|
Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: På landet ♥
![]() |
![]() Bøker til 6-åring (jente)Jeg og datteren min kjøpte en bok i "Leseløve"-serien igår. Den serien er egentlig beregnet på at barna skal lese selv så den er veldig lettlest og når jeg leser for henne er den utelest på nullkommaniks (hun leser ikke s bøker selv enda).
![]() |
#3 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Bøker til 6 åring (jente)
Tonje Glimmerdal hadde jeg ikke hørt om.
![]() |
#4 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bøker til 6 åring (jente)Vi leser Anne Cath Vestly bøker for tida.
![]() |
#5 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Bøker til 6 åring (jente)Anne Cath. Vestly. But of course.
![]() |
#6 |
Peppy!
|
![]() Sv: Bøker til 6 åring (jente)Jeg leser mye Rampete Robin for seksåringen min. Sommerens hit har vært Ruffen av Tor Åge Bringsværd. Andre bøker vi har lest i det siste er bøker av Roald Dahl (SVK, Charlie og Sjokoladefabrikken osv), Prompepulver-bøkene til Jo Nesbø og Ella-bøkene (finsk forfatter, jeg husker ikke navnet nå). |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Bøker til 6 åring (jente)Nå begynner jeg å få en god start på boklisten min.
![]() |
#9 |
Ingen skravlebøtte
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Bøker til 6 åring (jente)Hos oss er samleboken om Pippi Langstrømpe populær både for 6-åringen og 3,5 åringen:kidoki:
![]() |
#10 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Bøker til 6 åring (jente)
Datteren min er ikke kjempebegeistret for Pippi..., men takk for tips anyway
![]() |
#11 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
![]() Sv: Bøker til 6-åring (jente)Noen tips herfra: |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Bøker til 6-åring (jente)Et tips til, til bøker som kan leses på en kveld (altså ikke kapittelbøker): |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
koko
|
![]() Sv: Bøker til 6-åring (jente)En god, gammel klassiker: Tante Gummigutta
![]() |
#14 |
heimføing
|
![]() Sv: Bøker til 6-åring (jente)Har vært og kjøpt Alvin Pang i dag, bursdagsgave til en 6-åring i familien. Impulskjøp i full fart på bokhandelen, men når øynene mine falt på den og jeg så det var en lokal forfatter så var ikke valget vanskelig. :kjøper helst kortreist, også litteratur: |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bøker til 6-åring (jente)Her har Bukkene Bruse på Badeland blitt en slager, og vi leser om og om igjen
![]() |
#16 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bøker til 6-åring (jente)Doktor Proktor må da slå an hos jenter også. Jeg leste de helt for meg selv i en stille stund etter at Mannen hadde lest de høyt for Ungen. Fantastiske bøker.
![]() |
#17 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Bøker til 6-åring (jente)Leseløvebøkene egner seg kun til selvlesing, ja. Nå er de endelige så store at man kan lese noe som er litt givende for foreldrene også.
![]() |
#18 |
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bøker til 6-åring (jente)Jeg stemmer også for Anne Cath. Vestly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Bøker til 6-åring (jente)Hvit (6) sine favoritter er
![]() |
#20 |
flisespikker
|
![]() Sv: Bøker til 6-åring (jente)Alle bøkene til Ole Lund Kirkegaard har slått an hos Poden vår fra seksårsalder og opp. "Otto er et neshorn" var den første (og den eneste jeg har lest høyt for ham), den er veldig morsom, og det er også "Gummi-Tarzan", "Vesle Virgil" og de andre.
![]() |
|
|