Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva bør vi gjøre i leiligheten før fotograf og før vising?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-11, 21:57   #1
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva bør vi gjøre i leiligheten før fotograf og før vising?

Vi skal flytte og fotografen kommer onsdag. Visning er om to uker.
Hva må vi huske på?

Vi har pusset opp alle soverom og har dermed hatt muligheten til å pakke bort mye allerede. Alle personlige bilder er pakket, mye dill er pakket og resten av dillet pakkes nå. Vi har mulighet til å lagre ting i det nye huset, så vi får unna mye. Men hva mener du bør bort?

Hva er du opptatt av når du ser bilder i prospekt, og hva er du opptatt av på visning?

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 22:03   #2
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.400
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bør vi gjøre i leiligheten før fotograf og før vising?

At det er ryddig og ikke for personlig er bra på prospekt sammen med lite bruk av vidvinkel og at det er med plantegninger.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 22:04   #3
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.867
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva bør vi gjøre i leiligheten før fotograf og før vising?

Jeg ser på selve rommet, hvordan rommet kan møbleres. Da er det en fordel at det ikke er for mye å feste blikket på på bildene. Få ting på veggene, ikke for mye/store møbler eller pyntegjenstander.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 22:06   #4
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør vi gjøre i leiligheten før fotograf og før vising?

Alt som gir et "låst" møbleringsinntrykk må bort, rommene må fremstå som mest mulig fleksible.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 22:10   #5
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør vi gjøre i leiligheten før fotograf og før vising?

Luft er viktig. Unødvendige møbler bør ut. Og voldsomt mye tepper og dilldall bør også ut fordi det gir inntrykk av overmøblering og man sliter med å se sin egen smak inn der. Men det tåles mer rot enn på bilder i og for seg. Det jeg ser mest på er kvaliteten på materialer, jeg ser på elektrisk opplegg, på fliser om det er sprekker, jeg ser på gulv, trapper, tak og vegger og jeg stikker hodet inn i boder. Jeg danner meg rett og slett et bilde av om det er gjort godt håndtverk eller om det er mye kreative reodor-felgen-løsninger på ting som betyr noe.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 22:11   #6
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bør vi gjøre i leiligheten før fotograf og før vising?

Nå aner ikke jeg hvordan du har det hjemme, men om man har en del tepper på gulv så er det en god idè å fjerne det meste av disse. Det kan være fint å ha et under salongen feks, men ellers har det en tendens til å se rotete ut.

Ha mest mulig nøytrale sengetøy også. Selv på barnerommene.

Tunge gardiner kan også være greit å ta ned. Heller lyst og åpent rom uten gardiner, enn gardiner som stenger lyset ute.

Tømme hyller så de ikke ser overfyllte ut. Heller litt for tomme enn litt for fulle.

Det føles rart og tomt, men om man har det litt fullt blir det fort seende rotete og trangt ut.

Lykke til da! Spennende med hussalg!

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 22:11   #7
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva bør vi gjøre i leiligheten før fotograf og før vising?

Bare ikke fjern for mye, det er fint å se muligheter også.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 22:12   #8
Olive Oyl
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 697
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: Hva bør vi gjøre i leiligheten før fotograf og før vising?

Jeg liker at alle ting og møbler er fjernet, slik at jeg lettest mulig kan se for meg hvordan vi kan få det der - ikke hvordan den forrige eieren hadde det (unntaket er om forrige eier har en helt fantastisk innredet leilighet etter min smak, som får meg til å tro at jeg også kommer til å få det slik ).

Det er viktig at bildene i prospektet gir et realistisk bilde av hvordan rommene er, med tanke på bruk av vidvinkel, som nevnt over.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 22:16   #9
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Hva bør vi gjøre i leiligheten før fotograf og før vising?

Sier som de andre her, bort med alt personlige ting. Fjern gjerne noen møbler hvis du kan det så de ikke ser overfylt ut. Ta bort såper og annet personlige ting på badet.

Ta bort ledninger så de ikke blir synlige. Ta bort ting fra kjøkkenbenken, kaffetrakter, brødrister og kniver hvis du har det hengene på veggen. Bort med det meste syns jeg. En skål med frukt eller noe kan du jo ha hvis du vil.

Jeg har en litt stilig brødboks, den lot jeg stå fremme. Ellers fjernet jeg alt.

Jeg gikk inn på finn å så litt på hva andre gjor. Da fikk jeg litt tips.

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 22:20   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bør vi gjøre i leiligheten før fotograf og før vising?

Vidvinkel som viser at vaskemaskina er dobbelt så bred som høy, og at toalettet er sånn ca en meter bredt, det ser dumt ut. Plantegninger er et stort pluss. Men dette er det jo ofte ikke du som gjør noe fra eller til med uansett (?)

