Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvor mye penger er du villig til å legge på fordi gulvet er fint? Miljøvennlig?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-11, 12:15   #1
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Hvor mye penger er du villig til å legge på fordi gulvet er fint? Miljøvennlig?

Er du typen som skal ha det billigst mulig uansett? Som velger for eksempel en relativt rimelig parkett fordi det er billig, enkelt og greit?

La oss helt hypotetisk si at det gulvet du liker best er både miljøvennlig, lett å legge og estetisk tiltalende, men det koster dobbelt så mye som et rimeligere alternativ. Dropper du det, eller vurderer du havregrøt en måned?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 12:18   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye penger er du villig til å legge på fordi gulvet er fint? Miljøvennlig?

Vi som skulle ha gulv til et helt hus (kjøpte vel noe sånt som 130 kvm med parkett) valgte fint, rimelig (nokså) og lett å legge. Om det var miljøvennlig var dessverre ikke med i beregningen.

Om jeg skulle hatt til kun ett rom kunne jeg nok gått opp i pris om det var veldig miljøvennlig og fint.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 12:19   #3
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Hvor mye penger er du villig til å legge på fordi gulvet er fint? Miljøvennlig?

Mnja...om jeg måtte spist havregrøt en mnd så hadde jeg nok ikke giddet.

Da vi bygde på huset i vinter hadde vi egentlig tenkt oss heltregulv, men endte med enstavs eikeparkett isteden, på grunn av prisen. Men gulvet er lekkert, det altså.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 12:20   #4
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye penger er du villig til å legge på fordi gulvet er fint? Miljøvennlig?

Det skjønner jeg, Kokos. 130 kvm ganget med feks 700 - 900 kr. i stedet for 300 kr (?) er en god del havregrøt...

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 12:25   #5
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye penger er du villig til å legge på fordi gulvet er fint? Miljøvennlig?

Billigst mulig er sjelden noe mål, men jeg vil helst ha råd til at jeg og resten av gjengen kan gå på gulvet. Vi skal legge 50 kvm. tregulv innen et par år og jeg kommer nok til å velge kvalitet foran billig og praktisk foran miljøvennlig.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 12:26   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye penger er du villig til å legge på fordi gulvet er fint? Miljøvennlig?

Det er bare jeg som liker havregrøt her i familien, så vi hadde nok gått for noe billigere. Vi gjør det hele tiden.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 12:26   #7
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye penger er du villig til å legge på fordi gulvet er fint? Miljøvennlig?

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Det skjønner jeg, Kokos. 130 kvm ganget med feks 700 - 900 kr. i stedet for 300 kr (?) er en god del havregrøt...

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 12:27   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye penger er du villig til å legge på fordi gulvet er fint? Miljøvennlig?

Jeg har oppdaget at det betyr mye for meg. Da vi begynte å titte etter nytt gulv så jeg på bambus, mest på grunn av det estetiske. Jeg syns få andre gulv kan måle seg, utseendemessig. Vi har undersøkt tre leverandører, og ender nok opp på den dyreste av dem igjen. Rett og slett fordi de kan dokumentere at det ikke er pandamat, at det bedrives bærekraftig hogst som ikke fordriver annen skog, at arbeidsforholdene på farbrikkene har en viss standard og at limet i parketten også er miljøvennlig. De andre leverandørene hadde ikke denne sertifiseringen. Når jeg nå vet dette, greier jeg ikke å se bort i fra det og syns det er et ansvar jeg absolutt bør ta.

Blir det for dyrt må vi velge noe helt annet og miljøvennlig, enn å fire på kravene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 12:31   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye penger er du villig til å legge på fordi gulvet er fint? Miljøvennlig?

Jeg velger alltid kvalitet og utseende i slike tilfeller. Jeg venter heller i flere år med å bytte ut parketten, til jeg har råd til å legge det gulvet jeg vil, enn å legge en billig parkett nå. Å legge en tynn parkett som ikke kan slipes ville aldri vært et alternativ uansett, men jeg kunne nok ha vært villig til å legge en pen plankeparkett av god kvalitet fremfor å legge en stavparkett, som er det jeg helst vil ha, hvis jeg ikke så meg råd til å legge stavparketten overhodet.

