Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Fersk fisk og holdbarhet

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-11, 18:18   #1
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Fersk fisk og holdbarhet

Vi fikk en kveite i garnet i natt. Et beist på 28 kg hadde satt munnen sitt fast i et garn beregnet for mye mindre fisk rett utenfor huset vårt!

Vi har vakummaskin og har filetert og vakumpakket enorme mengder fisk. Problemet er at vi befinner oss på et feriested, og det er 4 timers kjøretur hjem. Vi har stor kjølebag.

Spørsmålet er om det er noen måte å få med oss dette hjem på.

1. Skal vi fryse den og ta den med og håpe den ikke tiner?
2. Skal vi la den forbli fersk men vakumpakket i to dager til og så ta den med i kjølebag? (fisken døde kl 11 i dag tirsdag, og må altså da være 2.5 døgn i vakumpakning før den fryses)

3. Finnes det andre metoder eller skal vi bare fryse den her og la den være her?

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 18:21   #2
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fersk fisk og holdbarhet

Frys den og så kan dere pakke inn de frosne pakkene i mengder tettpakket avispapir når dere drar hjem. Jeg har tatt med dypfrosset fisk fra Sunnmøre til Oslo på den måten.

Når det er sagt, heldiggris som har fryseren full av kveite!

Gammel 02-08-11, 18:24   #3
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg hadde nok kjørt safe, frose det ned, og pakka det i kjølebag. Med kjøleelemnt, og bag'en plassert innerst i bagasjerommet med isolerande bagasje rundt og over, vil det halde seg frose i fire timar. Trur eg da. Vi fraktar ofte frosen mat frå mine foreldre på den måten - det er ein tur på 3,5 timar.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 18:25   #4
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Så flott! Det er det jeg aller helst vi gjøre!

Heldige ja, det er jo så godt! Vi har gitt vekk en tre fire kg da, men det er jammen mye igjen. Jeg har nettopp spist en nydelig middag!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:43.