|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tynt ullgarn til babytøy og teppe?Ei nyare maskin med eit godt ullprogram vaskar Nøstebarnteppe utan problem. Me har vaska vårt mange gonger.
![]() |
#3 |
tankefull
|
![]() Sv: Tynt ullgarn til babytøy og teppe?Jeg vasker også alt nøstebarn lignende i maskinen, men min søster er altså troende til å vaske teppet på vanlig program ved uhell, selv om hun vet at det ikke tåler det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
maler
|
![]() Sv: Tynt ullgarn til babytøy og teppe?Er det nøstebarnteppe du skal strikke? Du kan strikke av tynn alpakka. Sandnes sin kan maskinvaskes.
![]() |
#6 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Tynt ullgarn til babytøy og teppe?All tråd som er for pinne 2 1/2 / 3 kan vel brukes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Tynt ullgarn til babytøy og teppe?
![]() |
![]() |
#8 |
Øyboer
![]() Sv: Tynt ullgarn til babytøy og teppe?Her står det info om garnet: |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
tankefull
|
![]() Sv: Tynt ullgarn til babytøy og teppe?Jeg syns vanlig garn type Lanett o.l. er for tykt. Eller iallefall tykkere enn hva jeg ser for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Tynt ullgarn til babytøy og teppe?Jeg synes også at de andre garntypene som finnes i vanlige butikker i Norge er for tykke sammenlignet med Nøstebarn sin 2-tråds.
![]() |
#11 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Tynt ullgarn til babytøy og teppe?Jeg synes alpacagarn har en tendens til å røyte veldig, så jeg er litt skeptisk til å bruke det til babyteppe. Drops har et garn som heter babymerino, som er superwash, kanskje det er et alternativ?
![]() |
#12 |
maler
|
![]() Sv: Tynt ullgarn til babytøy og teppe?Jeg har ikke sett noe superwash ullgarn som er tynt nok til å strikke nøstebarnpledd av egentlig. Til klær er det jo supert, men akkurat til det teppet er det et poeng at trådene ikke blir for tykke.
![]() |
#13 |
tankefull
|
![]() Sv: Tynt ullgarn til babytøy og teppe?Du har et poeng i at tepper ikke vaskes så ofte, Katta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bare sær
![]() Sv: Tynt ullgarn til babytøy og teppe?Hifa superwash 2 eller Filcolana Arwetta. Jeg tviler på at Drops lace er superwash.
![]() |
#15 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Tynt ullgarn til babytøy og teppe?Dette da?
![]() |
|
|