Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Katteproblemer og spørsmål (borettslag)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-11, 23:05   #1
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Katteproblemer og spørsmål (borettslag)

Jeg trenger litt innspill, har aldri hatt katt selv. Vi bor i tettbebygd strøk og det kryr av katter. Vi bor i borettslag, det er utleieleiligheter ved siden av, andre borettslag og noen eneboliger.

Til enhver tid når jeg er ute ser jeg minst 4-5 katter. Mange bor i borettslaget, eller rundt oss, og de vanker tydeligvis her.

Er det ikke vanlig å ha katter inne om natta? De plager oss. De bråker og styrer, og de hopper opp og ned på veranda, rekkverk etc utenfor soveromsvinduet. I tillegg er det irriterende å høre på mjauing når de vil inn, eller når eiere roper på de.

I tillegg har vi hund, en jakthund som klikker i vinkel hver gang den ser en katt, noe som dere skjønner er ofte. Det er mest plagsomt seint om kvelden, for det bråker jo og folk sover. Vi har prøvd alt for å få den til å slutte, men null hell. Det er nesten så vi vurderer å flytte pga dette. Hadde det liksom vært en eller to katter, men det kryr.

Som ekstrabonus kommer kattene løpende når bikkja kommer, og hunden er alltid i bånd, det skjønner vel kattene. Hadde de enda skygget banen... bikkja klikker mye mer når katter løper mot oss enn hvis de ligger stille.

Nå har jeg fått ut litt gruff, noen som har innspill?

Vi bor i skogkanten, og jeg har i mitt mest kreative hjørne tenkt å henge opp en plakat med en slem rev og skrive at jeg anbefaler å ha kattene inne om natta da rev har blitt sett her flere ganger om kvelden. Ikke helt sikker på om katteeierne bryr seg da, eller går på at det er en trussel?

Er jeg helt på viddene, eller? Bør katter få herje fritt i tettbebygd strøk? Om natta også? Sandkassa vår er fin, som dere skjønner.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:29.