Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jordskjelv

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-11, 10:19   #1
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jordskjelv

Jeg slet med å sovne i natt,og lå og dormet,da det plutselig ristet noe voldsomt. Jeg tenkte med meg selv,jordskjelv,og så kom jeg på at jeg bor i Norge og at vi ikke har sånt her. Når jeg leser nettavisene idag,ser jeg jo at det faktisk har vært jordskjelv her. Så feil kan man ta,litt rart å vite at sånt skjer hos oss. Noen andre som opplevde det i natt?

Sist redigert av Rabbit : 21-07-11 kl 12:19.
Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 12:08   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordskjelv

Jeg leste om det. Spennende og litt skummelt.

Gammel 21-07-11, 12:20   #3
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg skjønte jo ikke hva det var en gang,men det var jo litt skummelt at det faktisk var jordskjelv,da.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 12:33   #4
bjørkhaugtrollet
Aktiv

bjørkhaugtrollet sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
bjørkhaugtrollet er litt kul
Standard

Jeg fikk telefon fra søstra mi om dette, de er på ferie med campinvogna og hadde våknet lettere sjokkert. Leste også om det og syns det er spennende og skummelt på samme tid at dette skjer i Norge

Gammel 21-07-11, 14:58   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så gøy! Jeg har kjent jordsjelv et par ganger i Osloområdet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 15:05   #6
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 52
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Jeg har opplevd noen jordskjelv i Norge, blant annet etpar ganger på Sunnmøre. Men det har ikke vært store skjelvene da, mot det som er andre steder på kloden.

Gammel 21-07-11, 17:52   #7
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har hatt jordskjelv her (Nordvestlandet). Sist gang var en vinter for noen år siden. Vi var på skitur på fjellet da det skjedde og kjente ikke selve skjelvet i motsetning til de som var i byen. Huset vårt derimot kjente det nok - ene verandadøra vår er blitt skikkelig treig å få opp og igjen etterpå (temmelig surt, den var helt ny) og vi har flere sprekker i muren på huset etter skjelvet. (Vi bor i murhus) Heldigvis er det bare overflatisk og uten betydning, men det må ha ristet bra mye likevel.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 18:09   #8
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jauda, jeg våknet av at et hengsel på soveromsvinduet raslet. Kjente hele rommet dirret såvidt det var. klokka viste 2.58... Først lurte jeg jo på om jeg hadde fått noe tungt utenfor huset, men skjønte jo egentlig at det var jordskjelv ganske fort ja...

Jeg bor langt Mjøsa, et godt stykke unna senteret.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 18:13   #9
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ganske eksotisk her til lands, og kjenne jordskjelv. Jeg opplevde det for mange herrens år siden (rundt 1990?). Det var på morgenen, og jeg irriterte meg over at en lastebil eller noe sto utenfor og durte, slik at blokka skalv. Og la meg til å sove videre.

Gammel 21-07-11, 18:28   #10
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjente ikke noe til skjelvet i natt, men det har da vært jordskjelv her på Østlandet før. Mener jeg har kjent det i hvert fall et par ganger.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 19:39   #11
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også opplevd jordskjelv, det var når jeg var barn. Pappa drev vaskeri og vi bodde oppe. Pappa trodde at det var dampkjelen(eller hva det nå var) som holdt på å gå i lufta, så han fikk en smule panikk. Vi har vel verken før eller senere sett han springe så fort

Gammel 22-07-11, 08:31   #12
bjørkhaugtrollet
Aktiv

bjørkhaugtrollet sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
bjørkhaugtrollet er litt kul
Standard

Jeg kan også huske å ha opplevd jordskjelv i Drammen faktisk. Vi var på besøk hos mormor den gangen (en gang på 90 tallet) og blomsten på bordet hennes begynte plutselig å danse og vi kjente blokka riste litt.

Gammel 22-07-11, 09:04   #13
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Har opplevd jordskjelv eg og, her på vestlandet. På 90 tallet ein gong. Var litt ekkelt sidan eg var aleine heime, då det skjedde. Foreldra mine sitt hus litt langt inne i skogen. Så eg satt inne på kjøkkenet då eg merka at det blei heilt stille ute. På ein varm fin sommardag er det ikkje normalt at det blir stilt i skogen. Så eg gjekk ut, og då kom skjelvet. Når det var over, så starta skogen igjen

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:07.