Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Parkering på Gardermoen

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-11, 17:07   #1
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Parkering på Gardermoen

Vi skal ut og reise den 2 september, og har alltid brukt å parkere ved de hotellene vi har overnattet ved.
Nå er det i midlertid slik at vi må være på Gardermoen senest kl 04, og av det jeg kan se er det en smule tidlig i forhold til shuttelbussene.

Så vi vurderer å kjøre om natta og parkere helt ved flyterminalen.
men nå hørte jeg et rykte om at det er ofte veldig fullt der om dagene pga flytoget som ikke går.
Noen som vet noe om dette eller har noen anbefalinger å komme med?

Gammel 03-08-11, 17:14   #2
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Parkering på Gardermoen.

Vi parkerte ved Scandichotellet, men husker nå pokker ikke hva det het der. Undres på om det ikke het noe så enkelt som Gardemoen parkering.
Der går det busser hver halvtime frem til midnatt og deretter ved behov.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 17:31   #3
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Vi parkerte ved Scandichotellet, men husker nå pokker ikke hva det het der. Undres på om det ikke het noe så enkelt som Gardemoen parkering.
Der går det busser hver halvtime frem til midnatt og deretter ved behov.

Tusen takk skal du ha.
Jeg hadde vært inne å sett der, men så ikke at bussen kjørte ved behov fra midnatt til 04.
da blir det nok der vi parkerer.

Gammel 03-08-11, 17:34   #4
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pleier å bruke Dalen parkering. Men bestill i god tid - da jeg leverte bilen i år sto det noen og nærmest gråt foran meg i køen, fordi de bare hadde plass til forhåndsbestillinger.

Det går shuttlebuss hele tiden.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 17:36   #5
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har vært endel om det i lokalavisene - at parkeringsplassene er smekkfulle, ja...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 17:56   #6
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkering på Gardermoen

Opprinnelig lagt inn av Maysen, her.

men nå hørte jeg et rykte om at det er ofte veldig fullt der om dagene pga flytoget som ikke går.

Flytoget går vel som normalt da, det er bare nå i sommer når de har stengt Oslo S. Så det burde gå fint å parkere på flyplassen. Bare vær klar over at plassene nærmest flyplassen koster skjorta å parkere på.

Gammel 03-08-11, 18:04   #7
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Vi brukte Gardermoen parkering i sommer. Veldig greit å reservere plass på nettet. Shuttlebussen gikk både dag og natt. Vi kom hjem kl. 3 på natta og bussen kom. Den brukte ikke lang tid fra parkeringen til flyplassen - sikkert ikke mer enn 5 minutter.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 18:09   #8
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Vi bruker alltid Dalen parkering. Det går buss når noen trenger det. Når man kommer tilbake ringer man og de kommer. Veldig greit.

Gammel 03-08-11, 18:38   #9
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker også bestandig Dalen parkering. Veldig greit og bare gå rett utenfor terminalen og bli kjørt til bilen når en reiser med unger. Har bestandig forhåndsbestilt.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 23:10   #10
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Det er ingen problemer ved å parkere litt unna for de shuttlebussene går hele natta også. De kjører hele tiden så du må aldri vente lengre enn max 15 minutter før du blir hentet. Fungerer strålende og det er mye rimeligere enn å parkere i P-huset tett inntil.

Gammel 03-08-11, 23:22   #11
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Standard

Takk for svar alle sammen.
Fant nå ut at Star Tour har avtale med Dalen. Så da er parkering bestil der

Gammel 04-08-11, 10:46   #12
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Vi reserverte innendørs parkering på P10. 940,- for to uker, men verd det.

Gammel 04-08-11, 11:10   #13
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Vi reserverte innendørs parkering på P10. 940,- for to uker, men verd det.

Hvor langt må dere gå da? På Dalen betalte vi 540 kroner for 2 uker og ble kjørt fra dør til dør. Om vinteren kunne jeg vurdert innendørs parkering, men hadde ikke gjort det på sommeren.

Gammel 04-08-11, 11:17   #14
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal ut og reise den 2 september, og har alltid brukt å parkere ved de hotellene vi har overnattet ved.
Nå er det i midlertid slik at vi må være på Gardermoen senest kl 04, og av det jeg kan se er det en smule tidlig i forhold til shuttelbussene.

Så vi vurderer å kjøre om natta og parkere helt ved flyterminalen.

Vi reiser 2 uker etter dere med Startour og har vel samme avreise tid omtrent tipper jeg. Dere tenker å kjøre nordfra midt på natta? Vi har vurdert å ta en overnatting, men jeg vet ikke om det er noe å hente på det? Med avreise tid kl 6.15 så må man vel møte kl 4, eller?

