Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Taklampe på barnerom

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-11, 15:17   #1
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Taklampe på barnerom

Jeg har lyst til å kjøpe en ny lampe på rommet til snuppa som er 7 år. Hun har rom under altanen vår så det blir litt mørkt nede på rommet hennes. Så trenger en som er litt fin og som gir bra lys. Og så må den ikke være så dyr

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 15:57   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taklampe på barnerom

IKEA har godt utvalg i fine, billige barneromslamper.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 10:59   #3
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Taklampe på barnerom

Har vært å sett litt inne på siden til ikea men syns ikke de har så mange fine til en jente på 7 år. Fant denne som jeg likte litt men det står at den gir et mykt stemningsfullt lys. Så da går jeg utifra at lysstyrken ikke er så god. Noen som har den som vet?

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 11:48   #4
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Taklampe på barnerom

Opprinnelig lagt inn av Rose, her.

Har vært å sett litt inne på siden til ikea men syns ikke de har så mange fine til en jente på 7 år. Fant denne som jeg likte litt men det står at den gir et mykt stemningsfullt lys. Så da går jeg utifra at lysstyrken ikke er så god. Noen som har den som vet?

Denne har vi kjøpt til lillesøster. Har ikke satt den opp, mulig jeg får gjort det i kveld. Kan gi deg tilbakemelding da.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 12:54   #5
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Taklampe på barnerom

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Denne har vi kjøpt til lillesøster. Har ikke satt den opp, mulig jeg får gjort det i kveld. Kan gi deg tilbakemelding da.

Det hadde vært kjempe fint Hvor gammel er hun som skal ha den?

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 15:17   #6
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Taklampe på barnerom

Opprinnelig lagt inn av Rose, her.

Det hadde vært kjempe fint Hvor gammel er hun som skal ha den?

Lillesøster er seks.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 16:01   #7
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Taklampe på barnerom

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Lillesøster er seks.

Da er jo de nesten like gammel så da slår den kanskje an her også hvis den falt i smak hos jenten din

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 21:45   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taklampe på barnerom

Hva med denne fra Bohus?
http://www.bohus.no/produkter/belysn...ofia-taklampe/


Den til Ikea er veldig dunkel, synes jeg, den fra Bohus har max 40W - men det er nok.

Vi har denne, i spisestuen faktisk. Til jeg finner LampenTM.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 21:53   #9
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)
 
Snø sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.377
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Sv: Taklampe på barnerom

Vi har valgt en fin, enkel, hvit plafond til minstejenta sitt rom. Det er ett lite rom da så vi hadde skallet inn i disse over her

__________________
02 06 09

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 01:02   #10
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Taklampe på barnerom

Opprinnelig lagt inn av Rose, her.

Da er jo de nesten like gammel så da slår den kanskje an her også hvis den falt i smak hos jenten din

Hun elsker den. Ser nå at den er litt dunkel som noen nevner, men gir nok lys for vårt bruk. Rommet er veldig lyst og så har hun leselyst over seng og over skrivebord. Som eneste lampe i et mørkt rom tror jeg ikke den vil funke.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 12:39   #11
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Taklampe på barnerom

Eldstemor har den fra Bohus. Hun elsker den.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 12:53   #12
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taklampe på barnerom

Lillemor har den IKEA-lampen på bildet ovenfor. Hun var henrykt da hun fikk den for 2-3 år siden, og liker den fortsatt godt. Jeg synes derimot ikke at den gir spesielt godt lys, og hadde gjerne sett at den ble byttet ut.
Vi har spotlighten nedenfor i kjellerstua og i en gang i kjelleren, og jeg liker den godt. Jeg synes den ser helt ok ut, og den gir et varm og godt lys.


Det spiller vel strengt tatt ingen rolle hvilken spotlight det er, for det er jo pærene som avgir lys. Poenget er at lamper med disse pærene gir godt lys. I et rom som i utgangspunktet er mørkt, synes jeg det er viktigere å få godt lys enn lampe med mye bling. Jeg tror jeg får lansere ideen om lampeskifte overfor Lillemor seinere i dag.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 13:13   #13
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taklampe på barnerom

Spotlighter i underetasjen har jeg bare dårlig erfaring med. I hvert fall Ikea sine. Vi har det i gangen nede, som er under kjøkkenet. Der ryker pærene i et bankende kjør.
Om det er mye trafikk over, ville jeg ikke valgt spotlight - selv om det gir mest lys.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 14:02   #14
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taklampe på barnerom

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Spotlighter i underetasjen har jeg bare dårlig erfaring med. I hvert fall Ikea sine. Vi har det i gangen nede, som er under kjøkkenet. Der ryker pærene i et bankende kjør.
Om det er mye trafikk over, ville jeg ikke valgt spotlight - selv om det gir mest lys.

Ja? Det har ikke vi merket noe til. Tvert imot har jeg lyst til å bytte ut andre taklamper med spotlight, fordi de andre lyspærene må byttes ut hele fordømte tida.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 18:24   #15
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Taklampe på barnerom

Rommet hennes er egentlig lyst, har lyse vegger og møbler men denne terrassen gjør at det blir dårlig lys.

Er litt trafikk over rommet hennes, har stuen der. Gidd ikke skifte pærer hele tiden

Syns kanskje jeg syns lampen fra bohus var litt voldsomt.. Men nå har jeg ikke sett den live da.. Får ta meg en tur dit å se i helgen.

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 18:41   #16
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Taklampe på barnerom

Vi har lampen fra Bohus, på rommet til snart 5-åringen vår. Hun elsker lampen sin, og jeg syns den er akkurat passe nett til et jenter. Lillemor sitt rom er ca 6kvm stort med skråtak.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 19:51   #17
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Taklampe på barnerom

Denne, fra Skeidar? Nå på tilbud til 799,-.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no