|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg rydder og vasker - tragedien i OsloJeg vet ikke om dere kjenner til Hemulens tante fra Mummitrollet? Hun holdt en gang på å bli fanget (spist?) av Hufsa, og da hun ble reddet sa hun noe ala "Jeg er SINT, og da er det eneste som hjelper å vaske!". Nå tror jeg at det ikke bare var sinne, men et sammensurium av følelser som raste gjennom kroppen til Hemulens tante. I dag forstår jeg hennes følelser.
|
|
|
#2 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Jeg rydder og vasker - tragedien i OsloVi er midt i oppussing. Mannen reagerte med å ville følge med på nyhetene, mens jeg er mer "må gjøre noe", samme hva.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg rydder og vasker - tragedien i OsloJeg har gjort det samme.
|
|
|
#4 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg rydder og vasker - tragedien i OsloHer har det også gått i rydding og vasking.
|
|
|
|
#5 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Jeg rydder og vasker - tragedien i OsloVi har også ryddet og vasket i dag. Det var ikke så lurt for den fysiske formen sin del, jeg er definitivt både for dårlig og generelt for gravid til å orke nå, men det hjalp litt på psyken.
|
|
|
|
#6 |
|
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg rydder og vasker - tragedien i OsloNok en rydder/vasker av kjeller melder seg.
|
|
|
#8 |
|
ctrl+z
|
Sv: Jeg rydder og vasker - tragedien i OsloJeg har stort sett sittet apatisk foran tv/radio/nettaviser/forum og har måttet tvinge meg selv f.eks i dusjen. Nå i kveld gikk jeg en powerwalk med sinte skritt og banneord på innsiden. Det gjorde "godt".
|
|
|
#9 |
|
Einsam
|
Sv: Jeg rydder og vasker - tragedien i OsloJeg har vært helt nummen i hele dag.. Måtte avgårde å kjøpe noen gaver, og vimset rundt, tankene var nok helt andre steder.. Etterpå sovnet jeg, sov urolig i fire timer, det er sjelden jeg gjør på dagen... |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg rydder og vasker - tragedien i OsloJeg har bakt. Mye. Ellers har jeg sjekket nettet og sett rett ut av vinduet. Er nummen og kvalm. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Viser tenner
|
Sv: Jeg rydder og vasker - tragedien i OsloJeg er på ferie hos foreldrene mine, og har sittet apatisk i en stol hele dagen. Ungene har heldigvis søskenbarna sine her, og underholder seg selv. I formiddag hadde jeg et veldig behov for å legge ned blomster å tenne lys et sted, men det får vente til vi er hjemme på mandag.
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Jeg rydder og vasker - tragedien i OsloJeg er mere helt apatisk, og gjør ikke noe fornuftig. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg rydder og vasker - tragedien i OsloJeg har bakt, ryddet, ommøblert og vasket. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
...we have cookies
|
Sv: Jeg rydder og vasker - tragedien i OsloVi ryddet og vasket i går. I dag har vi Lurens søster m fam på besøk fra Danmark, så det har blitt nokså mye tv-titting på oss i stedet. Jeg har revet Luren løs innimellom for han blir så paralysert og apatisk av det som skjer. Jeg følte i går at det hjalp å rydde og vaske. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Jeg rydder og vasker - tragedien i OsloHer i huset har jeg også ryddet og vasket i dag. Brukt endel tid på pc også, men lite tv pga ungene. Eldste er ikke i seng enda, så vi får vente litt med nyheter.
|
|
|
#16 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Jeg rydder og vasker - tragedien i OsloNei. Sittet mer eller mindre lamslått, sint, lei meg, apatisk og maktløs i sofaen foran tv siden det smalt. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Hvor: Buskerud
Sv: Jeg rydder og vasker - tragedien i OsloJEg har en ganske lav grense for hva jeg klarer å ta inn. Så klokka 11 idag skrudde jeg av radioen, bretta opp ermene, og startet forberedelsen til voksenselskapet for jenta mi. For man avlyser ikke et selskap for en seksåring. To tanker i hodet samtidig.
|
|
|
|
#18 |
|
Unik
|
Sv: Jeg rydder og vasker - tragedien i OsloEg er nok blant dei som har vert apatisk foran fjernsynet og internett. Eg trur enno eg ikkje fullt ut har tatt inn over meg kva som faktisk har skjedd.
|
|
|
#19 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Jeg rydder og vasker - tragedien i OsloJeg har sett lite nyheter idag, litt i ettermiddag, og ellers litt oppdatering på nett. Jeg vil ikke at mine barn skal bli fengslet til nyhetene hele dagen. Selv straks 4-åringen har fått med seg bombing i Oslo (sikkert fordi vi var i Oslo forrige uke). |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg rydder og vasker - tragedien i OsloHar skrudd sammen alle skrogene på et Ikea-kjøkken i dag, har knapt hatt en pause. Må ha noe å gjøre på slike dager, klarer ikke å sitte foran TV og radio å motta informasjon hele tiden. |
|
|
|
![]() |
|
|