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 11:42   #15
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Hvor langt må dere gå da? På Dalen betalte vi 540 kroner for 2 uker og ble kjørt fra dør til dør. Om vinteren kunne jeg vurdert innendørs parkering, men hadde ikke gjort det på sommeren.

Vi parkerte i P huset nærmest avgang, det blir nok fort 300 meter å gå med bagasjetralle.

Gammel 04-08-11, 11:44   #16
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Standard

Vi parkerte i P huset nærmest avgang, det blir nok fort 300 meter å gå med bagasjetralle.

Glad jeg slapp å gå så langt med all bagasjen vi hadde med og et kobbel med unger. Vi var totalt åtte stykker når vi dro nå i sommer. Men er en to voksne så kan en jo bare slippe av alle de andre og kofferter på terminalen og at bare sjåføren drar og parkerer. Vi ble sluppet av på terminalen selv om vi skulle på Dalen nå siste gangen, for da passet det akkurat mellom to regnbyger.

Gammel 04-08-11, 11:49   #17
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Glad jeg slapp å gå så langt med all bagasjen vi hadde med og et kobbel med unger. Vi var totalt åtte stykker når vi dro nå i sommer. Men er en to voksne så kan en jo bare slippe av alle de andre og kofferter på terminalen og at bare sjåføren drar og parkerer. Vi ble sluppet av på terminalen selv om vi skulle på Dalen nå siste gangen, for da passet det akkurat mellom to regnbyger.

Vi hadde to kofferter og barna oppå. Brukte Dalen en gang, men synes det tar tid med transporten. Og jeg tipper de ikke er så nøye med å sikre to småbarn på 3 og 4,5 år. Jeg orket ikke ringe å sjekke det ut før avreise. Nå hadde vi fly kl 09, og fikk dermed en rolig fin start på dagen.

Gammel 04-08-11, 12:34   #18
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Standard

Vi hadde to kofferter og barna oppå. Brukte Dalen en gang, men synes det tar tid med transporten. Og jeg tipper de ikke er så nøye med å sikre to småbarn på 3 og 4,5 år. Jeg orket ikke ringe å sjekke det ut før avreise. Nå hadde vi fly kl 09, og fikk dermed en rolig fin start på dagen.

Dalen har vanlig stor buss med belter og også minibuss med belter. Vi hadde 8 store kofferter, så vi var litt av et lass. Men det var med bilseter da. Fikk litt av noen blikk når jeg gikk inn på flyplassen i Malaga på vei hjem igjen med det lasset med bagasje og 4 unger på rekke og rad foran, for da slang vi bare bilseten oppå bagasjetrallene når vi ble sluppet av leiebilen på flyplassen og mannen dro for å levere den.

Gammel 04-08-11, 12:58   #19
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Vi reiser 2 uker etter dere med Startour og har vel samme avreise tid omtrent tipper jeg. Dere tenker å kjøre nordfra midt på natta? Vi har vurdert å ta en overnatting, men jeg vet ikke om det er noe å hente på det? Med avreise tid kl 6.15 så må man vel møte kl 4, eller?

Ja, flyet går kl 06, så det er vel oppmøte på Gardermoen kl 04.
Vi vurderte lenge å overnatte, for det har vi gjort alle ganger.
Men oga jobb ol kommer vi oss ikke i vegen før tidligst kl 20, dvs vi er der i 22 tiden. Så må vi opp kl 03 for å komme oss avgårde.
Så vi valgte denne gangen å kjøre om natta vi, da kan vi få like mange timer med søvn hjemme før vi reiser og ikke betale for det
Vi drar vel her i fra i 0130 tiden tipper jeg.

Gammel 04-08-11, 13:09   #20
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Ja, flyet går kl 06, så det er vel oppmøte på Gardermoen kl 04.
Vi vurderte lenge å overnatte, for det har vi gjort alle ganger.
Men oga jobb ol kommer vi oss ikke i vegen før tidligst kl 20, dvs vi er der i 22 tiden. Så må vi opp kl 03 for å komme oss avgårde.
Så vi valgte denne gangen å kjøre om natta vi, da kan vi få like mange timer med søvn hjemme før vi reiser og ikke betale for det
Vi drar vel her i fra i 0130 tiden tipper jeg.

Vi kan jo i grunn være der når som helst.. men som du sier, må jo opp i 3 tiden likevel. Regner med at trafikken flyter greit nedover midt på natta, så å beregne 2 timer max nedover bør vel gå greit.
Har dere reist med Startour før? Så tidlig? Med små unger?
Kan jeg spørre hvor dere skal?
Vi skal til Alcudia.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.