Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvordan komme seg fra Oslo S til Riksen?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-11, 17:46   #1
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvordan komme seg fra Oslo S til Riksen?

Da nærmer det seg den årlige turen for Aurora til Riksen. Denne gangen skal jeg reise alene med henne, og jeg tenker vi tar toget. Hvordan er det lettest å komme seg fra Oslo S til Riksen? Synes å huske det går trikk opp dit? Går trikken rett utfor Oslo S, og går den utover kvelden? (Er på Oslo S i 19-tiden, og da regner jeg med Aurora er ganske trett, så jeg håper vi kan komme oss ganske raskt til Rikshospitalet derfra)

Gammel 26-07-11, 17:49   #2
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan komme seg fra Oslo S til Riksen?

Vanligvis ville jeg anbefalt t-banen til Gaustad, men nå er det buss for bane på linje 1. Så da er nok trikken greiest ja.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 17:51   #3
kiki

kiki sin avatar

kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Vanligvis ville jeg anbefalt t-banen til Gaustad, men nå er det buss for bane på linje 1. Så da er nok trikken greiest ja.

Takk for svar. Går trikken "hele tiden", sånn at det bare er å stille seg opp og vente?

Gammel 26-07-11, 18:00   #4
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av kiki, her.

Takk for svar. Går trikken "hele tiden", sånn at det bare er å stille seg opp og vente?

Her kan du sjekke. Trikken stopper rett utenfor døra.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 18:01   #5
kiki

kiki sin avatar

Standard

Flott, takk! Og jernbanetorget, der trikken går fra, er rett utfor Oslo S, sant? :ikke vant til å reise alene:

Gammel 26-07-11, 18:58   #6
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av kiki, her.

Flott, takk! Og jernbanetorget, der trikken går fra, er rett utfor Oslo S, sant? :ikke vant til å reise alene:

Jepp. Trikkesporene går forbi klokketårnet på Trafikanten, så det er lett å finne.

Gammel 26-07-11, 19:05   #7
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Husk at det ikke går tog til Oslo S før 8 eller 9 august, så hvis kontrollen er før det, kan det være lurt å legge inn litt ekstra reisetid.

Lykke til på kontrollen.

Gammel 26-07-11, 19:22   #8
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Det er sant. Mannen jobber i sentrum og må bytte over til t-bane på en annen kant av Oslo, så for ham tar det en halvtime ekstra hver vei. Sjekk sidene til både NSB og Trafikanten!

Og lykke til på kontroll, selvsagt.

Gammel 26-07-11, 19:24   #9
kiki

kiki sin avatar

Standard

Takker for svar!

Jeg reiser 11. august, så da satser jeg på at togene går igjen. Må bare bestille billetter og sånt nå. Jeg liker å planlegge i god tid. Håper jeg får rekvisisjon til pasienthotellet. (Regner med det siden timer er tidlig på dagen og hun er såpass liten).

Gammel 26-07-11, 20:20   #10
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jepp. Trikkesporene går forbi klokketårnet på Trafikanten, så det er lett å finne.

Mja, stiller hun seg ved de sporene som går rett forbi klokketårnet, kommer hun ikke til Riksen, altså. Hun bør nok gå over veien mot Clarion.

Gammel 26-07-11, 20:43   #11
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Mja, stiller hun seg ved de sporene som går rett forbi klokketårnet, kommer hun ikke til Riksen, altså. Hun bør nok gå over veien mot Clarion.

Ja, men man ser da hvilken vei trikken går og leser foran på den hvilken retning den går i, og er det feil vei, så krysser man veien? Neida, jeg ser at det burde presiseres. Jeg har da selv vært så usikker man bare kan være når det gjelder kollektivtrafikk - jeg lot være å ta toget fordi det sto "Skøyen" og ikke "Oslo S" på det, og ventet til neste dag. Tenk om det ikke gikk dit jeg skulle, da.

Gammel 26-07-11, 21:10   #12
kiki

kiki sin avatar

Standard

Hehe, jeg skal nok finne ut av det. Det er så sjeldent jeg er i Oslo, så jeg synes bare det er greit å vite sånn ca hvor jeg skal gå. Hvertfall med en trett to-åring på slep.

Gammel 26-07-11, 21:33   #13
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Den har stopp utenfor Royal Christiania, det er i den gata som går mellom Oslo City og Byporten. Trikk nr 17 og 18, det står Rikshospitalet på de, det er endestasjonen.

Gammel 26-07-11, 21:47   #14
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trikk. Det tar lengst tid, men du blir kjørt nærmest fra dør til dør. Alternativt tar du banen til forskningsparken og trikk derfra.

Gammel 27-07-11, 11:34   #15
kiki

kiki sin avatar

Standard

Da er hvertfall hotell og tog bestilt, så regner jeg med resten ordner seg også. Toget er ikke hjemme igjen før kl 23, så jeg håper hun sovner på toget. Men sånn er det når jeg plent skal ta toget i stedet for fly. Om ikke annet så får vi to litt kvalitetstid, det skjer jo egentlig aldri at jeg er alene med bare en av tvillingene.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:10.