|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Har du brygget eller brent alkohol selv? | |||
| Ja, brenner sprit |
|
0 | 0% |
| Har brent sprit før, men ikke nå lengre |
|
4 | 1,91% |
| Ja, brygger øl |
|
5 | 2,39% |
| Ja, har brygget øl før |
|
5 | 2,39% |
| Ja, legger vin |
|
1 | 0,48% |
| Ja, har lagt vin før |
|
29 | 13,88% |
| Nei |
|
175 | 83,73% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 209. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Travelt opptatt
|
HjemmebrenningHjemmebrenningen er visstnok gått skikkelig tilbake i Norge. Men på den andre siden er det fremdeles noen som går skikkelig opp i den, og kaller det tradisjon. Jeg har inntrykk av at brygging og vinlegging begynner bli moderne. Så jeg lurte på hvordan det står til her. Har du noen gang brygget eller brent selv?
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: HjemmebrenningEh ja. Jeg har brygget rødvin, som smakte greit, men det var vel ikke akkurat noen Amarillo for å si det sånn. |
|
|
|
#3 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: HjemmebrenningMannen lager øl og vin. det er ganske gøy og spennende, syns jeg.
|
|
|
#4 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: HjemmebrenningNei aldri.
|
|
|
#5 |
|
maler
|
Sv: HjemmebrenningNei. Jeg kjenner mange som har laget vin hjemme, det kunne jeg sikkert ha gjort selv også hvis forbruket mitt hadde vært noe større og interressen tilstede. Jeg gikk i klasse med en som fikk faren sin i fengsel noen måneder for hjemmebrenning. Jeg greier ikke å hisse meg opp over hjemmebrenning til privat bruk, men der jeg kommer fra var det litt for utbredt å stjele strøm og tjene penger på å selge produktene til tenåringer. Det synes jeg er langt over enhver grense.
|
|
|
#8 |
|
nju nja njo
|
Sv: HjemmebrenningI studietida var jeg med på både brenning og brygging, med varierende resultat. Nå handler jeg på polet/butikken.
|
|
|
#10 |
|
etterpåklokest
|
Sv: HjemmebrenningNei, jeg har aldri gjort det. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Dig for victory!
|
Sv: HjemmebrenningNei, aldri, og jeg ser ikke for meg at jeg noen gang kommer til å gjøre det. Jeg kunne kanskje funnet på å brygge juleøl, men det kommer ikke til å skje det heller, siden jeg ikke liker øl. Jeg drikker i det hele tatt lite alkohol. Jeg er oppvokst i en avholdsfamilie som har konvertert til måtehold - de strekker seg til å lage kirsebærlikør av egne bær.
|
|
|
|
#13 |
|
Protonterapeut
|
Sv: HjemmebrenningDet nærmeste jeg kommer er at jeg var med og drakk hjemmelagd vin i studietiden. Fyttihelsikes, det var så dårlig at det ble med det ...
|
|
|
#15 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: HjemmebrenningHer har det vore generøs tilgang på smuglarsprit opp gjennom åra, men eg har likevel konsumert heimebrent i ungdommen. Og tropisk nektar.
|
|
|
#16 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: HjemmebrenningAldri mekket noe, men har smakt godt hjemmebrygget øl - både mørkt og lyst. Har smakt hjemmelaget vin også, litt sånn ... bob-bob-bob.
|
|
|
#17 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: HjemmebrenningNei, aldri. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: HjemmebrenningNei, det har jeg ikke gjort, og har heller ingen planer om å prøve.
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: HjemmebrenningVi laget vin i vår pure ungdom. |
|
|