Jeg har et svært varmt hjerte for skikkelig håndverk og materialer av god kvalitet og er villig til å betale ekstra for begge deler. Miljøvennlighet er ikke vanligvis noe jeg prioriterer knallhardt, utover at jeg selvsagt ikke velger regnskog eller andre utrydningstruede tresorter.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 12:42   #10
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye penger er du villig til å legge på fordi gulvet er fint? Miljøvennlig?

Det kommer vel an på konsekvensene av å velge det dyre gulvet. Havregrøt i en måned hadde jeg nok ikke giddet, men jeg kunne gitt avkall på iskaffe i et par måneder hvis det var det som skulle til.

Nå har vi 30 år gammel parkett med ca en million riper da, så jeg velger kanskje billigste løsning uansett - å ikke skifte. Vi har planer om utskiftning, men vi venter et par år til ungene slutter å lage så mange riper.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 12:46   #11
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Hvor mye penger er du villig til å legge på fordi gulvet er fint? Miljøvennlig?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Vi har planer om utskiftning, men vi venter et par år til ungene slutter å lage så mange riper.

Absolutt enig! I "den gamle" stua vår er det, av alle ting, laminat (var her når vi kjøpte ja). Men vi har en tilårskommen hund, to små barn og ja...så når hunden ikke er her mer så legger vi tilsvarende parkett i gammelstua som vi har i nystua som vi bygget på. Hunden har ikke adgang til den nye delen av huset.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 13:31   #12
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye penger er du villig til å legge på fordi gulvet er fint? Miljøvennlig?

Akkurat nå har jeg faktisk fått billig, miljøvennlig og fint gulv. Riktignok endte det med laminat til slutt, for det er så godt som umulig å oppdrive lik stavparkett som i stuen, og da kunne vi like gjerne ta noe helt annet enn noe som lignet litt.
Så da ble det noe billig laminatfliser fra Pergo, sorte, matcher kjøkkenet strålende, Svane-merket, beregnet for kjøkken og lett å legge. Og ikke krise om vi bytter det om et par år.


(Og så var det lettere å forsvare den hinsides dyre vasken fordi vi "sparte" penger på gulv. Det går stort opp-i-opp, er min erfaring. :har ikke summert alle kvitteringene enda: )

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 13:33   #13
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye penger er du villig til å legge på fordi gulvet er fint? Miljøvennlig?

Da jeg skiftet gulv (parkett) sist, sto det mellom to like typer. Det ene var litt dyrere enn et andre, men det dyreste ble faktisk valgt pga. at de hadde svanemerket.

Sitat:

Kriterier for svanemerking av parkett er at den produseres av bærekraftige råvarer, energibesparende produksjonsprosess og ansvarsfull bruk av kjemilier. En avgjørende faktor for merkingen er at virket til gulvene kommer fra ikketruede arter i veldokumenterte skoger der ettervekst og naturverdiene ikke ødelegges av skogbruket.
Vår parkett produseres kun av tre fra nordlige breddegrader og fra skoger med kontrollert ettervekst. I sortimentet finnes ingen eksotiske treslag fra truede regnskoger.

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 14:05   #14
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.239
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye penger er du villig til å legge på fordi gulvet er fint? Miljøvennlig?

Vi pusset opp en hel etasje og valgte da en rimelig eikeparkett. I den andre etasjen hadde vi heltre parkett fra 60 tallet som vi slipte ned og lakket med vannbasert lakk i 8 (!) lag.

Hvis vi skal gjøre noe tilsvarende igjen ville jeg ha fått sjekket ripebestendighet på lamellparketten før den ble innkjøpt. For vår 200 kr/m2 eikelamellparkett får veldig lett riper, og ripene vises ganske godt. Gulvet i første etasje har i ikke fått noen riper eller hakk enda etter 8 år med hard bruk. ( små barn som hamrer etc) Jeg mener at gulvet på soverommene ( billig gulv) har vært utsatt for mindre belastning enn gulvet på kjøkken og stue (dyrt gulv).

Om jeg ikke hadde hatt råd til den kvaliteten jeg ønsket meg hadde jeg valgt å leve med det som var der inntil jeg hadde fått spart opp nok midler. Jeg kan ikke tenke meg å leve på ekstremt lavbudsjett i lengre tid, men å stramme inn litt og ofre en helgetur eller to for å få det til, kan nok være et alternativ.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 15:55   #15
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye penger er du villig til å legge på fordi gulvet er fint? Miljøvennlig?

