|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Prematurmamma
|
![]() Er det safe å spise (kjøpte) blåskjell nå?Jeg har såååå lyst på blåskjellsuppe i helgen, men mannen mener at det ikke er trygt pga e-coli. Jeg mener å ha hørt at det ikke er trygt å plukke selv nå, men tenkte at det ikke kunne være noe problem med dem man kjøper?
![]() |
![]() |
#2 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det safe å spise (kjøpte) blåskjell nå?Dersom du skal plukke selv, må du sjekke blåskjellvarselet. Blåskjell som du kjøper i butikken bør være trygt:
![]() |
#3 |
trenger lading
|
![]() Sv: Er det safe å spise (kjøpte) blåskjell nå?Er e-coli et problem i blåskjell? Jeg trodde det var giftige alger som kan være problemet. Og som Filippa skriver, de i butikken er vel sjekket.
![]() |
#4 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Er det safe å spise (kjøpte) blåskjell nå?De har funnet e-coli noen steder i Rogaland (pga båtfolk som tømmer septiktanken på sjøen.
![]() |
![]() |
#5 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det safe å spise (kjøpte) blåskjell nå?Kjøpte blåskjell kan alltid spises. At det smaker høgg og hoppetau er en annen sak
![]() |
#6 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Er det safe å spise (kjøpte) blåskjell nå?Åh, det er jo så utrolig godt! Jeg spiser det ytterst sjelden, rett og slett fordi jeg aldri kommer på å kjøpe det, men nå hadde vi det til forrett hos mamma på lørdag og da kom jeg på hvor godt det var. Og siden mannen skal ut på lørdag skal jeg kose meg med blåskjellsuppe og black swan når ungene er i seng.
![]() |
![]() |
|
|