|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
maler
|
Skolebarn - fortsatt merking av tøy?Dere som har skolebarn, sluttet dere på noe tidspunkt å merke alt tøy? Jeg sukker tungt her , tar sats og vurderer om det holder å merke yttertøyet.
|
|
|
#2 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolebarn - fortsatt merking av tøy?:følger med:
|
|
|
#3 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolebarn - fortsatt merking av tøy?Jeg merket som i barnehagen i 1. klasse, men ila. 2. gadd jeg ikke mer. Merker ytterplagg og sko, og Herremannens dyre DC-hettejakke, ellers kun hvis det er noe helt spesielt.
|
|
|
#4 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Skolebarn - fortsatt merking av tøy?Absolutt. De er ikke akkurat ryddige. Forsvinner noe av kroppen bør det merkes. Hvis ikke du har råd til å miste det. Men jeg har kun erfaring med syvåringer da.
|
|
|
#5 |
|
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolebarn - fortsatt merking av tøy?Poden begynner nå i 5 klasse, og jeg fortsetter å merke. Dog med kulepenn på vaskelappen - ikke strykelapper.
|
|
|
#6 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolebarn - fortsatt merking av tøy?Jeg har sluttet å merke innetøy til 2003-modellen. Merker fortsatt sko og yttertøy, mange som har lignende klær og det er lettere at luer, votter etc. havner på avveie. Han har forøvrig full kontroll på eget tøy, og har aldri mistet noe. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Skolebarn - fortsatt merking av tøy?Jeg merker det som det vil være et tap å miste. Altså yttertøy, sko og klær av mer verdi enn utvaskede joggebukser og vanter fra hm. Men så har jeg noget distre unger.
|
|
|
#8 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Skolebarn - fortsatt merking av tøy?Vi har nesten aldri mistet noe klær - det lille som er borte har vi hatt råd til å miste. Jeg regner med at jeg hadde merket mye mer hvis mye ble borte.
|
|
|
#9 |
|
Einsam
|
Sv: Skolebarn - fortsatt merking av tøy?Merker fortsatt alt, guttungen begynner i 4.klasse. De deler gang med to andre trinn, og selv om det er orden, kjenner jo ikke de voksne igjen hva som til hører hvem, når de til tider kan slenge det fra seg. Merker med tekstiltusj. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Skolebarn - fortsatt merking av tøy?Jeg merker jakker, utebukser, støvler og regntøy. Og votter innimellom. Men ikke vanlige klær. Min skal begynne i 4. klasse. Hun mister mange sokker, lite annet. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Skolebarn - fortsatt merking av tøy?Skolen, og spesielt Sfo, er om mulig enda større forsvinningshull når det kommer til klær enn hva barnehagen var. Merke, merke og merke en gang til - og lær ungen din først som sist at om det "er helt borte, helt sant, jeg kan ikke finne det noen steder," så ta en titt på hylla til naboungen, og vips, så dukker det opp det merkeligste, gitt.
|
|
|
#12 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Skolebarn - fortsatt merking av tøy?Jeg sluttet å merke når ungene sluttet på sfo - det vil si etter tredje klasse. Nå er det påan igjen med minstemann. Merke, merke, merke - det er en ting jeg ikke kommer til å savne når det en gang er over |
|
|
|
|
|
#13 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Skolebarn - fortsatt merking av tøy?Har som andre helt plutselig sluttet med det, dvs vi skriver navn på ytterplagg og sko, og ting vi helst ikke vil miste, men ellers har svimefrøkna ganske god kontroll på klærne sine faktisk.
|
|
|
#14 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Skolebarn - fortsatt merking av tøy?Merker fortsatt til 6 klassingen. Yttertøy og gym/svømmetøy. Mange som har likt og det er en stor skole og det har blitt borte en del selv om det er merket. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Skolebarn - fortsatt merking av tøy?Jeg merket alt til ungene da de gikk i 1. og 2. trinn men nå gjør jeg ikke det lenger - kun yttertøy og sko. Og sekk og pennal og sånt da.
|
|
|
#16 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolebarn - fortsatt merking av tøy?
Samme her.
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolebarn - fortsatt merking av tøy?Anbefaler ALLE å merke klær. Jeg er ansvarlig for gjenglemt tøy på SFO her og det er 180 barn på vår SFO. Kanskje 10% som merker og mange mister klær selv om de er merket men oddsen for at det dukker opp igjen er så mye større hvis merking.
|
|
|
|
#18 |
|
maler
|
Sv: Skolebarn - fortsatt merking av tøy?Sukk jeg innser at det bare er å manne seg opp til en ny runde merking. Det går jo fort når jeg bare har fått samlet det i en haug, det er bare sånn tiltak. Men det siste året har de hatt skiftetøyet sitt i en bag. _Det har knapt nok vært i bruk. Yttertøy og luer og votter MÅ jo merkes, ellers blir det jo spredd for alle vinder, jeg har inntrykk av at de har vottekrig i garderoben nå og da. Men merking da. Ok. *sukk*
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolebarn - fortsatt merking av tøy?Jeg merker det meste av niåringens klær altså. Av gammel vane blir det som kommer inn merket med det samme, men det er nå greit. Blir det liggende hos venninner eller lignende er jo sjansen større for å få det i retur hvis det er merket med navn.
|
|
|
#20 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Sv: Skolebarn - fortsatt merking av tøy?Jeg sitter i FAU ved Trondheims største barneskole. Det er ca 700 elever der. Min oppfordring og bønn er: merk klærne godt, med fornavn og etternavn. Kun etternavn hjelper lite, da de fleste ansatte ikke vet hva barna og dets søsken heter til etternavn.
|
![]() |
|
|