Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Valg av trapp og vegger i gang

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-11, 17:27   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Valg av trapp og vegger i gang

Vi pusser opp og i morgen skal trapp bestilles. Jeg har sett på en fin en med eiketrinn, metallstenger i fele der og hvitt hele der oppå metallstengene. Jeg tror det blir den, om ikke andre her kommer med knakende gode ideer. Veggene ser jeg for meg hvite, men hvilket materialvalg tar vi? Tapet? Hva har dere andre? Gulv: eikeparkett?

Jeg er åpen for bilder av gangene deres og gode innspill!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 20:48   #2
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Valg av trapp og vegger i gang

Tenker du å ha hvitt gelender på trappen? Det kan jo fort bli skittent (i alle fall hadde det blitt det hos oss). Vi har gelender i (lakket) eik, og det vaskes 1 gang i uken eller ved behov, og det blir skittent altså. Men skitten viser ikke så godt siden det ikke er så lyst. Har også eiketrinn, mens resten av trappen er hvitmalt. Har siklet på en lignende trapp i nyhuset, men med stålspiler i stedet for de hvite vi har nå.

Slik ser forøvrig vår trapp ut (se bort fra alt det andre, brukte et bilde jeg hadde lastet opp allerede):
*borte*

På veggene har vi kun malt, og det er veldig praktisk når vi har små barn som liker å kladde på veggene med skitne hender for da er det bare å vaske bort (ser for meg at det kan bli verre om man har en tapet som ikke males over). Til gjengjeld er det jo litt kjedelig da, men det passer godt inn i den stilen vi har.

Når det gjelder gulv sikler jeg på hvitlakkert eikeparket eller i lys ask, men om dere skal ha eiketrinn i trapp kan det jo fort bli rotete med ulike treslag. Her har vi forøvrig eikeparkett, og det er jo helt klassisk og greit.

Hvilken stil liker du da? Kanskje litt lettere å komme med forslag ut fra det


Sist redigert av Odelia : 31-07-11 kl 19:43. Årsak: Fjernet bildet
Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 20:55   #3
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg av trapp og vegger i gang

Liker stil ala det du la inn bilde av

Trappa jeg falt for er veldig lik din, men med stålrør som bytter ut de hvite stengene. Veldig sant det du sier om hvitt gelender, da skal jeg jammen med velge gelender i samme sort som trinnene.

Malte vegger sier du, hva er malt da? Nå er det bare plater der, som måbehandles eller noe. Ikke inne på dette jeg. Jeg vil ha glatte, hvite vegger. Tenkte da det ble miljøtapet àv en eller annen sort, men jeg vet egentlig ikke hva folk bruker å ha jeg?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 20:56   #4
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg av trapp og vegger i gang

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Vi har malt veggene med easy-clean, og er veldig glad for det. Det er helt utrolig hvor skittent det blir på veggene der. Alt fra sølevann til leverpostei finner veien til veggene mine.

Hva gjorde dere med veggene før dere malte? Nå er de bare sponplatelignende?

Og har noen forslag til hva vi skal gjøre med trist, grå mur på pipa innvendig som går gjennom to etg?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 20:58   #5
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Valg av trapp og vegger i gang

Hva som er malt? :hm: Jeg burde visst dette siden jeg så det, men ble plutselig litt usikker her. Det er jo vanlige gipsplater, og så er de sparklet og så regner jeg med at det er grunning og deretter maling oppå. Er ikke sikker på om det er grunning under malingen altså, men resten er jeg sikker på.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 21:15   #6
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg av trapp og vegger i gang

Du må sparkle og pusse gipsplatene slik at det ikke blir ujevnheter. Så legger du tapet, enten sånn miljøstrie og du må male den, eller ferdigmalt f.eks hvit ensfarget. Eller noe annen tapet. Vi har jo hvite vegger, men en av veggene har annen stilig tapet. Det gjør seg.

Vi malte pipa vår hvit. Den måtte også pusses først.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 21:34   #7
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg av trapp og vegger i gang

Vi la helt glatt miljøstrie på ac sitt rom som vi malte, sikkert greiest det kanskje....?
Male muren hvit ja, det er sikkert lurest. Akkuræt det skal jeg klare tror jeg

Skikkelig makkverk å holde på med den gangen, men det skal bli så godt å bli ferdig med den!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 22:09   #8
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Valg av trapp og vegger i gang

Vi har hvite trinn og gelender og det er hvertfall IKKE å anbefale, kunne vasket flere ganger til dagen. Alt vises og den ser ekstremt fort skitten ut.

Jeg ville hatt en trapp med trinn og gelender i samme farge som parketten. Sånn som på det bildet oppi her.

Hele huset her er hvitmalt gips. Trappen hvit med stålstenger, det er veldig hvitt.

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no