|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Opp og ned
|
Jeg vil fortelle dere noeJeg vil fortelle dere noe. I lys av alt det vonde som hendte på fredag. I lys av alle diskusjoner og uttalelser fra medier, eksperter, fagfolk, politikere m.m. I lys av våre barn og forståelsen de har av denne grusomme hendelsen. Og ikke minst på tanken vi har om denne grusomme mannen.
Sist redigert av Misteri : 26-07-11 kl 23:32. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg vil fortelle dere noeSå flott skrevet, Misteri! Og et veldig, veldig viktig poeng! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Jeg vil fortelle dere noeSå fint skrevet. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg vil fortelle dere noeJeg synes heller ikke tankesyk er en riktig beskrivelse av den mannen. Jeg har sagt til barna at mannen er veldig slem og at han har noe feil med hodet sitt som gjør at han ikke skjønner hva som er riktig og galt. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Jeg vil fortelle dere noeBra, Misteri! Og nettopp grunnen til at jeg har brukt mange ord denne helga på å rope "ikke faen" ganske høyt til å konkludere med at fyren er psykisk syk. Drittsekk, ja. Ond, ja. Helt på trynet, ja. |
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: Jeg vil fortelle dere noe
|
|
|
|
#12 |
|
Søt og rar
|
Sv: Jeg vil fortelle dere noeJeg tenkte på "de andre tankesyke" da jeg skjønte at barna mine hadde fått denne versjonen da de var på ferie uten meg.
|
|
|
#13 |
|
Opp og ned
|
Sv: Jeg vil fortelle dere noe[quote=smilefjes;2894669]Bra, Misteri! Og nettopp grunnen til at jeg har brukt mange ord denne helga på å rope "ikke faen" ganske høyt til å konkludere med at fyren er psykisk syk. Drittsekk, ja. Ond, ja. Helt på trynet, ja.
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Jo. Men så langt er det ikke noe som her tyder på at man uten videre skal konkludere med at gjerningene skyldes psykisk sykdom. Funksjonsnivået hans er såpass høyt at det neppe er så ille stelt med ham psykisk. |
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Jeg vil fortelle dere noeJeg føler ikke at dette blir rette tråden å diskutere i, så jeg burde nok ikke ha sagt noe i utgangspunktet. Jeg beklager.
|
|
|
|
#16 |
|
Opp og ned
|
Du må gjerne diskutere, dette er et diskusjonsforum. Jeg kommer bare med mine ord, fra mitt hode og hjerte. Det er mine tanker og opplevelser jeg deler med dere, jeg sier ikke dere må være enige.
|
|
|
#17 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg vil fortelle dere noeHelt enig med deg. Jeg sagt til mine barn at dette er en veldig slem og ond mann. Vi får kalle en spade for en spade i slike tilfeller.
|
|
|
#18 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: Jeg vil fortelle dere noeJeg jobber med mennesker med schizofreni. Jeg kjenner godt igjen Misteris følelser fra trikkedraphendelsen i Oslo, f.eks. Media har skapt et bilde av at alle psykotiske mennesker er farlige, noe som overhodet ikke stemmer. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg vil fortelle dere noeJeg synes du (be-)skriver det på en bra måte, jeg, Misteri. Jeg har egentlig ikke hørt betegnelsen tankesyk før (i det hele tatt), så det var fint å få det fra ditt ståsted, først. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Jeg ser du sier dette ikke er tråden å diksutere i, men jeg vil likevel få si at jeg er enig med deg. Det blir ikke noe rikigere å si at psykisk syke ikke kan gjøre onde og slemme handlinger. Det er ingen ensartet gruppe mennesker som er psykisk syke, og det finnes mange ulike psykiske sykdommer. |
|
|
|
![]() |
|
|