|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva slags vintersko bruker førsteklassinger (jenter)?Bruker førsteklassinger vanlige gore tex vintersko (som ecco osv) eller bruker de helt andre typer vintersko? Tipper hun må ha str 35. Hva brukte deres førsteklassinger vinteren som var?
|
|
|
#2 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva slags vintersko bruker førsteklassinger (jenter)?Her bruker yngstejenta, ni år, ecco gortex. Eldste brukte slike ut barneskolen. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags vintersko bruker førsteklassinger (jenter)?Min tredjeklassing hadde goretex både i første- og andreklasse. I tredje hadde hun noen andre fra Merell + Viking thermo, men hun kunne like gjerne hatt goretex. I de største størrelsene har de gjerne modeller som ser litt mer støvlettaktige ut, om det skulle være ønskelig.
|
|
|
#4 |
|
Sv: Hva slags vintersko bruker førsteklassinger (jenter)?
Det var det jeg lurte på, om jeg heller bør finne noe støvlettaktig gore tex eller bare velge de vanlige ecco hun alltid har hatt (evt annet merke). Ser jo at vanlige også finnes med litt mønster på som sikkert hadde falt i smak.
|
|
|
#5 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Hva slags vintersko bruker førsteklassinger (jenter)?Våre jenter har brukt vanlige vintersko de første årene på barneskolen. Det er mye leking ute på sfo, og det kan være greit å være varm på bena. Vi har hatt viking thermo i tillegg, og de har vært veldig populære, for de er så raske å få på og mye bedre enn vanlige cherrox.
|
|
|
#6 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva slags vintersko bruker førsteklassinger (jenter)?Ecco Goretex støvler, Uggs (eller liknende), samt Sorel støvler er det LilleVenn har hatt både i 1. og 2. klasse. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags vintersko bruker førsteklassinger (jenter)?Viking Goretex og Viking Thermo. Så ut til at ungene stort sett hadde samme typer sko som de hadde i barnehagen. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Har gått over til Viking til lillebror og liker de bedre enn ecco, ja, mye varmere og ikke minst litt rimeligere. Da satser jeg nok på vanlige gore tex, men ikke ecco.
|
|
|
#10 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Hva slags vintersko bruker førsteklassinger (jenter)?Mine hadde viking goretex i vinter |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags vintersko bruker førsteklassinger (jenter)?Min hadde ecco goretex sko. Litt usikker hva det blir i år.
|
|
|
|
#12 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags vintersko bruker førsteklassinger (jenter)?Snuppa brukte Ecco goretex med ullsåle i fjor, da gikk hun i første klasse. I år tror jeg vi skal prøve viking for å se hvordan de er på beina hennes. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags vintersko bruker førsteklassinger (jenter)?Ja kjøper iallefall cherrox her vi bor (Bergen) Mye slaps og hun må vel ha str 29.
|
|
|
|
#14 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Sv: Hva slags vintersko bruker førsteklassinger (jenter)?Jenta vår har Viking Goretex og Bogs. Anbefaler Bogs i stedet for sherrox, som blir sure og klamme med inntrykt fòr etterhvert.
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var vel de jeg tenkte på
|
|
|
|
#16 |
|
Ja, det stemmer. Utrolig deilige å ha på
|
|
|
#17 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Vi kjøpte Dockboot i en skobutikk på Vestlandet i sommer, da vesla sine gummistøvler fikk en lang rift. Gadd ikke kjøpe nye gummistøvler, siden jeg hadde to nye par til henne hjemme, så da kjøpte vi disse som kan brukes utover høsten. Kanskje litt i varmeste laget nå (men ble brukt ute i båt og det var småkjølig) men hun var ikke klam eller svett på bena. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Sv: Hva slags vintersko bruker førsteklassinger (jenter)?Dockboot og Muckboot er korte i skaftet i forhold til Bogs. Der får man forskjellige lengder, og den lengste går nesten opp til kneet på barnet. Lillebror hoppet og gjorde seg skikkelig bløt i vanndammer i dag, men var tørr på føttene. Jeg kunne se at vannet hadde vært litt oppover skaftet, men flere centimeter fra å renne over
|
|
|
#19 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Sv: Hva slags vintersko bruker førsteklassinger (jenter)?Jupp, Bogsene ser veldig bra ut, og jeg hadde tenkt å gå for dem. Men så ble det Dock Boot nå, siden det var det de hadde på den øya vi var og jeg ikke gadd å kjøpe flere par med gummistøvler |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Sv: Hva slags vintersko bruker førsteklassinger (jenter)?Her brukes både gore-tex og Cherrox enda. Hun begynner i 5.klasse nå.
|
![]() |
|
|