjenskinn, da jeg kjørte forbi dagen etter så jeg etter om det var noen form for gjenskinn da, men ble vel bare da egentlig enda mer sikker på at det faktisk hadde blinket i den. Krysser fingrene for at det var ren inbildning.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 23:32   #9
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken farge er det på blinket i fotoboksen?

Det var rødt da det blinket på meg. Ingen tvil om at jeg ble tatt bilde av. Noen ganger følger jeg med når vi kjører forbi fotoboks og da ser det ut til at de tar bilder selvom man ikke kjører for fort. Da lyser det grønt inni boksen.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 23:44   #10
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farge er det på blinket i fotoboksen?

Det blinker rødt.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 23:47   #11
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken farge er det på blinket i fotoboksen?

Kanskje de rett og slett bare ville ha en fint bilde av meg?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 23:48   #12
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken farge er det på blinket i fotoboksen?

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Kanskje de rett og slett bare ville ha en fint bilde av meg?

Husket du å smile pent til fotografen?

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 23:52   #13
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken farge er det på blinket i fotoboksen?

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Husket du å smile pent til fotografen?

Nja, alt er vel relativt.... Det var vel mer et sånn blikk

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 09:19   #14
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken farge er det på blinket i fotoboksen?

Det blinket grønt på meg for en stund siden i en boks som ikke er gjennomsnittsmåler. Jeg tror ikke jeg kjørte for fort, men er litt usikker. Det var ikke mye over i tilfelle. Jeg har hvertfall ikke hørt noe.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 10:03   #15
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken farge er det på blinket i fotoboksen?

Rødt, det er hvertfall de gangene eg har sett de boksene blinke.

Ikke på meg altså

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 10:39   #16
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken farge er det på blinket i fotoboksen?

Rødt. Og man er på ingen måte i tvil om at det har blinket. Men det høres ikke ut som du kjørte fort nok til at det blir bot uansett. Det er feilmargin både i speedometeret i bilen og i fotoboksen.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 10:43   #17
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken farge er det på blinket i fotoboksen?

Det finnes to typer. De gamle blinker hvit blitz sånn at du ikke er det minste i tvil. De nye blinker rødt og det kan hende du ikke får det med deg.

Lå du 5 km over så gikk det nok bra.

  Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 10:51   #18
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken farge er det på blinket i fotoboksen?

Man kan fort fundere på om det var et lynnedslag faktisk, spesielt om man kjører ved Bekkestua en sen høstettermiddag i øsende regnvær.
Og da kan man blir veldig overrasket over brevet som dukker opp noen uker senere.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 11:12   #19
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken farge er det på blinket i fotoboksen?

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Rødt, det er hvertfall de gangene eg har sett de boksene blinke.

Ikke på meg altså

Nei, det skulle tatt seg ut om en snegle ble tatt i fartskontroll

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 15:53   #20
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken farge er det på blinket i fotoboksen?

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Nei, det skulle tatt seg ut om en snegle ble tatt i fartskontroll

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no