|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Jul 2011
![]() |
![]() Gave til vertsfamilieMin sønn skal til USA på utveksling i 1 år. Det er vanlig å ta med gaver til vertsfamilien og ny venner. Er det noen som har ideer til gaver å ta med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Gave til vertsfamilie
Ja det var disse suvernirene jeg var ute etter. Finnes der noe annet enn Troll og hulder. Har vi noen for for suvernierer som representerer Norsk moderne kultur? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Gave til vertsfamilieBrunost synes jeg er en ganske håpløs gave, siden veldig mange ikke liker det med mindre de har vokst opp med smaken. Ikke er det ansett for å være en spesielt eksklusiv gave i Norge heller. Norsk laks er jo internasjonalt anerkjent, og regnet for temmelig eksklusivt de aller fleste steder (unntatt kanskje i Norge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nøttelitens medhjelper
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Greit nok, enig der egentlig.
![]() |
#8 |
Nøttelitens medhjelper
Hadde eg fått barn fra Spania feks, og de hadde hatt med noe suvernirer ville nå eg satt pris på det hvertfall.
![]() |
#9 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Gave til vertsfamilieJeg ville ikke gitt en ting som de føler må stå fremme. Hva med en bok med mange fine bilder fra norge?
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gave til vertsfamiliePledd fra Røros Tweed eller bok med bilder fra Norge.
![]() |
#11 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Gave til vertsfamilieJeg og tror jeg ville gått enten for laks, eller ei fin bok med bilder fra Norge - om vertsfamilien har barn i rett alder, kanskje ei bok med norske folkeeventyr, oversatt til engelsk?
![]() |
#12 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Gave til vertsfamilieTeofelia: Ja, jeg kan tildels være enig med deg, det trenger nørdvendigvis ikke være norsk suvernie. Og jeg er enig med trøtt at det helst ikke bør være noe som må stå framme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gave til vertsfamilieHva med å lage et fotoalbum med egne bilder av stedet der dere bor, naturen og andre ting? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Gave til vertsfamilieFamilien min fikk hjemmestrikkede ullgensere. Men det ble sendt nedover da jeg snart skulle hjem. Både mamma og bestemor strikket, for de var utrolig takknemlige overfor denne fantastiske familien som hadde åpnet seg så fullstendig for meg i et helt år.
![]() |
![]() |
#15 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Gave til vertsfamilieDet er veldig strenge regler for matvarer. Så der ville jeg sjekket listene først. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Gave til vertsfamilieJeg hadde med meg ostehøvel, brunost, sjokolade og en bok om Norge med engelsk tekst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Gave til vertsfamilieJeg lurer litt på lommelerke i tre med elg på til "pappa", men er veldig usikker på dette med gaver som har hentydning til alkohol. Er det noen som har erfaring med det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() Sv: Gave til vertsfamilieJeg hadde med ostehøvler og kakespader fra Hardangerbestikk til min familie da jeg besøkte dem, det falt absolutt i smak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Gave til vertsfamilieJeg er enig med de overståede som avbefaler typiske norske souvenirer som troll og ostehøvler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Nøttelitens medhjelper
Hvis de er totalt avholds, så kan det jo kanskje være litt merkelig og få. Tenker jeg da.
![]() |
|
|