Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Food swaps - syns du det høres interessant ut?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-11, 10:46   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Food swaps - syns du det høres interessant ut?

Jeg ser at flere av mine amerikanske venninner har begynt med såkalte food swaps, og lurer på å invitere til noe slikt her også.

Kort fortalt så går det ut på at du tar med noe du har laget selv, og som du kan tenke deg å bytte i noe annet. Det kan være hjemmelaget brød, kake, syltetøy, egg fra egne høner, squash fra kjøkkenhagen, suppe osv. Poenget er at det skal være hjemmelaget. Noen har jeg sett gjør det med bare supper.

Alle varene blir plassert på et bord, og får en lapp på seg. Ale gjestene kan dermed skrive sin interesse på det de kunne tenke seg, og hva de har å bytte i. Etter litt hyggelig samvær så bytter man, og har man flere interessenter så står man fritt til å velge den man syns gi det beste byttet.

Hadde du likt å bli invitert med på noe slikt, eller virker det for strebersk?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 10:49   #2
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Food swaps - syns du det høres interessant ut?

Jeg hadde ikke gidda, men mannen min hadde likt det veldig godt så fremst at det var vegetarisk.

Gammel 08-08-11, 10:52   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ekorn, her.

Jeg hadde ikke gidda, men mannen min hadde likt det veldig godt så fremst at det var vegetarisk.

Jeg tror ikke det hadde vært interessant (for meg) å invitere til en ren vegetarisk food swap, men alle de som blir invitert står jo fritt til å ta med det de vil.

Gammel 08-08-11, 10:55   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg er mer tilhenger av spleisefest, altså at alle tar med litt mat hver, og så spiser man den på stedet.

Noen gjør det også! At man tar med noe til å spise der og da, og noe til byttingen.

Gammel 08-08-11, 10:49   #5
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis man er interessert i slikt kan det være kjempegøy det vel! Men det kan vel risikere å bli at folk skal overgjøre hverandre, avhengig av hvem du ber selvsagt.

En litt avansert syklubb?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 10:52   #6
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Om noen hadde invitert meg, hadde jeg helt sikkert gledestrålende sagt ja, for deretter angre meg når det begynte å nærme seg.
Jeg er ingen matlager eller baker, så egentlig bør jeg jo takke nei til sånt.

Gammel 11-08-11, 23:13   #7
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Om noen hadde invitert meg, hadde jeg helt sikkert gledestrålende sagt ja, for deretter angre meg når det begynte å nærme seg.
Jeg er ingen matlager eller baker, så egentlig bør jeg jo takke nei til sånt.

Gammel 02-09-11, 23:10   #8
Jorun_
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2011
Jorun_ har et hav av muligheter foran seg
Standard

Food swap hadde vært helt storartet syns jeg! Noen som har prøvd det i praksis/hørt om det i Norge?

Jorun_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 10:52   #9
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er mer tilhenger av spleisefest, altså at alle tar med litt mat hver, og så spiser man den på stedet.

Skjønt, hvis noen vil bytte noe mot mine utmerkede brente mandler, er det bare å si fra. Jeg kan levere dem i glass med pågraverte hilsner og rødrutete lokk.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 10:54   #10
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan ikke lage mat, så nei. Men hvis jeg hadde et husmorgen eller tre kunne jeg sikkert blitt med på noe sånt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 10:54   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg fant noen bilder fra en food swap i LA, og det er mye forskjellig, også med tanke på hvor komplisert det er. Noen har f.eks. bare samlet sjokolade, marshmallows og kjeks i porsjonsposer for å lage s'mores, mens andre stiller med hjemmelaget tofu og syltetøy.

Gammel 08-08-11, 10:54   #12
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil gjerne bli invitert til den lokale indiske restauranten. Og bytte havregrøten min mot peshawari naan.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 11:04   #13
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde gladelig bakt i bytte mot eplegele f.eks!

Gammel 08-08-11, 11:08   #14
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg skulle laget chilipasta.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 11:08   #15
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde syntes dette var kjempekjekt. Bergen ja?

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 11:17   #16
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg digger både å lage mat, få mat, spise mat og å snakke om mat, så jeg hadde helt klart kommet!

Gammel 08-08-11, 11:18   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Kanskje man kunne hatt en swap med alt mulig hjemmelaget, ikke bare mat? Sånn at man kunne byttet syltetøy i hjemmestrikka sokker.

Gammel 08-08-11, 11:19   #18
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åja, gjerne det!

Jeg hadde tatt med meg hjemmelagde chutney-er, pesto, og strikkasokker tenker jeg

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 11:20   #19
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg ville fått litt prestasjonsangst på å lage den tingen som ingen andre ville ha.

I utgangspunktet høres det morsomt ut, men jeg ville gjerne hatt en alt mulig hjemmelaget i så fall. Og så spleisefest i tillegg. Altså at man spiste noe sammen.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 11:48   #20
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde blitt med på det, ja.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:12.