Generelt er tomme overflater, lite på veggene, tomt kjøleskap (på utsiden, for dem av oss som har magnetiske slike...), ingen synlige klær hverken i gang eller på soverom eller bad. Mer for bilder enn visning. Uansett, sånn omtrent akkurat tvert motsatt av hvordan det er i vårt hus nå...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 22:24   #11
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør vi gjøre i leiligheten før fotograf og før vising?

Det må ikke være tomt, synes jeg. Vi kjøpte en tom leilighet i 2004 og måtte tilslutt ringe de tidligere eierne for å spørre hvor de hadde hatt sofaen, vi skjønte ganske enkelt ikke hvor den skulle ha vært.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 22:26   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør vi gjøre i leiligheten før fotograf og før vising?

Vidvinkel er fy. Jeg har sansen for enkel styling, ikke de evinnelige orkidéene, og gjerne noen få detaljer som gjør at man husker kåken.

Lykke til!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 22:27   #13
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.380
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bør vi gjøre i leiligheten før fotograf og før vising?

Tom kjøkkenbenk, tom vask på badet, ingen håndklær hengende til fotografering, men et nøytralt og nytt til visningen. Ingen sko/jakker synlig i entreen, og få for guds skyld vekk ledninger som ligger/henger og slenger. Det ser ikke pent ut på bilder.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 22:29   #14
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Hva bør vi gjøre i leiligheten før fotograf og før vising?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Tom kjøkkenbenk, tom vask på badet, ingen håndklær hengende til fotografering, men et nøytralt og nytt til visningen. Ingen sko/jakker synlig i entreen, og få for guds skyld vekk ledninger som ligger/henger og slenger. Det ser ikke pent ut på bilder.

Ledninger er faktisk det verste jeg ser på bilder

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 22:29   #15
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør vi gjøre i leiligheten før fotograf og før vising?

Ok. Jeg legger ut noen bilder her på tirsdag tenker jeg, så kan jeg få noen siste råd. Ser at vi tenker det samme. Jeg jobber med å få rene flater. Så gjenstår å få dem rene.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 22:33   #16
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva bør vi gjøre i leiligheten før fotograf og før vising?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Det må ikke være tomt, synes jeg. Vi kjøpte en tom leilighet i 2004 og måtte tilslutt ringe de tidligere eierne for å spørre hvor de hadde hatt sofaen, vi skjønte ganske enkelt ikke hvor den skulle ha vært.

Vi ble anbefalt av megler å ikke gjøre for mye, eller fjerne for mye,
har kanskje med hvordan man har det hjemme.
Vi har det ganske stilrent og lite på veggnene og ikke for mye møbler, men barnerommet er ganske fullt.
Han sa at vi gjerne skulle ha barnesengetøy(som ikke skilte seg helt ut) og
ikke fjerne for mye leker, for at det skulle appelere til barnefamilier.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 22:45   #17
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.703
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bør vi gjøre i leiligheten før fotograf og før vising?

Plantegning er viktig, jeg ser omtrent ikke på annonser uten det.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 23:22   #18
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør vi gjøre i leiligheten før fotograf og før vising?

Er det en proff visningsfotograf? Da trenger du ikke bry deg så mye, de flytter rundt som de vil og styrer på.

Hvis du har sengetepper på sengene skal altså sengetøyet (dvs dynene) bort, og sengeteppet legges rett på madrassen. Da blir de så stramme atte, og bildene blir renere. Hodeputene skal ligge oppå, med nøytralt og pent strøket putetrekk. Nemlig. Lærte jeg av visningsstylisten vi hadde.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 08:30   #19
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva bør vi gjøre i leiligheten før fotograf og før vising?

Inne og suger til meg tips da vi skal selge i år/neste år ,når svigermor har funnet seg noe nytt.

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Plantegning er viktig, jeg ser omtrent ikke på annonser uten det.

Jeg har aldri sett "brukte" hus til salgs med plantegninger. Bare sånn som er underoppføring. Så kommer vel ann på hvor man bor.

Tror ikke jeg gidder å bruke 7000 hos arkitekt for å få det laget

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 08:44   #20
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva bør vi gjøre i leiligheten før fotograf og før vising?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Vidvinkel er fy. Jeg har sansen for enkel styling, ikke de evinnelige orkidéene, og gjerne noen få detaljer som gjør at man husker kåken.

Lykke til!

Ja sånn tenker jeg også. Vidvinkel forvrenger rommet, slik at man nesten ikke kjenner det igjen om man skal på visning. Liker ikke. "jøss, var det ikke her det var så stort kjøkken"?

Rene flater uten for mye stæsj.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no