Kundebehandling hos Skoringen
Jeg må bare høre med dere; er dette rimelig kundebehandling?
I går kjøpte jeg et par nye Eccosko til minsten. Det hele gikk i litt full fart, for han var egentlig soveklar. Da jeg har betalt (med kort) så sier (jeg er 100% sikker på dette) ekspeditøren: "Jeg legger kvitteringen i esken. Du må ta godt vare på den." Jeg nikker og smiler og tar i mot posen.
Vel hjemme så ser jeg at de gamle skoene han hadde fra før er en annen modell, og at de er mye nettere i fasongen. Jeg så at de hadde disse i butikken, så jeg bestemmer meg for å bytte skoene i disse. Posen blir stående på kjøkkenøya til jeg tar den med meg igjen i dag. Ingen har rørt den.
Når jeg står utfor butikken og skal ta frem kvitteringen, så er den ikke i hverken esken eller posen. Heldigvis ser jeg at det er samme ekspeditør som i går.
Men nei; ingen bytting uten kvittering. Sånn er det bare.
Jeg kjører hjem, og leter i området der posen befant seg, men jeg finner selvsagt ingen kvittering. Jeg nekter å tro at jeg har hatt den. Jeg ringer til butikken igjen og snakker med ekspeditøren, men hun kan bare tilby meg å ringe til sin overordnede.
Det gjør jeg, og hun skal sjekke videre om jeg kan håpe på å bytte skoene. Jeg forklarte at jeg betalte med kort, mellom kl. 10 og 10.30 i går. Hun skal ringe meg tilbake.
En stund etterpå ringer hun tilbake, og joda; hun har funnet kvitteringen så den kan jeg komme og hente. Men hun selv jobber i en annen butikk, så jeg må hente den der. På samme senter, altså, men likevel.
Ærlig talt, det må da finnes mer kundevennlige måter å gjøre dette på? Jeg har jo jobbet i butikk selv, så jeg vet jo at den ansatte i butikken kunne funnet frem til kvitteringen i systemet da jeg var i butikken tidligere i dag.
Men nå skal jeg jammen hente den teite kvitteringen, gå i butikken og få pengene igjen. Og kjøpe sko til minsten et annet sted. Så det så.