Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Oppvaskbalje under kjøkkenoppussing?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-11, 12:01   #1
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Oppvaskbalje under kjøkkenoppussing?

Noen som kan tipse om en enkel og grei løsning for oppvasken under unntakstilstanden? Jeg har sluppet billig unna til nå, siden vask og oppvaskmaskin kunne stå litt ekstra lenge, men nå ryker de. Jeg har vaskerom med utslagsvask tilgjengelig, men synes det blir ekkelt å vaske opp direkte i utslagsvasken.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 20:32   #2
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppvaskbalje under kjøkkenoppussing?

Ingen gode ideer?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 21:08   #3
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppvaskbalje under kjøkkenoppussing?

Hva med enkelt og greit kjøpe en balje og sette den opp i utslagsvasken? Eller ved siden av, slik at den enkelt kan tømmes i utslagsvasken? Går det greit å skylle av i utslagsvasken, så er det ikke noe problem. Jeg har oppvaskkum, men den er aldri brukt med topp. Jeg vasker alltid opp en og en ting ved å skylle, såpe inn og skylle av.
Av alle snodige greier og fobier, så greier jeg ikke å vaske med stillestående vann. Kan ikke bruke bøtte til husvask heller, for vannet i bøtta blir jo skittent


Nå høres jeg nærmest nevrotisk ut, jeg har oppvaskmaskin, det er bare kasseroller og fine glass som vaskes for hånd. Og jeg er Dårlig Husmor. Jeg har bare denne ene greia

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 22:11   #4
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppvaskbalje under kjøkkenoppussing?

Takk, takk, det må nok bli balje (og du høres bare bittelitt nevrotisk ut for meg, siden jeg også alltid må skylle i rennende vann ).

Jeg håpet dog at noen kanskje visste om baljer med propp i bunnen, siden jeg har litt dårlige armer, men det finnes kanskje ikke.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 22:12   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.400
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppvaskbalje under kjøkkenoppussing?

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Jeg håpet dog at noen kanskje visste om baljer med propp i bunnen, siden jeg har litt dårlige armer, men det finnes kanskje ikke.

Mener jeg har sett slike baljer, men hvor? Kan Jernia ha noe sånt?

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 22:13   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppvaskbalje under kjøkkenoppussing?

Det finnes baljer med propp i bunn. Evt. bruker du slange og har baljen litt høyere enn der vannet skal ut.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 15:48   #7
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppvaskbalje under kjøkkenoppussing?

Babybadekar?

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 19:36   #8
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppvaskbalje under kjøkkenoppussing?

Papptallerkener og take away.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 19:43   #9
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppvaskbalje under kjøkkenoppussing?

Vi har hatt denne (men en eldre modell) til å vaske tåteflasker i. Vasken fristet ikke. Den passer også oppi vaskekum.



Koster 79,- på IKEA.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 19:44   #10
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppvaskbalje under kjøkkenoppussing?

I en unntakstilstand hadde jeg helt definitivt brukt papp og plast. :miljøsvin:

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 20:55   #11
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppvaskbalje under kjøkkenoppussing?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

I en unntakstilstand hadde jeg helt definitivt brukt papp og plast. :miljøsvin:

Enig mams.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 22:31   #12
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppvaskbalje under kjøkkenoppussing?

Jeg er ikke fremmed for plast og papp som nødløsning. Imidlertid gjør jeg dette (renovering) på egen hånd, siden jeg har litt mer tid enn penger, og lite av begge. Perioden uten kjøkken blir derfor litt for lang for miljøsvintendenser.

Jeg tror jeg forsøker meg på Irmas Ikeatips, og en slange slik Tallulah foreslår. Badebalje får jeg meg ikke helt til å bruke. Tusen takk for gode tips!

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 22:42   #13
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppvaskbalje under kjøkkenoppussing?

Jeg var uten kjøkken i tre måneder for et par år siden. Gikk mye i pappkopper og -fat. Og så vasket jeg opp i en balje på en krakk på det knøttlille badet mitt. Det var jo enkelt, siden det aldri var skitne kasseroller eller panner. All matlaging måtte skje i mikroen. Var grundig lei Fjordland da det var over.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 00:18   #14
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.444
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppvaskbalje under kjøkkenoppussing?

Har brukt murerbøtte (NY selvsagt) og babybadekar. Funker greit begge deler.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no