|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva tar man med til syden?Jeg og min mor skal reise til Tyrkia i midten av august. Vi har aldri vært i syden før. Hva tar man med seg for en uke? Vil helst ikke ha for mye med meg |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva tar man med til syden?Til en uke i Tyrkia trenger du ikke stort. Det er veldig varmt der da. Ta med et par sett med badetøy, 2 shortser og 1 skjørt til å bruke på dagen samt 3-4 overdeler/trøyer til dagtid. Ta med 3-4 veldig lette antrekk til kvelden f.eks. sommerkjoler. Badesandaler og noe sandaler til å bruke på kvelden. Du burde reise i capribukse, sokker/sandaler, ei lett trøye og ei collegejakke utenpå til å ha på flyet. Det er evnt. bare på flyet/bussen det kan bli kaldt, eller så trenger du ikke noe langt. Eller så er det et badehåndkle, solkrem og vanlige toalettsaker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Sv: Hva tar man med til syden?Tusen hjertelig takk for svar |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
søt
![]() Sv: Hva tar man med til syden?Det er veldig kjekt med en sekk til strandturer, til alt badetøy og vannflasker etc.
![]() |
#5 |
![]() Sv: Hva tar man med til syden?Det er sikkert kjekt ja, skal ha en sekk med som håndbagasje tenker jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
![]() Sv: Hva tar man med til syden?Pleier altid og ha med sånne våtservietter til kjøkkenbruk samt et par microfiber kluter, man vet aldri! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Carve canem
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: Hva tar man med til syden?Å husk for all del å sprite eller vaske hendene når du har tatt i penger, og før du spiser noe som helst.
![]() |
![]() |
#8 |
Står på egne ben
![]() Sv: Hva tar man med til syden?Husk sjekk passet at det er gyldig 6 måneder etter at du kommer hjem igjen når du skal til Tyrkia. Husk at dere skal kjøpe visum når dere kommer til Tyrkia før dere går gjennom passkontrollen. Det står godt merket, men en må følge med så en går riktig. Kjedelig å stå i feil kø og så må tilbake til den lange visumkøen og så passkø på nytt. Husk å ha med Euro til visum, de tar kun kontanter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hvor: Akershus
![]() Sv: Hva tar man med til syden?Myggolje. Ekstremt med mygg.
![]() |
#10 |
Står på egne ben
![]() Sv: Hva tar man med til syden?
Har du vært i Tyrkia nå? Jeg var i Tyrkia i slutten av august i fjor og ei heller i juni tidligere har jeg ikke opplevd en eneste mygg. I Spania og Hellas derimot er noe helt annet når det gjelder mygg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva tar man med til syden?Ett par strandhåndduker er greit, solhatt/solskjerm er lurt, men kan jo også kjøpes der, t-skjorte som dekker skuldrene kan også være lurt i tilfelle man blir solbrent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flax
Hvor: Bergen
![]() Sv: Hva tar man med til syden?Vi var i Tyrkia i juni, og ingen av oss fikk et eneste myggestikk. Vi var i Marmaris. Har tidligere hørt at mange har klaget over myggen, men lurer på om det kan være veldig store lokale forskjeller på hvor stor myggplagen er?
![]() |
#13 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva tar man med til syden?Vi var i Alanya i slutten av juni, og vi fikk noen saftige myggestikk hver.
![]() |
#14 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva tar man med til syden?Jeg pleier ha et skjerf med meg eller på meg når jeg drar. Et stort men tynt skjerf. Godt å ha hvis det er kallt på flyet, og godt og ha over skuldene hvis man blir litt frossen på kvelden etter en lang dag i solen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva tar man med til syden?Ser du har fått mange tips så vil bare ønske dere god tur
![]() |
#16 |
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva tar man med til syden?Undertøy for hele uken samt 3-4 skift + badetøy. Toalettsaker. Resten shopper man
![]() |
#17 |
Kor e alle helter hen?
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva tar man med til syden?Jeg kom hjem fra Tyrkia for et par uker siden. Ingen av oss så en enste mygg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Hvor: Akershus
![]() Sv: Hva tar man med til syden?
Jepp. Juli.
![]() |
#19 |
![]() Sv: Hva tar man med til syden?Tusen takk for alle råd og tips |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
![]() Sv: Hva tar man med til syden?Hva gjør man for å holde seg best mulig bra i magen |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|