|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Falskt Obama-sitat på facebook?Det er et fint sitat, men ting tyder på at det kan være falskt? (og spredd av bl.a Jenny Skavlan på Twitter). Det står om dette flere steder jeg har sett. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: falskt Obama-sitat på facebook?Jeg så det på facebook i går og syns også det var fint - men ville ikke sette det på statusen før jeg hadde sjekket. Prøvde å google, men jeg fant ikke noe som kunne minne om at han hadde sagt dette. Noen som vet sikkert? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Sv: falskt Obama-sitat på facebook?Jeg har også sett det og syntes det var veldig flott om han hadde sagt det, men jeg klarte ikke å finne en tilforlitlig kilde så derfor har jeg ikke lagt det inn selv. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: falskt Obama-sitat på facebook?Jeg tror Obama hadde uttalt seg langt mer elegant.
|
|
|
#5 |
|
Epikur
|
Sv: falskt Obama-sitat på facebook?Har også sett kilder etterspurt på Facebook.
|
|
|
#6 |
|
Kakemonster
|
Sv: Falskt Obama-sitat på facebook?Noen skrev at han hadde sagt det til Stoltenberg i en telefonsamtale. Jeg vet ikke jeg, det er liksom bare på Twitter jeg har lest det, jeg vil tro pressen hadde kastet seg over noe sånt om det var noe hold i det..
|
|
|
|
#7 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: Falskt Obama-sitat på facebook?Jeg har forsøkt å google det og finner det ikke noen steder. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Falskt Obama-sitat på facebook?Stoltenberg har sagt at han ikke går god for sitatet. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Falskt Obama-sitat på facebook?Sjelden en god ide å kopiere andres statusmeldinger på Facebook...
|
|
|
#10 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Falskt Obama-sitat på facebook?Det er nok ikke ekte, nei.
|
|
|
#11 |
|
Audacious
|
Sv: Falskt Obama-sitat på facebook?Ja, jeg søkte også etter den amerikanske versjonen av dette sitatet i går, uten hell. Jeg fant bare en artikkel over hvor grusomt skrekkelig det var at Obama bare hadde sagt at "our hearts go out to them" eller noe sånt, og ikke noe om prayers. Shit, altså! Kriiiiise!
|
|
|
#13 |
|
kissable
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Falskt Obama-sitat på facebook?Nå her vi heldigvis i bønnene deres også.
|
|
|
#14 |
|
awesom
|
Sv: falskt Obama-sitat på facebook?
Samme gjorde jeg, og derfor lot jeg det være.
|
|
|
#15 |
|
Aktiv
Hvor: Fræna
![]() |
Sv: falskt Obama-sitat på facebook?Utrolig teit at noen dikter opp slike ting
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Sv: Falskt Obama-sitat på facebook?Jeg skjønte med en gang at dette var et oppdiktet ønske-sitat, og kopierte det derfor ikke på facebook. Jeg er overrasket over hvor mange av vennene mine som satte det på statusen sin helt ukritisk uten å sjekke kilder osv. Engelsken er ekstremt enkel, og bare den alene er jo nok til å forstå at Obama aldri ville sagt dette.
|
|
|
#17 |
|
Aktiv
Hvor: Fræna
![]() |
Sv: Falskt Obama-sitat på facebook?Jeg kopierte ikke den og heller ikke den tyske.
|
|
|
|
#18 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: Falskt Obama-sitat på facebook?SYntes det ble litt kleint og selvgodt aa sette paa FB, saerlig ettersom ca halvparten av folka paa vennelista mi er ikke-norske. Spesielt ettersom det saa falskt ut og ikke lot seg etterspore.
|
|
|
|
#19 |
|
|
Sv: Falskt Obama-sitat på facebook?VG har en sak om det her. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Falskt Obama-sitat på facebook?Trist at folk dikter opp positive ting, ja vi trenger gode ord og tanker å styrke oss med, men de må være ekte og fra hjertet! |
|
|
|
![]() |
|
|