|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Aulie kan straffes med fengsel (VG)http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=156780 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Aulie kan straffes med fengsel (VG)
Huff! Og har hun da tjent saken til dem som blir voldtatt, om de som voldtar blir klar over at de kan hevne seg på voldtektsanklager med å anmelde for æreskrenkelser? Huff, håper virkelig at det ikke er så enkelt!
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Aulie kan straffes med fengsel (VG)Selvfølgelig kan hun anmeldes for ærekrenkelse her. Det hadde blitt ville tilstander om man bare kunne slenge sånne beskyldninger ut av seg, og den som blir beskyldt ikke har noen mulighet til å forsvare seg.
![]() |
#5 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Aulie kan straffes med fengsel (VG)Dere som er jurister: Dersom det blir en injuriesak, vil ikke retten være nødt til å ta stilling til og vurdere det påståtte voldtektsforsøket? Og dersom de finner det sansynlig at det påståtte forholdet har funnet sted, så må de frikjenne henne? Og vice versa? Eller holder det å si at hun har kommet med påstander som p.t. ikke har juridisk hold?
![]() |
#6 |
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Aulie kan straffes med fengsel (VG)Uff... dette var litt lite gjennomtenkt av henne, er det sant har ikke akkurat fremgangsmåten hennes gangnet saken hennes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Dukkar plutseleg opp ...
Det er vel ikkje utenkeleg at ho har tenkt seg om nokre gongar. Kanskje kom ho til at ho hadde meir å vinne enn å tape. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Aulie kan straffes med fengsel (VG)Man har spilleregler (les: rettsvesen) når det gjelder å anklage folk for forbrytelser. Det er en grunn til det - gapestokken var liksom avskaffet til fordel for noe mer sivilisert? Jeg får bittelitt assosiasjoner til MedhusMedhaug-saken. Media kan være en effektiv gapestokk - og ikke alle klarer å skille mellom det trykte ord fra sannhet.
Sist redigert av Miss Norway : 13-03-07 kl 21:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Aktiv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Hm.... Hva var Medhus-saken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Livsnyter
|
![]() Sv: Aulie kan straffes med fengsel (VG)Vet du hva, det syntes jeg nesten hun fortjener. Veldig trist og leit hvis der hun sier er den 100% sannheten men det gir henne ingen lov eller rett til å gjøre det hun gjorde :skammesegAulie: |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: østfold
![]() Sv: Aulie kan straffes med fengsel (VG)Driter litt i det, var nyskjerrig på hvem hun outa, men har ikke noen mening fra el. til siden dama er en vits generelt.JEG vet ikke hva som skjedde,kommer alldri til å vite og gidder derfor ikke spekulere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Stadig underveis
![]() Sv: Aulie kan straffes med fengsel (VG)Jeg synes veldig synd i henne... Dersom disse to gutta har gjort det hun hevder, skjønner jeg godt at hun ikke er så opptatt av rettsikkerheten deres. De var jo i så fall ikke så opptatt av hennes rettigheter for 14 år siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Erfaren
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Aulie kan straffes med fengsel (VG)Hun er den mest patetiske damen jeg har hørt om! Tragisk og burde vært skjermet for sin egen del.
![]() |
|
|