Jeg har vært heldig og ikke trengt å tenke så mye på penger de siste par gangene jeg har fått lagt gulv. Nå sist tror jeg det kunne kostet omså dobbelt så mye uten at jeg hadde brydd meg, fordi da skulle jeg ha så lite. Det ble linoleum klikkfliser til firehundre pr kvm. Miljøvennlig også (uten at det betød noe for meg).

Å legge et kaldt laminatgulv tror jeg aldri blir et alternativ for meg. Så jeg går for egenskaper og utseende før pris. Inntil en viss grense da, men den er altså rimelig høy.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 00:23   #16
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.443
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye penger er du villig til å legge på fordi gulvet er fint? Miljøvennlig?

Både og. Velger det jeg liker, men om jeg står mellom to alternativer som er like gode, velger jeg gjerne det rimeligste alternativ så fremt det er kvalitetsmessig godt nok. Jeg trenger ikke det aller beste, men bra skal det være. Miljøvennlig har sjeldent vært et tema dessverre, men velger det dersom kostnadene ikke er veldig store. Utseende går foran miljø som regel, men ville ikke valgt produkter som var svært miljøskadelig.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 00:33   #17
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Hvor mye penger er du villig til å legge på fordi gulvet er fint? Miljøvennlig?

Drikker dere alvorlig mye iskaffe eller? Jeg tror det skal litt til for at det monner som forsakelse for å få god parkett. Jeg er på godt nok. Unngår å se i de dyre hyllene. Den dagen jeg får meg er hus jeg skal bo i lenge vil jeg tenke som teo og spare til jeg har råd til det gulvet jeg helst vil ha. Da teller kvalitet, utseende og slitestyrke mest. Når vi nå bytter gulv for å få det til å se bra ut i et hus vi kanskje bor i 2 år til, gjelder godt nok som standard.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 01:35   #18
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye penger er du villig til å legge på fordi gulvet er fint? Miljøvennlig?

Jeg velger stort sett sånn midt på treet, tror jeg.

Må fortelle om venninna mi som skulle kjøpe fliser til et toalett de har i gangen, hun omtaler det som "badet i gangen", men det er kun en do og en vask der og det er knøttlite. Virkelig lite.
Hun finner noen lekre fliser på Byggmakker og impulsiv som hun er, griper hun tak i ei fra personalet (hva heter de som jobber på sånne steder, egentlig? Flisedame?) Ok, hun sier til flisedama at hun skal pusse opp et bad og at hun vil ha disse flisene. Øyeblikkelig tennes det lys i øynene på flisedama. Men hva er prisen? spør venninna mi lett henslengt, det er jo lenge siden hun har lagt fliser og hvor mye kan egentlig fliser koste?
Disse selger vi ikke i kvadratmeter, de selger vi stykkvis. De koster 7000 kr pr stk, svarer flisedama og er fortsatt lykkelig uvitende om min venninnes opppussingsbudsjett.

Venninne endte opp med å kjøpe de billigste flisene hun fant og hun bar dem selv ut under armen, men hun kunne se at flisedama nok ikke ville bli helt seg selv på en stund.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 09:07   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye penger er du villig til å legge på fordi gulvet er fint? Miljøvennlig?

Når dere sier at dere ikke tar med miljøet i beregningen, betyr det at dere godt kan velge regnskogstømmer også? Og hvis ja, why?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 09:20   #20
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye penger er du villig til å legge på fordi gulvet er fint? Miljøvennlig?

Det er veldig miljøvennlig å ikke skifte gulv da.

Jeg vet ærlig talt ikke om jeg hadde tenkt på miljøaspektet engang. Hvis det sto "Flott parkett fra regnskogen" på pakken hadde jeg jo ikke kjøpt det, oghvis valget sto mellom to, og et var svanemerket ville jeg valgt det med svanemerket. Jeg vet bare ikke om miljøvennlig hadde falt meg inn i parkettjakt. Men etter denne tråden har jeg jo blitt mer bevisst, så det er godt mulig jeg tenker miljøvennlig når jeg en gang i fremtiden endelig skifter.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no