|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lyr og risEg har ansvar for å lage middag i dag, til to familiar. Dei som kjem og skal ete her har overlevert lyr (filet) og bestilt at den skal steikast på panne, og det skal vere ris til. Resten er opp til meg. Tar gjerne imot tips! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Lyr og risStekt lyr er godt! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Lyr og risStekt lyr er nydelig. Jeg ville stekt den i smør og med salt og pepper på, helt enkelt. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Lyr og risHvis du skal ha stekt lyr, ville jeg laget ristotto til. Om du ikke har risottoris, kan du bruke vanlig ris. Du surrer løk og hvitløk og ris i smør og olje. Har på vin som koker inn, fiskebuljong og fløte, og eventuelle grønnsaker. Asparges, småomater, brekkbønner etc er sikkert godt til, og kan koke med helt til slutt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Lyr og risStekt lyr er helt ok, men den tåler (trenger er egentlig ordet) MASSE stæsj! Det er bare å kjøre på med panering i kasser og lass. Jeg ville hatt raspet gulrot (med litt eddik og søtt), en saus med mye smak (noe karri-ish kanskje? Eller paprika/chili-ish?) og mykstekt løk til.
|
|
|
#7 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Lyr og risTakk alle! det blei Blå sin gulerotpure - heilt nydelig! Hadde også salat til |
|
|
|
![]() |
|
|