|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() |
Når må skolebarna ha større ransel?Junior har en Backman (skrives det sånn? ) sekk som han fikk i 1 klasse, han begynner nå i 3.
|
|
|
#2 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når må skolebarna ha større ransel?Høyde foran hvilken klasse han går i. Det med år passer på gjennomsnittlige unger, ikke nødvendigvis de som ligger over eller under.
|
|
|
#3 |
|
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når må skolebarna ha større ransel?Her ser jeg at de får ny i 4 klasse.
|
|
|
|
#4 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Når må skolebarna ha større ransel?Hvis ikke jeg husker helt feil, så har snuppa mi hatt samme sekken gjennom hele barneskolen. Det skal sies at hun fortsatt er ei lita snelle.
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
Sv: Når må skolebarna ha større ransel?Vi kjøpte ny sekk til Poden da han skulle begynne i tredje klasse, men det var fordi vi syntes det var for liten plass i den han hadde. Han gikk fra en 22 liters Beckmann til 30 liter. Hvis gutten deres er over 140 cm, kan jeg godt se for meg at førsteklassesekken er litt liten - men det beste er vel å sjekke hvordan den sitter, og så evt. prøve en større sekk i butikken og se om den virker å sitte bedre?
|
|
|
#6 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når må skolebarna ha større ransel?Jeg merka stor forkskjell i mengden skolebøker mellom 4. og 5.klasse. Det ble brått veldig trangt til alle bøkene i 5.klasse.
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Sv: Når må skolebarna ha større ransel?De må ha ny når den de har er for liten. For eldste innebar det 2. klasse. Toern kan ha 20-literen i 1-2 år til.
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når må skolebarna ha større ransel?Storesøs fikk ny til jul i 3.klasse. Den andre Beckmann sekken var ikke nødvendigvis for liten enda, men hun hadde så lyst på ny. Tror Beckmann sekken er ment ca opp til 4 .klasse, men det er jo avhengig av barnets fysikk også
|
|
|
#10 |
|
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Når må skolebarna ha større ransel?Vi har kjøpt ny i 2.klasse (de fikk orange vegvesensekk i 1.klasse, og ville gjerne ha ny sekk i 2.) og så i 4.klasse igjen.
|
|
|
#11 |
|
Leser FP
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når må skolebarna ha større ransel?Her har første sekken holdt i 1. og 2. klasse men fra 3. har de fått ny. Storesøster fikk ny igjen til 5. klasse og det er jeg glad for siden de hadde med mange flere bøker hjem og den andre hadde blitt for liten. Så altså hvert andre år ser ut til å være opplegget hos oss.
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når må skolebarna ha større ransel?Syns du skal bytte hvis du syns sekken er for liten til han. Ikke noe godt for han hvis den blir for liten.
|
|
|
|
#13 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Når må skolebarna ha større ransel?
Vi gjorde det samme, men egentlig mest fordi sekken stinket og var gått litt i stykker. Jeg tror nok fint at den kunne blitt brukt i 3. klasse også. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Sv: Når må skolebarna ha større ransel?
Samme her. Først den oransje sekken i 1.klasse, så ny sekk i 2.klasse, og deretter ny i 4.klasse siden 2.klassesekken ble for liten da. Da fikk hun Bergans XO 25 (eller var det 28?) liters sekk. Den tenker jeg holder en god stund framover.
|
|
|
#15 |
|
ctrl+z
|
Sv: Når må skolebarna ha større ransel?Vi har sett på høyden stort sett, siden skolebarna litt lange i den ene enden. Han som skal opp i 5. klasse har nå 28 liter, mens hun som skal opp i 7. skal få 32 liter. (sistnevnte er 164 cm høy.
|
|
|
#16 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Når må skolebarna ha større ransel?Her har storebror akkurat fått ny sekk. Han skal begynne i 3.klasse. Hadde Beckmann 22liter og har nå fått Bergans 28liter. Vi syntest at det var dårlig plass til alt han skulle ha med i Beckmann-sekken også er det var bare et rom så matpakke, bøker og annet ble bare rot. Egentlig ville han ha Beckmann Street Junior (28liter), men den satt veldig dårlig på ryggen.
|
|
|
#17 |
|
Sangfugl
Sv: Når må skolebarna ha større ransel?Vi har også byttet fra 22 l til 28 l nå. Lillesøster skal opp i 3.klasse og er nærmere 140cm. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Når må skolebarna ha større ransel?Storebror fikk ny sekk i 4.klasse.
|
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() |
Sv: Når må skolebarna ha større ransel?Takk for mange svar
|
![]() |