|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Virus i mailen. What to do?Koble deg av nett med en gang slik at du sprer problemet til færrest mulig. Advar alle som står på kontaktlisten din. Stopp og lukk mailprogrammet. La Norton gjøre jobben sin. Forhåpentligvis finner den viruset, er du heldig kan den fjerne det. Ellers bruker du en annen PC til å google hvordan det aktuelle viruset fjernes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Virus i mailen. What to do?Hvilket mailprogram bruker du? På maskinen (Outlook/Thunderbird) eller på nett (Gmail/Hotmail)? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Princess Skids and Scars
|
![]() Sv: Virus i mailen. What to do?Gmail. Jeg har byttet passord. Kjørte housecall, men den fant ingenting. Får prøve spybot når jeg kommer hjem. Om den heller ikke finner noe, kan jeg da stole på at maskinen er virusfri? Og kan bruke nettbank igjen? Mailen har ikke sendt ut mer dritt etter at jeg byttet passord så vidt jeg vet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Virus i mailen. What to do?Hvis ikke Spybot eller Malwarebytes finner noe så kan du nok bruke nettbank igjen. Det kan du forsåvidt sikkert uansett, du bruker vel engangskoder? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nysgjerrig
![]() Sv: Virus i mailen. What to do?Høres veldig ut som om Gmail-passordet ditt har vært kompromittert ja. Noen formening om hvordan det kan ha skjedd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Virus i mailen. What to do?
Generelt sett er ikke banktrojanere og andre bot-er kombinert heller, så jeg tror ikke et mailvirus vil påvirke nettbanken din. Men når du går inn i nettbanken din vær obs på små endringer i nettsiden i forhold til sånn du er vant til at den skal være.
![]() |
#10 |
Princess Skids and Scars
|
Jeg klikket på en tvilsom link på face for en ukes tid siden. Utenom det vet jeg ikke. Jeg oppdaterte Vista til sp2 rett før mailen klikka, men det kan vel ikke ha noe å si? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nysgjerrig
Nei, oppdateringen har helt sikkert ikke noe å si. Sørg for nok diskplass til Norton sånn at den får kjørt seg ferdig, og sørg for at den er oppdatert. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|