Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jeg rydder og vasker - tragedien i Oslo

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-11, 19:33   #1
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Jeg rydder og vasker - tragedien i Oslo

Jeg vet ikke om dere kjenner til Hemulens tante fra Mummitrollet? Hun holdt en gang på å bli fanget (spist?) av Hufsa, og da hun ble reddet sa hun noe ala "Jeg er SINT, og da er det eneste som hjelper å vaske!". Nå tror jeg at det ikke bare var sinne, men et sammensurium av følelser som raste gjennom kroppen til Hemulens tante. I dag forstår jeg hennes følelser.

Jeg har ryddet, støvsugd og vasket i en kjellerbod i dag. Det er i sannhet tonnevis av andre ting jeg burde gjøre, men akkurat i dag var dette tydeligvis i det minste litt riktig for meg å gjøre dette. Alene. For meg selv.

Er det andre som rydder og vasker?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 19:40   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg rydder og vasker - tragedien i Oslo

Vi er midt i oppussing. Mannen reagerte med å ville følge med på nyhetene, mens jeg er mer "må gjøre noe", samme hva.
Jeg har fulgt med på Twitter, og ser at kjente savner søsken, så derfor drar jeg inn til sentrum for å tenne lys og vise min støtte.

Gammel 23-07-11, 19:41   #3
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har gjort det samme.

Gammel 23-07-11, 19:53   #4
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Her har det også gått i rydding og vasking.

Gammel 23-07-11, 20:27   #5
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Vi har også ryddet og vasket i dag. Det var ikke så lurt for den fysiske formen sin del, jeg er definitivt både for dårlig og generelt for gravid til å orke nå, men det hjalp litt på psyken.

Gammel 23-07-11, 20:49   #6
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nok en rydder/vasker av kjeller melder seg.

Gammel 23-07-11, 20:53   #7
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg blir litt satt ut og orker egentlig ikke gjøre noenting! Jeg har glodd på tv'n, fulgt Twitter, FB og nettaviser. Ganske så tom egentlig.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 21:00   #8
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har stort sett sittet apatisk foran tv/radio/nettaviser/forum og har måttet tvinge meg selv f.eks i dusjen. Nå i kveld gikk jeg en powerwalk med sinte skritt og banneord på innsiden. Det gjorde "godt".

Gammel 23-07-11, 21:02   #9
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har vært helt nummen i hele dag.. Måtte avgårde å kjøpe noen gaver, og vimset rundt, tankene var nok helt andre steder.. Etterpå sovnet jeg, sov urolig i fire timer, det er sjelden jeg gjør på dagen...

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 21:09   #10
Christa

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Jeg har bakt. Mye. Ellers har jeg sjekket nettet og sett rett ut av vinduet. Er nummen og kvalm.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 21:10   #11
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg er på ferie hos foreldrene mine, og har sittet apatisk i en stol hele dagen. Ungene har heldigvis søskenbarna sine her, og underholder seg selv. I formiddag hadde jeg et veldig behov for å legge ned blomster å tenne lys et sted, men det får vente til vi er hjemme på mandag.

Gammel 23-07-11, 21:18   #12
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mere helt apatisk, og gjør ikke noe fornuftig.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 22:09   #13
Krem

Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Jeg har bakt, ryddet, ommøblert og vasket.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 22:26   #14
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi ryddet og vasket i går. I dag har vi Lurens søster m fam på besøk fra Danmark, så det har blitt nokså mye tv-titting på oss i stedet. Jeg har revet Luren løs innimellom for han blir så paralysert og apatisk av det som skjer. Jeg følte i går at det hjalp å rydde og vaske.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 22:46   #15
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Her i huset har jeg også ryddet og vasket i dag. Brukt endel tid på pc også, men lite tv pga ungene. Eldste er ikke i seng enda, så vi får vente litt med nyheter.
Vi hadde på NRK super i stad, da de gikk over til NKR3. Jeg så øynene bli fulle av tårer, så jeg skrudde over og tok henne "på fanget".

Hun er ei følsom jente, og synes dette er forferdelig tragisk. Vi har snakket mye om det i dag. Pompen har fått med seg litt, men ikke mye heldigvis.

Vi har pakket litt også da. Vi reiser sydover i morgen, og snuppa uttrykte lettelse for det. Så ble det ikke så mye fokus på det forferdelige som er skjedd. Jeg har lest noen grusomme skildringer i dag, og hatt lett for å ta til tårene selv. Det er fryktelig vanskelig å ta innover seg det grusomme som har skjedd.

Gammel 23-07-11, 22:50   #16
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Nei. Sittet mer eller mindre lamslått, sint, lei meg, apatisk og maktløs i sofaen foran tv siden det smalt.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 23:20   #17
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

JEg har en ganske lav grense for hva jeg klarer å ta inn. Så klokka 11 idag skrudde jeg av radioen, bretta opp ermene, og startet forberedelsen til voksenselskapet for jenta mi. For man avlyser ikke et selskap for en seksåring. To tanker i hodet samtidig.

Jeg hører oppdateringene, men kan ikke høre på og ta inn alt av analyser og og ekspertuttalelser hele veien. Det går ikke. Jeg husket jeg reagerte likt under tsunamien. Så jeg har hatt min egen "vaskedag" i dag.

Gammel 23-07-11, 23:24   #18
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Eg er nok blant dei som har vert apatisk foran fjernsynet og internett. Eg trur enno eg ikkje fullt ut har tatt inn over meg kva som faktisk har skjedd.

Gammel 23-07-11, 23:43   #19
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har sett lite nyheter idag, litt i ettermiddag, og ellers litt oppdatering på nett. Jeg vil ikke at mine barn skal bli fengslet til nyhetene hele dagen. Selv straks 4-åringen har fått med seg bombing i Oslo (sikkert fordi vi var i Oslo forrige uke).

Jeg hadde en liten tur på senteret like før stengetid; ikea flagget på halv stang, og alle senterflaggene var tatt ned. Lite folk som handlet, og en underlig stemning i butikkene.

Kjøkken og stue er veldig ryddig....

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 23:47   #20
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har skrudd sammen alle skrogene på et Ikea-kjøkken i dag, har knapt hatt en pause. Må ha noe å gjøre på slike dager, klarer ikke å sitte foran TV og radio å motta informasjon hele tiden.
Nå ser jeg TV og er full av følelser og sorg.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:00.