|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Litt holdninger til voldtekthttp://www.dagbladet.no/2011/07/19/n...tiet/17354669/ |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Litt holdninger til voldtektFor ordens skyld - jeg har en viss forståelse for at vekterne som passer på stortinget ikke kan løpe ut døra hver gang de ser et lovbrudd på utsiden. Jeg skjønner ikke helt at de ikke kunne avse en eneste mann til å gå de få metrene bort her og tilby hjelp - men jeg kan jobbe med å godta at de kanskje hadde sikkerhetsmessige hensyn å ta. |
![]() |
![]() |
#3 |
tradisjonell figur
|
![]() Sv: Litt holdninger til voldtekt........! Ingen agurksak, nei. Godt de fikk tatt overgriperen i alle fall, håper offeret også kommer til rette.
![]() |
#4 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Litt holdninger til voldtektJeg raste over det samme i går!
![]() |
#6 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Litt holdninger til voldtektJeg har bannet over denne saken i hele dag.
![]() |
![]() |
#7 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Litt holdninger til voldtektDefinitivt en føkkings skandale. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Litt holdninger til voldtektJeg syns det ser ut som om de har ringt etter politiet? Slik jeg har forstått det har de ganske strenge stillingsinstrukser som tilsier at de skal kontakte politi hvis de ser en forbrytelse, og ikke gripe inn selv. Og da er det jo riktig framgangsmåte. Om det er moralsk riktig kan og bør man diskutere, men da bør man diskutere retningslinjene, og ikke personene som sitter på vakt og gjør som de har fått beskjed om.
![]() |
#11 |
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Litt holdninger til voldtektBlir også forbanna når noen kaller dette for agurknytt.
![]() |
#12 |
Aktiv
Medlem siden: Apr 2009
![]() |
![]() Sv: Litt holdninger til voldtektEnig, det blir litt for dumt :-( |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
tradisjonell figur
|
![]() Sv: Litt holdninger til voldtektHvis de ringte politiet og fulgte så veldig godt med, så burde det ikke vært MULIG for verken overgriper eller offer å forsvinne. Men det er klart: om vekterene hadde gjort det samme om det var en stortingspolitiker som hadde fått for mye å drikke og ble utnyttet mens folk gikk forbi og lo ... så gjorde de nok bare jobben sin.
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet. Sist redigert av Sure Eplet : 19-07-11 kl 21:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Litt holdninger til voldtektDe ringte politiet. Greit. Men man kaller ikke en sak hvor en hjelpesløs kvinne voldtas til applaus fra tilskuere på åpen gate på Karl Johan for en agurknyhet som om det er ingenting. |
![]() |
![]() |
#15 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Litt holdninger til voldtektJeg kan skjønne at dersom kvinnen var nærmest bevisstløs (som i ikke gjorde synlig motstand), så er det lett for forbipasserende og tro at dette er frivillig. Jeg skjønner at det kan være vanskelig å oppfatte situasjonen riktig.
![]() |
#16 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Litt holdninger til voldtektMen dersom man ser at noen er utsatt for grovt overgrep og trenger umiddelbar hjelp, er man ikke da pliktig å hjelpe? (om man ikke da risikerer å utsette egen sikkerhet i altfor stor grad)
![]() |
#17 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Litt holdninger til voldtektJeg spør, ikke halshugg meg
![]() |
#19 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Litt holdninger til voldtekt
Helt ærlig, så vet ikke jeg om jeg hadde reagert med og ringe politiet hvis noen hadde hatt sex en mørk natt når jeg hadde vært på vei hjem ifra byen.
![]() |
#20 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Litt holdninger til voldtektNormalt er det vel ikke. Jeg antar at det var derfor noen filmet. Det er vel ikke usannsynlig at man kun hR registrert at det ikke er motstand og at tanken på voldtekt i full offentlighet ikke har slått dem. Vil jeg tro?
![]() |
|
|